Mitä sellaisia asioita omana kouluaikanasi opetettiin vielä lapsille, mitä omalle lapsellesi ei opeteta enää koulussa?
Itselleni opetettiin kaunokirjoitusta. Harmittaa hirveästi, ettei samaa taitoa opeteta enää nykyajan lapsille. Omankin lapsen käsiala näyttää ihan harakanvarpailta. 😒
Kommentit (557)
Miksei kaunokirjoitusta enää muuten opeteta kouluissa? Miten nämä nykyajan lapset signeeraa työsopimukset ym tärkeät asiapaperit kun ei heille ole ollenkaan opetettu kaunista käsialaa? Tekstaamallako?
Onko teidän lapsille opetettu joukko-oppia, rukouksia ja aikahiihtoa?
Olette melko vanhoja siinä tapauksessa, koska minä olen jo 53-vuotias ja minun lapsille ei ole opetettu. Lapseni ovat käyneet koulua vuosina 2006-2018.
kysyn tätä, koska kommenttini sai alapeukkuja.
Hampaiden pesua. Meillä kävi joka toinen vuosi hammashoitaja isojen tekohampaiden kanssa opettamassa, miten hampaat pestään. Kukaan lapsistani ei ole saanut koulussa mitään opetusta suuhygieniaan eikä niistä ole puhuttu edes hammastarkastuksissa. Nykyisin vain kysytään, pesetkö hampaat aamulla ja illalla.
Vierailija kirjoitti:
Miksei kaunokirjoitusta enää muuten opeteta kouluissa? Miten nämä nykyajan lapset signeeraa työsopimukset ym tärkeät asiapaperit kun ei heille ole ollenkaan opetettu kaunista käsialaa? Tekstaamallako?
Oletko kuullut sähköisestä allekirjoituksesta?
Raittiuskirjoituskilpailuihin ei lasteni ole tarvinnut koulussa osallistua. Harmi sinänsä.
Vierailija kirjoitti:
Onko teidän lapsille opetettu joukko-oppia, rukouksia ja aikahiihtoa?
Olette melko vanhoja siinä tapauksessa, koska minä olen jo 53-vuotias ja minun lapsille ei ole opetettu. Lapseni ovat käyneet koulua vuosina 2006-2018.kysyn tätä, koska kommenttini sai alapeukkuja.
Matematiikan oppimäärä alkaa joukko-opilla kaikilla asteilla.
Yhteyttäminen tarvitsee hiilidioksidia. Tuo on poistettu ainakin joistakin koulukirjoista 2020-luvulla.
Historian tapahtumien kaikkien vuosilukujen opettelu ulkoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut sähköisestä allekirjoituksesta?
No nyt kuulin. Kaikki näköjään digitalisoituu nykyään ja kaikki tärkeät perustaidot unohtuu lapsilta, kun nykyään ei tartte osata muuta kuin yhtä nappia painaa.
Vierailija kirjoitti:
Eivät enää virkkaa pannulappuja ja neulo sukkia. Jakokulma on aivan kummallinen.
Puhutko siitä jakokulmasta, joka oli vuosituhannen vaihteessa mun vanhempien mielestä kummallinen, vai jostain vielä uudemmasta, joka on siihen edelliseen kummalliseen jakokulmaan tottuneille kummallinen?
Vierailija kirjoitti:
Eivät enää virkkaa pannulappuja ja neulo sukkia. Jakokulma on aivan kummallinen.
Eikö?! Mitä siellä kässätunneilla sitten oikein opetellaan? Kertokaa äkkiä!
Ei ole lapsia. 80-luvulla oli kuvataide (maalaus, piirustus, värit), laulu, puhuminen, liikeradat raajoille, tasapaino, ilo, raamatun tarinat, muut sadut, leikki, mielikuvitus, geometria, muovailu, kynttilän teko, silkkihuivien värjäys. Muualla tehtiin hahmoja leluksi vaikka kankaasta tai paperista. Fimo massa.
Konekirjoitusta-, kansantalous- ja kotitalousoppia, sekä käytöstapoja. Monilla tämän päivän nuorilla etenkin tuo talouspuolen ja oman huushollin pito ihan hepreaa, mitä lukenut iltapäivälehdistä.
Ulkoläksynä Euroopan kaikki valtiot pääkaupunkeineen, isot vuoristot ja joet sekä merkittävät järvet
Kaikki USAn osavaltiot pääkaupunkeineen
Kaunokirjoitus, laulukoe, esitelmän pito, essee, ainekirjoitus, päässälasku ( 9. luokalla sai ottaa laskukoneet ). Lisäksi oli läksyjä, pistokokeita ja tiukka numero arvostelu.
Kaikki teki käsitöissä jotain vaikka lisäopetuksena. Apukoulu, tarkkis, tasoryhmät, ehdot ja luokalle jäänti, jälki-istunnot.
elämänkatsomustieto vai onko sellaista nykyään?
Ulkoläksyjä