Koululaisten on syötävä kaikkia ruokia, myös makaronilaatikkoa
On se kummaa että Janakkalassa on niin nirsoja koululaisia, ettei edes makaronilaatikko kelpaa.
Vanhempien ja koulun tehtävänä on opettaa lapset syömään tavallisia ruokia.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti: Makaronilaatikko on ihan hyvää ruokaa, ihme kitinää lapsukaisilla.
Sullakin on nyt mennyt ohi ymmärryksen koko asia, katoppa kuvia. Söisitkö moista "sotkua" makaronilaatikon nimellä!
Useimmiten kouluruoka on ihan hyvää, tämä on pieni yksittäistapaus, josta pidetään ihan turhaa meteliä.
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön ja voisin mennä vapaaehtoistoimintana tekemään kunnon ruokaa kouluihin, jos saisin kaveriksi muitakin vapaaehtoisia. Säästyisi siinä keittäjien palkat, kun on ilmaista työvoimaa. Sitähän kokoomus haluaa, että kapitalistinen kurjuus lisääntyy
Ei kouluissa enää ole keittäjiä!
Ruuat tulevat isoista keskuskeittiöistä ja kouluilla ja päiväkodeissa yms ruoka vain uunitetaan, siis lämmitetään ja jaetaan!
Itse en voi sietää makaronilaatikkoa joka on tehty munamaitoon.
Makaronilaatikon valmistan itse lihaliemeen ja käytän siihen keittämättömiä makaroneja.
Eikä tuo kuva koulun ruoasta niin pahalta näyttänyt, tummat makaronit vaativat hieman pidemmän kypsymisajan.
ps. Minulle olisi maistunut
pss Compass Groupin ruoka on joka paikassa oudon makuista, mutta söisin nälkääni.
Eikö Jyrki Sukula voisi tehdä kouluroka kuntoon, ohjelman kuten Jamie Oliver teki englannissa?
Ja kyseinen lafkahan toimi siellä jo silloin.
Kannattaisi jakaa youtubessa ruokavideot englanninkielisillä teksteillä ja puheella #compassgroup shit.
Sitäpaitsi Compass Group kuuluu Fazer konserniin, jolle kas kumma maksetaan miljonaluokan yritystukia. Onko tämä oikein...?
Vierailija kirjoitti: No, jos joskus joku ruoka ei ole koululaisen lempiruokaa, niin voihan sitä kuitenkin hieman maistaa, ihan kunnioituksesta ruuan valmistajia kohtaan. Ihmiset jotka valmistavat ruokaa, tekevät tärkeää ja tarpeellista työtä, eikä heitä saa halveksia. Parhaansa yrittävät kuitenkin.
Jos tuo on parasta mihin tuon "ruuan" valmistajat pystyvät, he eivät todellakaan ole ansainneet kunnioitusta
Olisi kyllä kiva saada joku selvitys siihen, miksi koululaisista on tullut niin nirsoja. Mietin, millaisista kodeista nuo turhanvalittajat ovat, millaisiin herkkuihin he ovat tottuneet, kun ei tavallinen arkiruoka enää maistu. Jos kouluruuassa on joskus joku mitätön kauneusvirhe, ei se ole mikään syy jättää ravitsevaa ruokaa syömättä.
Vierailija kirjoitti:
Sitäpaitsi Compass Group kuuluu Fazer konserniin, jolle kas kumma maksetaan miljonaluokan yritystukia. Onko tämä oikein...?
Eikä kuulu, heille myytiin Fazer jotakin, ei siis ole Fazerin!
Fazer myy ravintolatoimintansa globaalille monimiljardiyritykselle Kaupassa siirtyy lähes puolet koko konsernin työntekijöistä
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b5124d48-c1a3-4548-b4d8-a5bff14cbebe
Niinhän siinä kävi! "Karmea kouluruoka kävi kalliiksi Janakkala purkaa sopimuksen kohuyhtiön kanssa
Sopimuksen purkamisen syyksi ilmoitetaan luottamuspula."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syököhän kukaan sen ruuat tehneen firman työntekijöistä oman firmansa tuotoksia :D
Jep sen täytyy olla aika huonoa makaronilaatikkoa jos ei lapsille kelpaa. Mun tekemää on lapset syöneet jopa ilman ketsuppia. Myönnän se hämmästytti mua ja hiveli se vähän kun kelpasi niin hyvin.
Meillä puoliso sanoi että teen parempaa makaronilaatikkoa kuin hänen äitinsä. Se on paljon sanottu se, kun on krantusta syöjästä muutenkin kyse.
ruokailu on nautinto joten hyvää ravintoa kaikille vain
muitakin safkoja on ku makaronilaatikko oletteko huomanneet
Vastenmielistä ruokaa ei tsrvitse syödä. Ateriointi on nautinto.