Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akava harkitsee osallistuvansa helmikuun mielenilmaukseen. Aion erota, jos näin käy.

Vierailija
19.01.2024 |

Loimaan kassa saa uuden jäsenen. Mites te muut akavalaiset?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio erota, miksi eroaisin, kun liitto kerrankin tekee jotain? 

Tämä! Itse eroaisin jos vaan tumput suorina antaisivat kaiken tapahtua. Mikä ammattiliitto se sellainen olisi? 

Vierailija
22/52 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sinun asiasi, ap. Miksi siitä täällä toitotat?

Kannatatte ulkoparlamentarismia ja laitonta lakkoa? Aioitteko ay-mafiassa vastustaa jatkossakin demokraattista päätöksentekoa.

Hallituksella on äänestäjien mandaatti, teillä luusereille ei ole. Muuttakaa asiaa vaaleilla jos pystytte 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään että yhteiskunnan elättämillä runkkareilla on oma liitto, mistö aloittaja meinaa erota.

Tarkoitat esim. insinöörejä, lääkäreitä ja juristeja.

Miten yhteiskunta elättää minua? Olen Akavassa, ja yksityisellä sektorilla asiantuntijana.

Vierailija
24/52 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akavalaisten selkänahasta on revitty jo aivan tarpeeksi. Meidänkin puolta täytyy pitää. On meilläkin riski työpaikan menettämiselle. Paha maksaa asuntolainaa alenevilla ansiosidonnaisilla.

Vierailija
25/52 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan yleislakkoa ja ihan juuri hallitusta vastaan ja sen kaikkia toimia. 

Mikä on hallituksen tarkoitus? MIkä on yhteiskunnan tarkoitus? Mikä on se Suomi mistä  hallituksen pitäisi olla huolissaan?

Käsittääkseni nämä ihmiset, jotka täällä asuvat ja elävät, tekevät työtä, opiskelevat, käyvät koulua, ovat työnsä tehneet, eivät työhön kykene tai ovat kahden työn välissä niistä tämän maan päättäjien pitäisi pitää huolta ja olla niin kovin huolissaan, mutta ei ovat huolissaan Kilpailukyvystä, jota ei voi olla kun sen tekijöiden oloja vaan kurjistetaan.

Että haista sinä Petterin pyllyn nuoöijs juuri se mitä sieltä tulee. 

Vierailija
26/52 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sinun asiasi, ap. Miksi siitä täällä toitotat?

Kannatatte ulkoparlamentarismia ja laitonta lakkoa? Aioitteko ay-mafiassa vastustaa jatkossakin demokraattista päätöksentekoa.

Hallituksella on äänestäjien mandaatti, teillä luusereille ei ole. Muuttakaa asiaa vaaleilla jos pystytte 

Laitonta? Et tunne perustuslakia. Olet kai Rydman, kun puhut mafioista.

Vierailija
27/52 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin kannatan vaikka oma työ on pääasiassa etätyötä eikä lakot vaikuta siihen. Nytkö vasta oikeistopellet alkavat ymmärtää miten tärkeitä työntekijät ovat? Lisää vaan painetta niin saadaan pellepetteri pihalle.

Vierailija
28/52 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miks hitossa sä edes olet jonkun kusisen akavan jäsen tai ylipäätään kukaan on? YTK:n jäsen jo vuosia. Miksi maksaisin nelin-viisinkertaista hintaa kuulumalla johonkin vassareiden veronkiertoporukkaan, joka ei saa aikaiseksi mitään? Itse inssinä tulin aikoja sitten jo opiskelijana siihen tulokseen, että mihin tarvitsen jotain insinööriliittoa, joka selittää, että palkat on jälessä 500€ muita, ja sit uhkaillaan jollain lakolla ja ollaankin ihan tyytyväisiä kun saatiin yhden prosentin korotuksen, joka tyyliin 30€. Meet pomon kanssa keskustelemaan, niin tuli 150€ tai vaihdat firmaa 300€.

Olen alkanut ihmetellä samaa. Ja tottahan tuo on mitä kirjoitat. Yleiskorotuksilla ei palkka nouse, vaan työpaikkaa vaihtamalla tai neuvottelemalla itselleen pomon kanssa isompi palkka.

ap

Vierailija
29/52 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää tämä Suomen lakkoilu: tehdään leikkauksia ja sitten, pitkällä viiveellä, mennään päiväksi lakkoon. Mitä hyötyä? Eihän vessaankaan tarvitse mennä siinä vaiheessa enää, kun tavarat ovat jo puntissa.

Vierailija
30/52 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kannatan lakkoa koska hallitus on mennyt liiallisuuksiin .

Vierailija
31/52 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miks hitossa sä edes olet jonkun kusisen akavan jäsen tai ylipäätään kukaan on? YTK:n jäsen jo vuosia. Miksi maksaisin nelin-viisinkertaista hintaa kuulumalla johonkin vassareiden veronkiertoporukkaan, joka ei saa aikaiseksi mitään? Itse inssinä tulin aikoja sitten jo opiskelijana siihen tulokseen, että mihin tarvitsen jotain insinööriliittoa, joka selittää, että palkat on jälessä 500€ muita, ja sit uhkaillaan jollain lakolla ja ollaankin ihan tyytyväisiä kun saatiin yhden prosentin korotuksen, joka tyyliin 30€. Meet pomon kanssa keskustelemaan, niin tuli 150€ tai vaihdat firmaa 300€.

Olen alkanut ihmetellä samaa. Ja tottahan tuo on mitä kirjoitat. Yleiskorotuksilla ei palkka nouse, vaan työpaikkaa vaihtamalla tai neuvottelemalla itselleen pomon kanssa isompi palkka.

ap

Et sinä nyt niin erinomainen ole. Tai älä ainakaan tukehdu siihen.

Eroa liitosta. Liity Loimaan kassaan ja pidä suusi kiinni. Niin on parempi kaikille

Vierailija
32/52 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Itselleen kun kirjoittaa niin saa haluamansa vastauksen.

Vierailija
33/52 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse maksava jäsen pienessä firmassa. En ole osallistunut yhteenkään lakkoon. Se on perustuslain vastaista pakottaa. Lakkoilu tekee ison loven kun meitä on niin vähän ja deadlinet kärsi ja työt vasn kasaantuu.  Ei liity voi tehdä muuta kuin erottaa liitosta, jos tämä ei käy. 

Vierailija
34/52 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

En ole väittänytkään olevani erinomainen. Kiitos kannustuksesta, otin jo yhteyttä Loimaan kassaan ja laitan eron vireille Akavassa.

ap

Vierailija
35/52 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää tämä Suomen lakkoilu: tehdään leikkauksia ja sitten, pitkällä viiveellä, mennään päiväksi lakkoon. Mitä hyötyä? Eihän vessaankaan tarvitse mennä siinä vaiheessa enää, kun tavarat ovat jo puntissa.

Ei niin, mutta kunnon ripulipaskan jälkeen se pitää paitsi vetää niin hinkata puhtaaksi.

Vierailija
36/52 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tämä on Suomen suosituin keskustelupalsta, ei ole mitään tarvetta vastailla itselleen.

ap

Vierailija
37/52 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse maksava jäsen pienessä firmassa. En ole osallistunut yhteenkään lakkoon. Se on perustuslain vastaista pakottaa. Lakkoilu tekee ison loven kun meitä on niin vähän ja deadlinet kärsi ja työt vasn kasaantuu.  Ei liity voi tehdä muuta kuin erottaa liitosta, jos tämä ei käy. 

Ketään ei pakoteta lakkoon. Yleensä ammattiliittojen ja etujärjestöjen jäsenet lakkoilevat ihan mielellään järjestön niin ehdottaessa, sillä järjestöön on alunperin liityttykin sen vuoksi, että se ajaisi jäsentensä asiaa kollektiivisesti.

Vierailija
38/52 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saanut ihmeemmin kannustusta, ap. Mistä lie johtunut?

Vierailija
39/52 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut ihmetellä samaa. Ja tottahan tuo on mitä kirjoitat. Yleiskorotuksilla ei palkka nouse, vaan työpaikkaa vaihtamalla tai neuvottelemalla itselleen pomon kanssa is

Kerro nyt, mikä on Loimaan kassa! Menin Alkavaan, koska muutkin menivät. Mitenkään en ole siitä vielä hyötynyt.

Vierailija
40/52 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu liittoon tai kassaan, mutta pidän pöyristyttävänä, että akavalaisissa liitoissa edes harkitaan lakkoon liittymistä. Todella vastuutonta lakkoilla nyt, kun koko maa on jo konkurssissa. Jotain uudistuksia on pakko tehdä, liitot pitävät kiinni kaikesta saavutettuina etuina. Esimerkiksi saikkupäivät vaikka kaikki puolestani maksuttomiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme