Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko opiskelijabileet niin hurjia kuin väitetään?

Vierailija
19.01.2024 |

Tyttäremme on mahdollisesti ensi syksynä suuntaamassa yliopistoon, ja hiukan huolestuttaa tuo yliopiston ns. bilekulttuuri. En oikeastaan haluaisi hänen sellaisiin osallistuvan, mutta en tiedä miten voisin pitää hänet poissa, jos muuttaa itsenäisesti asumaan opiskelupaikkakunnalle. Tytär on toistaiseksi 18-v kiltti perhetyttö. Kertokaa muut äidit, miten olette ratkaisseet tämän ongelman?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä nykyään monet edes ole kovin kännissä.

Itse olin tottunut välivuodella työttömien kavereiden kanssa vetämään viinaa paljon rankemmin ja lisäksi seka käyttämään vaikka mitä muuta päälle.

Fuksiviikolla jatkoin samanlaista vetämistä niin kieroonhan minua katsottiin ja myöhemmin ihan syrjittiin ja kiusattiin, kun porukka aatteli ilmeisesti minun olevan nark kari, ja luulevat varmaan, että pöllin kaiken. Totuus on, etten ole koskaan ollut koukussa muuhun kuin alkoholiin.

Vaihdoin ainejärjestöä niin enää ei kiusata.

Joo ei opiskelijabileet mitään rappiomeininkiä ole. 

Vierailija
42/58 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää, opiskelijoille on perustettu ihan oma terveyslafka YTHS sen takia että jatkuvasti tarttuvat sukupuolitaudit on helppo ja nopea hoitaa ja tarvittaessa riippuvuudet ja mt-ongelmatkin. Ei tartte äitien huolestua ja hävetä.

Ei YTHS ainakaan minun alkoholiriippuvuudelleni ole tehnyt yhtään mitään, kerran tarjosivat ajan psykiartiselle sairaanhoitajalle, joka ei muuta tehnyt kuin vit tuli siitä, että olin tapaamisessa krapulassa.

Passittivat A-klinikalle, joka on ihan yhtä turha paikka ja josta lensin myös ulos viime kesänä.

Nyt olen ryypännyt melkein vuoden ilman mitään hoitokontaktia eikä ketään kiinnosta.

Opiskeletko vielä? 

Opiskelen joo, aikataulussakin vielä, mutta arvosanat ei enää jaksa kiinnostaa. 1 on ihan hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla naisena Otaniemessä oli kyllä hauskaa. Kyllä juotiin ja naitiin. 

Vierailija
44/58 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Tämä tyyppi ei olekaan vähään aikaan tehnyt aloituksia. Nyt esittää perheenäitiä. Tiedoksi, että bileissä ei tapahdu mitään tanssimista hurjempaa. Jos jotain muuta tapahtuu, se tapahtuu jatkoilla. 

Vierailija
45/58 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Muutama jyystäjäkarju siellä pyörittää kaikkia naisia bileistä toiseen. Sen sijaan kiltit miehet eivät saa edes naisen kosketusta kertaakaan koko opiskeluvuosinaan. Ainut kosketus, minkä saavat, on kylmän kaljatölkin tai kaljapullon suudelma.

T. Auton asentaja linjan Topias 18 v. (Kirjoitusvirheet autenttisia)

Vierailija
46/58 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bileet on bileitä. Ei niissä mitään kaavaa tai liturgiaa ole, pikku persu.

Taidat nyt projisoida omaa raiskausfantasiointitaipumustasi muihin, itseäsi fiksumpiin ihmisiin. 

Ainut "tietosi" opiskelijaelämästä on amerikkalaisista kreisikomedioista peräisin.

Ne ovat fiktiota.

Vierailija
47/58 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ikinä ole kotibileitä, ap?

koska sulla ei ole yhtään ystävää.

Vierailija
48/58 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijabileissä voi jokainen olla niin kiltisti tai hurjasti kuin haluaa. Jos ei käy niissä, voi jäädä moni kaveri saamatta. Kaikenlaisia bileitä löytyy urheilutapahtumien palkintojen jaosta keksipositiivisten orginoihin.

Ja bilettäähän sopii, kunhan on järki mukana. Ei siellä yleensä kovin moni hankeen sammu tai muuten itseään telo, kaverin perään katsotaan. Kotimatkalla ne pahimmat vammat yleensä syntyy, kun ympäripäissään pyöräilee tai sähköpotkulautailee.

Enimmältä hyväksikäytöltä välttyy, kun pysyy erossa pääkaupunkiseudun kauppatieteilijöistä ja teekkareista, sekä ehkä myös Tampereen teekkareista. Sieltä on tullut kuultua juttua yllätysseksiä tarjoilevista henkilöistä.

Ehkä ei kannata kasvattaa lasta tynnyrissä niin osaa sitten pitää puoliaan oikeassa elämässä. Rajojaan pitää saada kokeilla.

Vierailija
49/58 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat opiskelevat lapseni viettävät kyllä aika railakasta elämää. Eivät he sitä mitenkään peittele. Olen painottanut sitä, ettei yksin saa hampparoida yöllä missään, ruotsia ei kannata puhua nakkikioskin jonossa kavereiden kanssa (erään tutun poika sai turpiinsa tästä syystä) ja ettei pyörällä tai sähköpotkulaudalla ajeta kännissä. 

Täysi-ikäinen päättää omasta elämästään.

Vierailija
50/58 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et oikein voi muuta kuin hyväksyä sen, että tytär saattaa osallistua bileisiin. Yleensä ne on kuitenkin vain ryyppäämistä, eikä mitään orgioita. Ja koska porukka on yleensä sama, ryhmäpaine estää pahimmat sikailut. Opeta tytölle vastuulliset tavat, että osaa huolehtia itsestään. Pahiten sekoilee ne kokemattomimmat, koska eivät ole oppineet miten kannattaa menetellä. Opeta, että aina pitää huolehtia omista tavaroistaan, ei pidä jäädä tuntemattoman kanssa kahden kesken tai lähteä vieraisiin paikkoihin yksin (varsinkaan jos ei osaa käyttää halitusti alkoholia), kerro/jaa sijainti tai suunnitelmat aina jollekin, ei kannata laittaa sekoiluja someen, ja aina voi soittaa vanhemmille vaikka olisi kuinka nolossa tilanteessa.

Vierailija
51/58 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat opiskelevat lapseni viettävät kyllä aika railakasta elämää. Eivät he sitä mitenkään peittele. Olen painottanut sitä, ettei yksin saa hampparoida yöllä missään, ruotsia ei kannata puhua nakkikioskin jonossa kavereiden kanssa (erään tutun poika sai turpiinsa tästä syystä) ja ettei pyörällä tai sähköpotkulaudalla ajeta kännissä. 

Täysi-ikäinen päättää omasta elämästään.

Ja sitten väitetään että ruotsinkieliset eivät kohtaa syrjintää Suomessa.

Vierailija
52/58 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tyttö vaan poikapuolinen ja vaikka olen elämästäni aika suuren osan ollut yliopistossa kirjoilla niin en ole koskaan osallistunut mihinkään opiskelijabileisiin, ei niihin pakko ole osallistua. Sitä paitsi opiskelijajärjestöjä on kovin monenlaisia ja sitä voi vaikka mennä opiskelijapaikkakunnan johonkin yleiseen harrastuspiiriin jos se itseä kiinnostaa. - Ns. ainejärjestöjen luonne ilmeisesti vaihtelee vähän alojen mukaan ja sen mukaan miten ko. aineen opiskelijoita on: jos opiskelijoita on vähän, ovat keskinäiset yhteydet ilmeisesti tiiviimmät kuin jos opiskelijoita on paljon. Samaten kurssimaisemmat opinnot saattavat luoda läheisemmät yhteydet kuin vapaammat, enemmän omasta opiskelutahdista riippuvat, opinnot. 

Vierailija
53/58 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin teekkarihaalareihin voisi suunnitella vaikka aikalukon tai sellaisen joka aukeaa puhaltamalla alkoholittoman hönkäyksen . Lisäisi turvallisuutta. (Ottakaamme oppia mäkihyppyvalmentajista).

Vierailija
54/58 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun oik. tieteilijöiden Lexin bileet! Ai että. Biljardipöydän päällä tehtiin rakkauden tekoja. Toinen osapuoli siitä sittemmin ponnisti eduskuntaan asti.

Vierailija
55/58 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla varovainen bileissä. Itse olen juhliessa saanut kaksi kertaa kupan ja monta tippuria. Ei kiva.

Vierailija
56/58 |
18.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niissä bileissä tarvitse juoda kaksin käsin, vaikka jotkut niin toimivat, eikä ole edes pakko osallistua. Päihdeongelmia on eri ikäisillä ihmisillä ja ne kyllä näkyy. Mä oon kyllä jo ihan teinin kanssa keskustellut näistä asioista, että jos jollakin on ongelmia, niin ei niitä kannata itselleen haluta, siinä ei ole mitään hienoa, eikä ihmiset näistä ihmisistä toisilleen hyvää puhu, mutta heistä varmasti puhutaan paljon...

Vierailija
57/58 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööriluokalta hyvä jos kerran vuodessa joku sai muuta kuin omaa kättä. 

Ei todellakaan ollut mitään rietasta vapaata seksiä, vaan vastentahtoista selibaattia. 

Vierailija
58/58 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Insinööriluokalta hyvä jos kerran vuodessa joku sai muuta kuin omaa kättä. 

Ei todellakaan ollut mitään rietasta vapaata seksiä, vaan vastentahtoista selibaattia. 

Mistä tiedät? Ainakaan minä en tiedä kurssikavereiden seksielämästä mitään, mikäli eivät kerro siitä - ja silloinkin saattavat valehdella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi