Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: HALLA-AHON reitti presidenttiyteen on tukossa

Vierailija
19.01.2024 |

Ilta-sanomien mukaan Halla-ahosta ei  voi tulla presidenttiä..

"Kyselyiden perusteella Halla-ahon reitti presidenttiyteen on tukossa. Vaikka Halla-aho pääsisi toiselle kierrokselle, ei hänestä gallupien perusteella olisi voittajaksi vastustajasta riippumatta: Alexander Stubb (kok), Haavisto, Olli Rehn (kesk) ja Urpilainen voittaisivat kaikki tutkimuksen perusteella Halla-ahon.

IS:n saaman kyselytutkimuksen tulosten perusteella Halla-aho saisi Stubbilta kunnon selkäsaunan. Myös Haavisto, Rehn ja Urpilainen voittaisivat Halla-ahon selvällä marginaalilla."

Kommentit (203)

Vierailija
141/203 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ollut selvä ihan alusta lähtien. Ei oikeusistuimessa tuomittu pikkurikollinen voi toimia presidenttinä. 

Vierailija
142/203 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän ehdokasta joka on pätevin virkaan, kovin moni tuntuu tekevän päätöksen enemmänkin tunteella. Valitsemallani ehdokkaalla tulee olla ulkopoliittista kokemusta ja neuvottelutaitoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/203 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiempina rauhallisina aikoina oli ihan sama onko pressa perillä sodankäynnistä tai oliko käynyt armeijaa.

Mutta nyt on kriisin aika koittanut ja asevarustelu kiihtynyt itärajamme molemmin puolin. Ruotsikin jo pelkää oikeaa sotaa. Saksalaiset lehdetkin sillä jo pelottelevat 

Puolustusvoimien kenraalien mielestä pitäisi nyt  julkisesti keskustella siitä kuinka presidentin rooli Puolustusvoimien ylipäällikkönä muuttuu NATOn myötä, Sodankäynnistä pitää  presidentinkin osata tehdä päätöksiä ja neuvotella.

Typerää valita tehtävään siviilipalvelusmiehiä tai armeijaa käymättömiä naisia 

Upseeri Rehn on pätevin, seuraavaksi korpraali Stubb 

Ainoa oikeasti pätevä henkilö puolustusvoimien ylipäälliköksi olisi ollut Gustav Hägglund, mutta hän ei sitten lähtenyt ehdokkaaksi. Harmillista.

Vierailija
144/203 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halla-ahon aika on myöhemmin kun poliittista uraa mm. sisäministerinäkin on tulevaisuudessa kertynyt myös.

Maakunnissa kerrotaan jo mikä on realistinen keino saada pudotettua Haavisto pois tokalta kierrokselta Näkökulma: Enää vain Olli Rehn voi nousta estämään kaksikon Stubb-Haavisto toista kierrosta

https://www.karjalainen.fi/maakunta/n17fsm7f34

Vierailija
145/203 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai niin. Tänään menen äänestämään. Halla-ahoa, tietenkin.

Ai Latva-lahoa sen olla pitää, kunhan se ei ole rehtiä.

Vierailija
146/203 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestin Halla-ahoa. Samoin on jo tehnyt ainakin muutama tuttuni.

Jussi on älykäs ja oikeudentajuinen mies. Presidenttiainesta. Samaa ei voi sanoa useimmista muista ehdokkaista.

Juu, Jussilla on valtava ulkopoliittinen kokemus, loistavat neuvottelutaidot ja rautainen moraali, selkärangasta puhumattakaan.

Selvää presidenttiainesta! Ja tämä oli sarkasmia.

Se ettet tykkää hänestä jostakin henkilökohtaisista antipatioistasi johtuen ei tee hänestä epäkelpoa tuohon tehtävään. Taitaa ottaa päähän kun oma ehdokkaasi ei kerää sitä sukseeta mitä toivoisit. Sellaista se on, koeta kestää.

No kerro ihmeessä, miksi Jussi olisi pätevin ehdokas virkaan? Paino sanalla pätevin, syyksi ei riitä pelkät mielipiteet.

Vierailija
147/203 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt se varmistui! Halla-aholle ääni. Median perseily vituttaa.

Mikä siinä Halla-ahossa kiehtoo että pitäs päästä presidentiksi? Mies, joka on selvästi autistinen, vissiin tourettea mukana ( nieleskely) antisosiaalinen tyyppi, jonka pitäisi edustaa maata ja johtaa ja on sivari??? Olen puolueeton ollut pitkän ikäni ja ehdottomasti miespresidentilla pitää olla armeijatausta. Uusi presidentti joutuu heti uransa alussa Naton kanssa neuvotteluihin ( sanoi eilen evp kenraali HS) joten siitäkin pitäisi järkevien vetää johtopäätökset kuka tai ketkä ovat soveliaita presidentiksi.

Eihän kaikki naisetkaan ole käyneet armeijaa ja silti voivat olla hyvin perillä suomen puolustuksesta. Vai onko sinun mielestä naispresidenttikin väärä?

Halla-aho on erittäin viisas ja älykäs. Hän on hill

Kuitenkin hänessä on myös välittömyyttä joka näkyy vaikkapa Futucastin tuoreessa haastattelussa. Raikkaasti kuvailee  vastustajiaan sortumatta kuitenkaan mauttomuuksiin. Ja kuvaa uskottavasti nykyistä perussuomalaisuutta. Todella masentavaa, jos porukat luovat mielikuvansa joidenkin leimakirveiden mukaan joita toki heitelty vuosia, jotta kielteinen mielikuva sementoituisi syvälle. 

Toisaalta henkisesti aikuinen ihminen näkee tuollaisessa henkilöjahdissa aina jotakin epäilyttävää. Kohtuutonta, tapahtuneisiin nähden suhteetonta mustamaalausta. Nythän tämä paljastuu nautittavasti, kun kuuntelee H-a:n vaivatonta, älykästä ja harkitsevaa esiintymistä. Ei häntä voi verrata mihinkään tasapainottomiin kansankiihottajiin millään muotoa. Jo Li Andersonista tulee vauhkompi ja jyrkempi vaikutelma.

Ja mikähän se Halla-ahon pyhä usko tai suuri kansallinen visio mahtaa olla? Hän vain tietää tiettyjä säännönmukaisuuksia ja yleisempiä ilmiöitä, ja haluaa kiinnittää niihin huomiota kun muut eivät sitä tee. Eikä ole keksinyt näitä asioita omasta päästään. Mihinkään menneisyyden kulta-aikoihin hän ei haikaile. 

Hyviä haastatteluja löytyy. Kuunnelkaa, niin ette luule niin paljon, pilkkaajat ja demonisoijat. Siis jos pystytte.

Vierailija
148/203 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika selkeä taitaa olla valinta. Eka kierros Stuppi, haavisto ja halla-aho ovat 3 kärjessä. Siksi seuraa toinen kierros ja siinä sitten stuppi voittaa. Ellei tule pieni jytky ja Halla--Aho onkin toinen ehdokas Stupin rinnalla - silloin valinta voi olla Jussille.

Vierailija
149/203 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika selkeä taitaa olla valinta. Eka kierros Stuppi, haavisto ja halla-aho ovat 3 kärjessä. Siksi seuraa toinen kierros ja siinä sitten stuppi voittaa. Ellei tule pieni jytky ja Halla--Aho onkin toinen ehdokas Stupin rinnalla - silloin valinta voi olla Jussille.

Minä alan kallistumaan viimeksi mainittuun skenaarioon.

Vierailija
150/203 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta henkisesti aikuinen ihminen näkee tuollaisessa henkilöjahdissa aina jotakin epäilyttävää. Kohtuutonta, tapahtuneisiin nähden suhteetonta mustamaalausta. Nythän tämä paljastuu nautittavasti, kun kuuntelee H-a:n vaivatonta, älykästä ja harkitsevaa esiintymistä. Ei häntä voi verrata mihinkään tasapainottomiin kansankiihottajiin millään muotoa. Jo Li Andersonista tulee vauhkompi ja jyrkempi vaikutelma.

Ja mikähän se Halla-ahon pyhä usko tai suuri kansallinen visio mahtaa olla? Hän vain tietää tiettyjä säännönmukaisuuksia ja yleisempiä ilmiöitä, ja haluaa kiinnittää niihin huomiota kun muut eivät sitä tee. Eikä ole keksinyt näitä asioita omasta päästään. Mihinkään menneisyyden kulta-aikoihin hän ei haikaile. 

Hyviä haastatteluja löytyy. Kuunnelkaa, niin ette luule niin paljon, pilkkaajat ja demonisoijat. Siis jos pystytte."

Kun vielä saisit kommenttiisi viestin jolle vastasit. Tekstiisi, Jussin suosio piireissään perustuu juurikin raflaaviin teksteihin jotka juurikin ovat jyrkkiä, tasapainottomua ja kiihkomielisiä. Ja tekstejähän löytyy yhä edelleenkin. Kumpaa nyt uskoa? Puhetta vai kirjoitusta. Puhuu toista ja tekee toista. Miten ihmeessä ihminen, joka kirjoittaa miettivänsä ampuvansa ihmisen, voi asettua presidenttiehdokkaaksi? Ei mene kyllä normaalin ihmisen oikeustajuun. Saat äänestää presidentiksi vaikka vanhaa vihtahousua, mutta jussistasi ei presidenttiä tule.

Vierailija
151/203 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestän vain Jussi Halla-Ahoa. Syy on se, että hän on ainoa hyvä ehdokas ja tarpeeksi älykäs tuohon hommaan. Jos ei mene toiselle kierrokselle niin en äänestä enää ollenkaan koska minulle on ihan sama kuka noista muista valitaan. 

Näin minäkin olen miettinyt, mutta saapi nähdä sitten.

Vierailija
152/203 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, ei yllättänyt tämä gallup. 

Vierailija
153/203 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä haastatteluja löytyy. Kuunnelkaa, niin ette luule niin paljon, pilkkaajat ja demonisoijat. Siis jos pystytte."

Kun vielä saisit kommenttiisi viestin jolle vastasit.

Osaatko erottaa mietinnän ja oikea teon erot? Minäkin olen miettinyt surmaavani jonkun, useastikin, mutta en sitä tee. Halla-Aho kannattaa sananvapautta ja siksi ehkä provosoivastikin kirjoittaa. Ei kannata tuomita ihmistä pelkkien raflaavien lehtijuttujen perusteella. 

Vierailija
154/203 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hävettää tunnustaa, että olin tehnyt ennakkoasenteita Halla-ahosta näiden vuosien varrella, enkä ollut koskaan varsinaisesti perehtynyt siihen millainen ihminen hän pohjimmiltaan on.

Nyt olen lukenut hänestä juttuja ja myös hänen tekstejään. Kaikkea en allekirjoita, mutta aika iso osa on sellaista samanlaista huminaa mitä omassakin päässä joskus käy, hän vain kirjoittaa ne julkisesti. Olen myös katsellut videoita youtubesta ja olen tosi positiivisesti yllättynyt. Kaikissa noissa presidenttikisoissa hän käyttäytyy hyvin ja hillitysti kun muut käyttäytyy kuin kakarat. Hänellä on selviä perusteluita kaikelle ja jos ei ole, niin hän osaa sen miettiä melko nopeasti. 

Vierailija
155/203 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jää kokonaan nähtäväksi kuinka käy. Eikö aina tapahdu joitain yllätyksiä jokaisessa vaalissa? En olisi aikoinaan millään esim uskonut, että Trumpista tulee pressa. Niin vaan silti kävi. 

Vierailija
156/203 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on tässä kisassa vain yksi mielipide: kunhan Halla-aho ei voita!

Ei ole sitä pelkoa. Halla-aholla ei ole mitään mahiksia.

Vierailija
157/203 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua hävettää tunnustaa, että olin tehnyt ennakkoasenteita Halla-ahosta näiden vuosien varrella, enkä ollut koskaan varsinaisesti perehtynyt siihen millainen ihminen hän pohjimmiltaan on.

Nyt olen lukenut hänestä juttuja ja myös hänen tekstejään. Kaikkea en allekirjoita, mutta aika iso osa on sellaista samanlaista huminaa mitä omassakin päässä joskus käy, hän vain kirjoittaa ne julkisesti. Olen myös katsellut videoita youtubesta ja olen tosi positiivisesti yllättynyt. Kaikissa noissa presidenttikisoissa hän käyttäytyy hyvin ja hillitysti kun muut käyttäytyy kuin kakarat. Hänellä on selviä perusteluita kaikelle ja jos ei ole, niin hän osaa sen miettiä melko nopeasti. 

Halla-ahon kohdalla kyse ei ole pelkästään hänestä henkilönä, vaikka nämä henkilövaalit ovatkin. Kyse on tietynlaisesta ideologiasta jonka keulakuviin hän lukeutuu, sellaisesta ideologiasta/ajattelutavasta jota minä ja moni muu ei voi kuvitellakaan äänestävänsä.

Siksi hän on myös tämän "eniten vastustettu" -listan selkeä ykkönen, vaikka hän on periaatteessa ihan älykäs ihminen. 

Vierailija
158/203 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän Halla-aho ole tokalla kierroksella

Vierailija
159/203 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halla-ahon kohdalla kyse ei ole pelkästään hänestä henkilönä, vaikka nämä henkilövaalit ovatkin. Kyse on tietynlaisesta ideologiasta jonka keulakuviin hän lukeutuu, sellaisesta ideologia

Katso tuo allaoleva video. Hyvin perustelee tärkeitä aiheita.

Vierailija
160/203 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halla-aholle lähtee täältä ääni ja sitä ei voi estää edes se, että media kertoo, että Halla-aho ei voi missään olosuhteessa voittaa.

Ilmeisesti sekin olosuhde katettu, että saisi toisella kierroksella eniten ääniä. Ei voisi silloinkaan voittaa.

Eikö Mestari mene hukkaan pelkkänä seremoniamestarina? Kyllä Jussia tarvitaan vielä sisäministerinä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi