Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koululaisten on syötävä kaikkia ruokia, myös makaronilaatikkoa

Vierailija
20.01.2024 |

On se kummaa että Janakkalassa on niin nirsoja koululaisia, ettei edes makaronilaatikko kelpaa.

Vanhempien ja koulun tehtävänä on opettaa lapset syömään tavallisia ruokia.

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Aika noloa, että ruuasta etsitään kauneusvirheitä suurennuslasin avulla ja tehdään siitä sitten joku sensaatio uutinen.

Sun mielestäsi ruoka oli ok?

Vierailija
42/116 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Ei saa halveksia edes makaronivelliä! Monet työttömät olisivat iloisia, jos saisivat edes makaronivelliä.

Velliin kuuluu maitoa ja se onkin hyvää, tuo vesilitku ei ole.

Olisi edes maidossa, mutta kun se näyttää viemärin puhdistusvedeltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/a/74-20070035

tämmöstä makaronilaatikkoa siis teette kotonanne, makaroni lilluu vesivellissä ja etsii kaveria, jauhelihaa saa etsiä suurennuslasilla ja nuo valkoiset kokkareet ovat kananmuna-oletettua!

Tuo ei ole makaronilaatikkoa. Se ei ole lihamakaronilaatikkoa.

Tuo on makaronipata ilman lihaa.

Tuo ei ole pataa nähnytkään, se on vedessä lilluvia makaroneja, yöks.

Joo no mikä nimi sille sotkulle sopii?

Höyrytetyt makaronit tiskivedessä?

Kyllä, nyt on hyvä nimitys :)

Vierailija
44/116 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NIinpä. Ei mikään ihme, että ollaan läskejä kun joka päivä pitäisi olla joku herkkupäivä. 

Sinä voit syödä tuota kun niin sitä kehut, me muut emme.

Näyttää ihan sianruualta. Tollasta vois heittää sikalaan.

Tuskin possutkaan tuota söisivät.

Vierailija
45/116 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 34v, yksi pahimpia traumojani on edelleen ala-asteen aikana tapahtunut pakkosyöttäminen koulussa, jota perusteltiin sillä että kaikkea pitää maistaa. Vaihtoehdot olivat: maistoin sitä lihapihviä joka kerta ja oksensin, piilotin sen reppuun ja heitin kotimatkalla harakoille ulos, tai istuin koko ruokavälitunnin luokassa lautanen edessä kun muut leikkivät ulkona. Nykyään sentään ei ketään pakoteta syömään lihaa, jos keho sen makua voimakkaasti hylkii. Olisin mielelläni maksanut siitä, että kouluruokaa EI tarvitse syödä, tai että olisin voinut syödä vaan vaikka sen muusin ja salaatin.

Vierailija
46/116 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä teen makaronilaatikkoa, niin siihen tulee makaronia, maitoa, kananmunia ja suolaa, ja pari voinokaretta pinnalle. Lihamakaronilaatikkoon tietysti lihaa. Tuo kuvassa oleva ruskea vesilitku on kyllä ollut matkalla sikalaan, mutta osoitteesta on erehdytty. Mössön valmistajan sapuskoilla on ilmeisesti aika korkea hävikkiprosentti.

Vierailija
47/116 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuvassa näkynyt litku ei ollut makaronilaatikkoa eikä makaronivelliä. Keittokaan ei voi olla niin onnettoman näköistä. Lihakin saattoi olla raakaa. Hyi.

Vierailija
48/116 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri niin vanhaan aikaan tehtiin, lautanen syötiin tyhjäksi tai itkettiin ja syötiin tyhjäksi. Eikä saanut edes itse annostella vaan keittiötäti laittoi ruuvat lautaselle.

Ja sitten kärsittiin oksennustaudista, ruokafobioista eikä vanhempana sitten enää ikinä koskaan missään olosuhteissa syöty kyseistä ruokaa.

Vierailija
49/116 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kuvassa näkynyt litku ei ollut makaronilaatikkoa eikä makaronivelliä. Keittokaan ei voi olla niin onnettoman näköistä. Lihakin saattoi olla raakaa. Hyi.

Joka vuosi vähintään kerran oksennustauti. 

Vierailija
50/116 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olet aivannoikeassa ap, mutta sen makaronilaatikon on sitten myös oltava makaronilaatikkoa. Tuo Janakkalan tuotos ei muistuta makaronilaatikkoa edes etäisesti. Olkoonkin sen nimi jatkossa Janakkalan Tuotos.

Vierailija
51/116 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi surkeus. Missä uutisessa se annoshinta oli? Tais olla reippaasti yli 3 euroa per syöjä.

Nyt on kyllä joku käärinyt hihaansa fyrkat.

Vierailija
52/116 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa!

Janakkala Àla Carte Kouluruokailu.

Päivän menu;

Rikkinäisellä uunilla paistettua makaronilaatikon kaltaista, runsaassa ruskeassa nesteessä. 

Näkkileipä

Leipä, ehkä

Vierailija
53/116 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee aika kalliiksi jos kouluissa pitää tarjota gourmet-aterioita noin vaativille koululaisille. Meillä tuskin on
varaa siihen. Makaronilaatikko on kelpo ruokaa. Suurimmassa osassa Suomea, makaronilaatikkoa syödään nurkumatta.

Vierailija
54/116 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Ei saa halveksia edes makaronivelliä! Monet työttömät olisivat iloisia, jos saisivat edes makaronivelliä.

En ikinä. Olen mieluummin syömättä.

Vierailija
55/116 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 34v, yksi pahimpia traumojani on edelleen ala-asteen aikana tapahtunut pakkosyöttäminen koulussa, jota perusteltiin sillä että kaikkea pitää maistaa. Vaihtoehdot olivat: maistoin sitä lihapihviä joka kerta ja oksensin, piilotin sen reppuun ja heitin kotimatkalla harakoille ulos, tai istuin koko ruokavälitunnin luokassa lautanen edessä kun muut leikkivät ulkona. Nykyään sentään ei ketään pakoteta syömään lihaa, jos keho sen makua voimakkaasti hylkii. Olisin mielelläni maksanut siitä, että kouluruokaa EI tarvitse syödä, tai että olisin voinut syödä vaan vaikka sen muusin ja salaatin.

Vau. Olen 42-vuotias eikä ole koskaan pakkosyötetty koulussa tai missään muuallakaan. Olen pahoillani puolestasi. Luulin, että tuollaista tapahtui joskus 40-luvulla.

Vierailija
56/116 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Tulee aika kalliiksi jos kouluissa pitää tarjota gourmet-aterioita noin vaativille koululaisille. Meillä tuskin on varaa siihen. Makaronilaatikko on kelpo ruokaa. Suurimmassa osassa Suomea, makaronilaatikkoa syödään nurkumatta.

Katsoitko jo kuvan? Ei näytä makaronilaatikolta. Ei sinne päinkään.

Vierailija
57/116 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NIinpä. Ei mikään ihme, että ollaan läskejä kun joka päivä pitäisi olla joku herkkupäivä. 

Sinä voit syödä tuota kun niin sitä kehut, me muut emme.

Näyttää ihan sianruualta. Tollasta vois heittää sikalaan.

Tuskin possutkaan tuota söisivät.

Onkohan nyt aivan varmaa, että sitä ei ole haettu sieltä?

Vierailija
58/116 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko aloitus on ihan pimeä. Miksi kenenkään pitäisi syödä ihan kaikkea, oli koululainen tai ei? Sairas ajatus, että pakko mättää jotain, mikä ei sovi omalle keholle tai on yksinkertaisesti pahaa.

Vierailija
59/116 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Aika noloa, että ruuasta etsitään kauneusvirheitä suurennuslasin avulla ja tehdään siitä sitten joku sensaatio uutinen.

Ei tuosta virhettä tarvi suurennuslasilla etsiä. 

Vierailija
60/116 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau. Olen 42-vuotias eikä ole koskaan pakkosyötetty koulussa tai missään muuallakaan. Olen pahoillani puolestasi. Luulin, että tuollaista tapahtui joskus 40-luvulla.

Tapahtui vielä 90-luvulla. Hain lapseni pois koulusta, kun sitä pakkosyötettiin ekaluokalla 1996.

Meillä oli 2 mukulaa

samassa koulussa. Kysyin toiselta, että minne toinen lapsista jäi. Kertoi, että sitä pakotetaan ruokalassa syömään.

Törkeää. Olen kokenut saman 70-luvulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi