Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sellaisia asioita omana kouluaikanasi opetettiin vielä lapsille, mitä omalle lapsellesi ei opeteta enää koulussa?

Vierailija
18.01.2024 |

Itselleni opetettiin kaunokirjoitusta. Harmittaa hirveästi, ettei samaa taitoa opeteta enää nykyajan lapsille. Omankin lapsen käsiala näyttää ihan harakanvarpailta. 😒

Kommentit (557)

Vierailija
21/557 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoläksyjä

Vierailija
22/557 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhankasvatusta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/557 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kaunokirjoitusta enää muuten opeteta kouluissa? Miten nämä nykyajan lapset signeeraa työsopimukset ym tärkeät asiapaperit kun ei heille ole ollenkaan opetettu kaunista käsialaa? Tekstaamallako?

Vierailija
24/557 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teidän lapsille opetettu joukko-oppia, rukouksia ja aikahiihtoa? 

Olette melko vanhoja siinä tapauksessa, koska minä olen jo 53-vuotias ja minun lapsille ei ole opetettu. Lapseni ovat käyneet koulua vuosina 2006-2018.

kysyn tätä, koska kommenttini sai alapeukkuja. 

Vierailija
25/557 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaiden pesua. Meillä kävi joka toinen vuosi hammashoitaja isojen tekohampaiden kanssa opettamassa, miten hampaat pestään. Kukaan lapsistani ei ole saanut koulussa mitään opetusta suuhygieniaan eikä niistä ole puhuttu edes hammastarkastuksissa. Nykyisin vain kysytään, pesetkö hampaat aamulla ja illalla.

Vierailija
26/557 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei kaunokirjoitusta enää muuten opeteta kouluissa? Miten nämä nykyajan lapset signeeraa työsopimukset ym tärkeät asiapaperit kun ei heille ole ollenkaan opetettu kaunista käsialaa? Tekstaamallako?

Oletko kuullut sähköisestä allekirjoituksesta?

Vierailija
27/557 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raittiuskirjoituskilpailuihin ei lasteni ole tarvinnut koulussa osallistua. Harmi sinänsä. 

Vierailija
28/557 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teidän lapsille opetettu joukko-oppia, rukouksia ja aikahiihtoa? 

Olette melko vanhoja siinä tapauksessa, koska minä olen jo 53-vuotias ja minun lapsille ei ole opetettu. Lapseni ovat käyneet koulua vuosina 2006-2018.

kysyn tätä, koska kommenttini sai alapeukkuja. 

Matematiikan oppimäärä alkaa joukko-opilla kaikilla asteilla.

Vierailija
29/557 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteyttäminen tarvitsee hiilidioksidia. Tuo on poistettu ainakin joistakin koulukirjoista 2020-luvulla.

Vierailija
30/557 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historian tapahtumien kaikkien vuosilukujen opettelu ulkoa

Vierailija
31/557 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut sähköisestä allekirjoituksesta?

No nyt kuulin. Kaikki näköjään digitalisoituu nykyään ja kaikki tärkeät perustaidot unohtuu lapsilta, kun nykyään ei tartte osata muuta kuin yhtä nappia painaa. 

Vierailija
32/557 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät enää virkkaa pannulappuja ja neulo sukkia. Jakokulma on aivan kummallinen. 

Puhutko siitä jakokulmasta, joka oli vuosituhannen vaihteessa mun vanhempien mielestä kummallinen, vai jostain vielä uudemmasta, joka on siihen edelliseen kummalliseen jakokulmaan tottuneille kummallinen?

Vierailija
33/557 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaistaitoa

Vierailija
34/557 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät enää virkkaa pannulappuja ja neulo sukkia. Jakokulma on aivan kummallinen. 

Eikö?! Mitä siellä kässätunneilla sitten oikein opetellaan? Kertokaa äkkiä!

Vierailija
35/557 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsia. 80-luvulla oli kuvataide (maalaus, piirustus, värit), laulu, puhuminen, liikeradat raajoille, tasapaino, ilo, raamatun tarinat, muut sadut, leikki, mielikuvitus, geometria, muovailu, kynttilän teko, silkkihuivien värjäys. Muualla tehtiin hahmoja leluksi vaikka kankaasta tai paperista. Fimo massa.

Vierailija
36/557 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konekirjoitusta-, kansantalous- ja kotitalousoppia, sekä käytöstapoja. Monilla tämän päivän nuorilla etenkin tuo talouspuolen ja oman huushollin pito ihan hepreaa, mitä lukenut iltapäivälehdistä.

Vierailija
37/557 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoläksynä Euroopan kaikki valtiot pääkaupunkeineen, isot vuoristot ja joet sekä merkittävät järvet

Vierailija
38/557 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki USAn osavaltiot pääkaupunkeineen

Vierailija
39/557 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunokirjoitus, laulukoe, esitelmän pito, essee, ainekirjoitus, päässälasku ( 9. luokalla sai ottaa laskukoneet ). Lisäksi oli läksyjä, pistokokeita ja tiukka numero arvostelu. 

Kaikki teki käsitöissä jotain vaikka lisäopetuksena. Apukoulu, tarkkis, tasoryhmät, ehdot ja luokalle jäänti, jälki-istunnot.

Vierailija
40/557 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämänkatsomustieto vai onko sellaista nykyään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi