Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketä äänestää Pekka Haavisto:a

Vierailija
19.01.2024 |

Ketä äänestää Pekka:aa? Ainoata avoimesti avointa ehdokasta. 

Kommentit (315)

Vierailija
61/315 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

viisikymppinen nainen olen ja äänestin jo pekkaa ja olen äänestänyt kaksissa aiemmissakin pressan vaaleissa. kirjoitan tahallaan pienellä.

66 v ylioppilas on siis parasta mitä voit Suomen johtoon ajatella...

Ei, kyllä muinaiskirkkoslaavin suvereeni taitaja on parasta Suomen johtoon.

Ainakin on osoittanut päämäärätietoisuutensa, ahkeruutensa ja kykynsä pitkäjänteiseen toimintaan tulosta tuottavalla tavalla. 

Sen sijaan Pekalla on ollut aikaa opiskella 48 vuotta, mutta löysänä ei ole siihen pystynyt.

Sen sijaan Jussilla ei ole mitään ulkopoliittista kokemusta, kun taas Pekalla sitä on eniten ehdokkaista. Ja se on melko merkitsevä asia, mitä presidenttiyteen tulee.

Vierailija
62/315 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vihreät, jotka haluavat rajat auki ja veronmaksajien rahalla yksityiskoneilla salakuljetettuja isis taistelijoita suomeen

Vihreiden vahtivuorolla rajat eivät vuotaneet. Teidän vuorollanne tuli 32.000 ensimmäillä kerralla, nyt jo 2000, luku tarkentuu. Ketään ei salakuljetettu ISIS-leiriltä vaan tuotiin aivan julkisesti tänne ja he ovat kaikki Suomen kansalaisia.

Mites meni persu noin niin kuin omasta mielestä?

Teidän vahtivuorollanne asiaa ei mainostettu teeveesää. Sitä paitsi lähetitte ulkomaille ennätysmäärän rahaa ja jopa maihin, jotka eivät keksi rahalle edes käyttöä, kun sitä annettiin liikaa 

Kommenttisi on säälittävä jopa persulta ja kuvaa sitä, että fakta on teille vessapaperia. Rahaa ei

Rahaa lähetettiin kaikkialle. Italialaiset ihmeissään mihin käyttäisivät avustusrahansa. Uniperille rahat tekstiviestillä, kun oli niin kiire festareilla, kehitysapuun puoli miljardia lisää heti valtakauden alussa, väkeä lennätettiin jopa yksityiskonein maahan.  Voit laittaa tilastoa muuttajien määristä, vähentää siitä oikeat pakolaiset ukrainasta ja silti määrä on valtava. Jaetun rahan määrä vielä valtavampi. Velaksi enimmäkseen. 

Kaupan päälle vielä nykyinen sote-sotku kalliine syöttöporsaineen 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/315 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin, aivan kuten Ketä.

Vierailija
64/315 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

viisikymppinen nainen olen ja äänestin jo pekkaa ja olen äänestänyt kaksissa aiemmissakin pressan vaaleissa. kirjoitan tahallaan pienellä.

Ainakin on osoittanut päämäärätietoisuutensa, ahkeruutensa ja kykynsä pitkäjänteiseen toimintaan tulosta tuottavalla tavalla. 

Sen sijaan Pekalla on ollut aikaa opiskella 48 vuotta, mutta löysänä ei ole siihen pystynyt.

Sen sijaan Jussilla ei ole mitään ulkopoliittista kokemusta, kun taas Pekalla sitä on eniten ehdokkaista. Ja se on melko merkitsevä asia, mitä pre

Pekan kokemukset ovat sitä luokkaa, mitä Ahtisaarikaan ei arvostanut. Pekan ura ulkomailla tyssäsi ja ylioppilas saapui maitojunalla takaisin. Halusi myös esiintyä professorina. Jos joku haluaa äänestää työpaikkakiusaajanakin tunnettua ylioppilasta, joka muistaa aina puheessaan tuoda esiin kuinka "minä olen sitä sun tätä", mutta koulutukset eikä työyhteisön palaute sitä tue, niin siitä vaan äänestämään häntä. 

Vierailija
65/315 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka. Kysymys kuuluu kuka, ei ketä?

Minä äänestän.

Vierailija
66/315 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka. Kysymys kuuluu kuka, ei ketä?

Minä äänestän.

ketä sää äänestät?

Vierailija
67/315 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa lähetettiin kaikkialle. Italialaiset ihmeissään mihin käyttäisivät avustusrahansa. Uniperille rahat tekstiviestillä, kun oli niin kiire festareilla, kehitysapuun puoli miljardia lisää heti valtakauden alussa, väkeä lennätettiin jopa yksityiskonein maahan.  Voit laittaa tilastoa muuttajien määristä, vähentää siitä oikeat pakolaiset ukrainasta ja silti määrä on valtava. Jaetun rahan määrä vielä valtavampi. Velaksi enimmäkseen. 

Kaupan päälle vielä nykyinen sote-sotku kalliine syöttöporsaineen 

Ei varmasti lähetetty mihinkään. Italialaisten saamat rahat eivät olleet Suomen lähettämiä vaikka te siellä MV-lehden toimituksessa sitä uskottelettekin. https://vm.fi/elpymisvaline

Kehitysavusta: te itsehän olette sitä mieltä, ettei Suomeen pidä ottaa tulijoita vaan on autettava lähtömaassaan, hienoinen ristiriita.

Kahdeksan ihmistä, Suomen kansalaista tuotiin ISIS-leiriltä, te olette tuoneet kymmeniä tuhansia ulkomaalaisia. Voi toki faktalinkillä todistaa vääräksi meidän hallituskautemme tulijat.

Vierailija
68/315 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihreiden vahtivuorolla laadittiin lait, joilla kielteisen päätöksen saaneet eivät edes pääse pois lihapatojen ääreltä vaikka haluaisivatkin. Kaikkea rahoitusta lisättiin ulkkiksille, mutta omille kansalaisille lisättiin verotusta ja palveluita heikennettiin 

Äänestä siis pekkaa, jos haluat rahasi pois maasta 

Laitatko linkin näihin lakeihin. Ja ei, en googleta.

www.annapankkitunnuksesi.nig

tuolta löytyy tietoa. vaatii kirjautumisen

Vierailija
69/315 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vihreät, jotka haluavat rajat auki ja veronmaksajien rahalla yksityiskoneilla salakuljetettuja isis taistelijoita suomeen

Vihreiden vahtivuorolla rajat eivät vuotaneet. Teidän vuorollanne tuli 32.000 ensimmäillä kerralla, nyt jo 2000, luku tarkentuu. Ketään ei salakuljetettu ISIS-leiriltä vaan tuotiin aivan julkisesti tänne ja he ovat kaikki Suomen kansalaisia.

Mites meni persu noin niin kuin omasta mielestä?

Virheiden vahtivuorolla rajat eivät vuotaneet, kun ne oli tahallaan auki kaikille b-luokan tulijoille.

Eikä mene hyvin mielestäni, että suomen kansalaisuuksia jaellaan kenelle tahansa.

Ja pekkahan ne salakuljetti suomeen. Julkisesti vetkuteltiin päätöksessä ja pekka päätti salaa kuljettaa yksityiskoneella Tero Cross kavereineen suomeen.

Laitatko faktalinkkiä, paljonko tuli vihreiden vahtivuorolla - ukrainalaiset poislukien.

Vierailija
70/315 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan Jussilla ei ole mitään ulkopoliittista kokemusta, kun taas Pekalla sitä on eniten ehd

Venäläisten kanssa veljeilykö on meriitti? Sehän on persuille perinne. Jussi vastusti vuonna 2019 EU-parlamentissa Venäjä-pakotteita ja vaaliraha tulee Kremlistä.

Vierailija
71/315 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä tai kuka. Ei ketä. Ketä on kuka pronominen partitiivimuoto, ei subjektina toimiminen. 

Vierailija
72/315 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihreiden vahtivuorolla laadittiin lait, joilla kielteisen päätöksen saaneet eivät edes pääse pois lihapatojen ääreltä vaikka haluaisivatkin. Kaikkea rahoitusta lisättiin ulkkiksille, mutta omille kansalaisille lisättiin verotusta ja palveluita heikennettiin 

En varsinaisesti ylläty, ettei persulta löydy faktaa.

Vierailija
73/315 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äänestän Pekkaa, niin kuin äänestin myös 2012.

Hän pyrkii jo kolmatta kertaa, eli on tosissaan asiaan sitoutunut. Hänellä on vankka ulkopolitiikan osaaminen ja hyvä Venäjän tuntemus, mikä on myös hyvin tärkeää. Hän on erikoistunut rauhanneuvotteluihin, mikä on hyvä presidentille jonka täytyy olla diplomaattinen ja muita kuunteleva. 

Se, että hän muutti esim. Kantansa Nato-myönteiseksi ei ollut takinkääntöä vaan osoitus siitä, että osaa tarvittaessa rohkeasti kyseenalaistaa myös omat näkemyksensä, lukea poliittista ilmapiiriä ja muuttaa kantojaan nykyajan mukaisiksi pelkäämättä, että menettää äänestäjiään.

Itse pelkään enemmän poliitikkoja jotka jääräpäisesti pysyvät jossain kannassa eivätkä ole avoimia oppimaan uutta. Menneessä ei voi elää. 

Aika moni muukin tässä maassa on joutunut muuttamaan kantojaan esim. Nato asiassa, se on mielestäni täysin luonnollinen kehityskulku muuttuvassa maailmassa. 

Hänellä alkaa olla jo sen verran ikää, että vaikka vaalikoneessa myös Stubb oli mulla vaihtoehto lähellä Haavistoa niin katson, että Stubb ehtii olla halutessaan presidentti myöhemminkin. 

Mikäli jostain syystä käy niin, että toiselle kierrokselle kirii Halla-Aho ja Stubb, niin sitten äänestän Stubbia mutta jos toisella kierroksella on Haavisto ja Stubb niin sitten äänestän tietenkin jälleen Haavistoa. 

Haavisto näyttää presidentiltä, hän on charmikas vanhempi herra joka on asiallinen ja jämpti, osaa ottaa johtajuuden, mutta näyttää kuvissa ystävälliseltä ja huumorintajuiselta. 

Stubb näyttää edelleen liian virnuilevalta makuuni, pojankloppimaiselta. Halla-Aho taas näyttää jopa vihaiselta. Täytyy muistaa, että presidentillä ei ole paljoa valtaa, mutta hän edustaa maatamme, joten on tärkeää, ettei hän provosoi tai vaikuta ikävältä ihmiseltä tai epäuskottavalta. 

Itä-naapurimme on selitellyt hyökkäyssotaansa sillä, että puhdistavat muka maata natseilta, eli äärioikeistolta. Siksikin äärioikeistolle flirttaileva, maineeltaan provosoiva, vihapuheista tuomittu ei saa nousta Suomen presidentiksi ja se on näiden vaalien tärkein asia estää. Tämä ei ole woketusta vaan tervettä järkeä ja halua säilyttää turvallisuuden tunne. Se järkkyy mikäli presidentti ei ole sosiaalisesti lahjakas ja osaa pitää kieltä keskellä suutaan. 

Vierailija
74/315 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan presidentin, joka toimisi sota tilanteessa kuin Ukrainan presidentti.

Pekka-puppelista ei siihen ole.

Vierailija
75/315 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitan. Suomi ei ole valmis h*moon presidenttiin.

Vierailija
76/315 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän pyrkii jo kolmatta kertaa, eli on tosissaan asiaan sitoutunut. Hänellä on vankka ulkopolitiikan osaaminen ja hyvä Venäjän tuntemus, mikä on myös hyvin tärkeää. Hän on erikoistunut rauhanneuvotteluihin, mikä on hyvä presidentille jonka täytyy olla diplomaattinen ja muita kuunteleva. 

Se, että hän muutti esim. Kantansa Nato-myönteiseksi ei ollut takinkääntöä vaan osoitus siitä, että osaa tarvittaessa rohkeasti kyseenalaistaa myös omat näkemyksensä, lukea poliittista ilmapiiriä ja muuttaa kantojaan nykyajan mukaisiksi pelkäämättä, että menettää äänestäjiään.

Itse pelkään enemmän poliitikkoja jotka jääräpäisesti pysyvät jossain kannassa eivätkä ole avoimia oppimaan uutta. Menneessä ei voi elää. 

Aika moni muukin tässä maassa on joutunut muuttamaan kantojaan esim. Nato asiassa, se on mielestäni täysin luonnollinen kehity

Alexander Stubb tai Olli Rehn ajais kaikkia samoja asioita, ja vielä paremmin ku Haavisto.

Tuntuu että haluat Suomeen vaan vähemmistöpresidentin niinku kaikki muutki Haaviston kannattajat..

Vierailija
77/315 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En varsinaisesti ylläty, ettei persulta löydy faktaa.

Ei ole kenenkään eikä sinunkaan ihmisoikeutesi, että tieto kannetaan sinulle tarjottimella. Nouse sieltä sängystä ja etsi itse!

Vierailija
78/315 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni muukin tässä maassa on joutunut muuttamaan kantojaan esim. Nato asiassa, se on mielestäni täysin luonnollinen kehity

Tällä perusteella sulle sopiva ehdokas olisi Paavo Väyrynen. 

Vierailija
79/315 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylioppilas presidentiksi, eihän tuolla "koulutuksella" pääse edes siivoojaksi. Jos, mutta onneksi todellisuudessa ei, Pekka olisi presidentti, niin ei kestäisi kauaa, kun Pekka, vanhana ja väsyneenä 66 vuotiaana ja aikaansaamattomana pappana ei enää jaksaisi hoitaa presidentin vaativaa tehtävää. Kun ei jaksanut edes nuorena opiskella.

Pekan mielipide vaan viuhtoisi opportunistisesti asian mukaan eikä mistään tulisi mitään.

Vierailija
80/315 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua sivaria en hinuria suomen johtoon. Miestelakoinnit nousee etusivulle jos niin käy. 

Itekin tykkäät joten mitä valitat? Myös idolinne Hulluaho on sivari. Ja vielä tarjoilija. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi