Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusperhe ja miehen lapset

Vierailija
19.01.2024 |

Meillä on uusperhe, jossa asuu minä ja mies ja minun kolme lastani aiemmasta liitosta. Lisäksi meillä käy säännöllisesti miehen kaksi lasta hänen aiemmasta liitostaan. Kaikki lapset ovat alakouluikäisiä. Yhteisiä lapsia meillä ei ole. Olemme olleet yhdessä jo useamman vuoden ja meidän arkemme on hyvin toimivaa. 

Miehen exän on ollut hyvin vaikea hyväksyä meidän nykyistä perhetilannetta, vaikka hän oli alunperin se, joka on lähtenyt. Mieheni ei saisi olla minun lasteni kanssa, vaan heidän pitäisi olla yksinään minun vastuullani. Etenkin, kun miehen lapset tulevat meille, miehen pitäisi olla 100% heidän kanssaan. Ymmärrän, että miehen pitää viettää aikaa etenkin omien lastensa kanssa, mutta ei meidän uusperhe toimisi mitenkään, jos olisi sinun lapset ja minun lapset. Meillä on kotona säännöt, jotka koskevat kaikkia viittä lasta. Meillä kiitetään, pyydetään anteeksi, nollatoleranssi mihinkään väkivaltaan jne. Ihan normaalit lastenkasvatusrajat. Etenkin miehen vanhemman lapsen on vaikea noudattaa sääntöjä. Liekö vika kasvatuksen puutteessa vai alkavassa murrosiässä, ken tietää. Lapselle meillä kerrataan aina säännöt ja ohjataan lempeästi,  mutta jämäkästi toimimaan oikein. Molemmat aikuiset kasvattavat kummankin lapsia. 

Nyt on sitten se tilanne, että miehen lasten äiti tulee lankoja pitkin, kun miehen lapset eivät koe oloansa tervetulleiksi meille. Syy ilmeisemmin on siinä, että minä olen ojentanut lapsia. En vain mitenkään halua sellaista tilannetta, että minä olen aina se paha äitipuoli, mutta ei sekään toimii, että käyn aina "kantelemassa" miehen lapsista miehelle, että hän voi heitä komentaa. Minä kun en saisi miehen lasten äidin mielestä puuttua heidän meillä oloon, siis oloon myös minun kotonani.

Olen ehdottanut, että voisimme kaikki aikuiset istua pöydän ääreen ja keskustella tilanteesta, mutta tämä ei ole miehen exälle sopinut. Hän ei halua olla kanssani missään tekemisissä. En oikein enää tiedä, mitä muuta voisin tilanteen etten tehdä..

Jos omien lasteni isä löytää joskus uuden naisen itselleen, olen päättänyt olla hänen kanssaan hyvissä väleissä, koska silloin kaikki vain toimii paljon paremmin.

Miten muilla on uusperheissä, joissa kummallakin aikuisella on lapsia aiemmista liitoista?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen tarina sieltä. Niin tuttu kirjoitustyyli ja käsiala.

Vierailija
2/31 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuo kuri on hyvin herkkä asia eksille. Jos pitää kuria eksän lapsille niin hyvin herkästi saa varautua lasupommitukseen tai muihin kostotoimiin.

Vierailija
4/31 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pitä(köön) kuria omille lapsilleen.

Vierailija
5/31 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies pitä(köön) kuria omille lapsilleen.

Entä silloin kun mies on vaikka töissä tai kaupassa? Silloin lapset saavat määrätä että mitä tehdään?

Vierailija
6/31 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun koti, sinun säännöt. 

Vierailija
7/31 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on säännöllisesti? Kerran vuodessa, kerran kuussa?

Vierailija
8/31 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista se on. Uusperhekuviot on ikäviä. Sinä et ole lasten vanhempi. Mies huolehtikoon omansa ja sinä omat. Tottakai äiti puuttuu, jos lapset eivät koe asiaa hyväksi. Kyllä he kohta lopettavat teillä käynnin. 

Vierailija
9/31 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se eksä tulee lankoja pitkin jos ei kerran halua olla tekemisissä?

Viis veisatkaa eksästä. Tehkää perheessänne juuri niinkuin näette parhaaksi.

Vierailija
10/31 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se ei exälle kuulu, miten teillä toimitaan. 

Estäkää hänen puhelut. Siinä loppuu rutinat.

Vierailija
11/31 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ojennat niitä lapsia ihan liikaa. Kiellät ja komennat, ja omat mussukat on etusijalla. Nämä lapset todennäköisesti kokevat epäoikeudenmukaisuutta, mikä on kaikkein vahingollisinta lapsille ja muistavat sen aina. 

Vierailija
12/31 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, munkin äitipuoli kuvitteli, että ihan samoin kohteli mua kuin omiaankin.. unohti vaan sen, että aina mun siellä ollessa kehitti isäni kanssa tappelun, että pääsi haukkumaan mun kuullen mun äitiä huoraksi ja mua äpäräksi. Jännä silleen, kun kuitenkin mun isä ja äiti oli naimissa kun minä synnyin, hän ja mun isä ei, kun heidän esikoinen syntyi. Tai no isä siis oli naimissa, mun äidin kanssa. Mutta kuulemma kovasti on nyt jälkeenpäin ihmetellyt, miksi en enemmän siellä viettänyt aikaani, kun hän "niin hyvn mua aina kohteli".

Vierailija
13/31 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ajattele ikinä lapsia mitä sijaiskärsijöitä he ovat noissa parinvaihtoleikeissä.   Ammattiauttajilla nuorten kanssa kädet työtä täynnä.

Vierailija
14/31 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se ei exälle kuulu, miten teillä toimitaan. 

Estäkää hänen puhelut. Siinä loppuu rutinat.

Jos estää puhelut niin seuraavaksi se tekee lasun. Lastensuojelulla on valtuudet tulla penkomaan kaikki nurkat ja jos yrittää kieltäytyä niin ne vievät lapset.

Ei se nyt ihan noin mene.

Ap:n kertomuksessa mättää se, että jos suhde näihin lapsiin on hyvä ja ap yrittää kaikkensa, että asiat on hyvin niin miksi hän ei keskustele näiden miehen lasten kanssa ja miksi isä ei keskustele. Perheessä asiat hoidetaan yhdessä. Asian selittää vain se, että ap ei pidä exän lapsia perheenä. 

Vierailija
15/31 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperhe ei ole perinteinen perhe. Jos on porsittu ja erottu niin kannattas keskittyä niihin lapsiin eikä hakee uutta petikumppania.

Vierailija
16/31 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti ojennat niitä lapsia ihan liikaa. Kiellät ja komennat, ja omat mussukat on etusijalla. Nämä lapset todennäköisesti kokevat epäoikeudenmukaisuutta, mikä on kaikkein vahingollisinta lapsille ja muistavat sen aina. 

Tämä! Kasvoin vuoroviikkolapsena kahden kodin välissä, joissa kummallakin vanhemmalla oli uusi kumppani. Ja nämä puolisot täysin avoimesti syrjivät minua ja lellivät omia penskojaan. Myöhemmin isän vaimolla oli jopa otsaa väittää, että olisi ollut ANKARAMPI omia lapsiaan kohtaan, ettei tulisi sanomista. Katin kontit! Niin monta kertaa jouduin jäämään yksin kotiin kun muut lähtivät huvipuistoon, uimaan, elokuviin tai milloin minnekin. Nykyään en ole oikeastaan lainkaan tekemisissä kummankaan vanhempani kanssa. 

Vierailija
17/31 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla se arki on toimivaa, jos sinun kolme lastasi joutuvat elämään arkea sellaisten lasten kanssa, jotka eivät noudata sääntöjä?

Nappaat ne omat lapset kainaloon, muutatte erilleen omaan asuntoon ja jatkat sitä miehen tapailua säilyttäen oman kodin rauhan. Näin takaat omille lapsillesi toimivan arjen ja valtuutat miehen huolehtimaan omista lapsistaan ilman, että sinun tarvii potea päänsärkyä niistä. Problem solved.

Vierailija
18/31 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiä mutta on aika ihmeellistä että tekee kolme lasta jonkun kanssa ja sitten huomataan ettei sovitakaan yhteen. 

Vierailija
19/31 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään puusperhepalavereja koskaan!

Vierailija
20/31 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti tommoinen uusperhe. On sulla tekemistä kun koitat väkisin koittaa yhteen kahta eri perhettä.

Exä siellä ja exä täällä voi helvetti.

Ihan kaikki ovat toisten lapsille ankarampia kuin omilleen ja mitää poikkeuksia en ole nähnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi