Sinä n 30 vuotias! Paljonko sinulla on rahaa säästössä?
Kommentit (53)
Käyttötilillä joku 36000e. Osakesalkku n.270 000e, seteleinä pidän aina reilun 2000e.
Ap vastaa : minulla on säästössä n 30k. Olen 32 vuotias. Muuta varallisuutta ei ole.
Vähän yli vuosipalkka ja 40% maksettu omakotitalo. Sitkeä säästäminen ja voitolla myyty vanha asunto auttoivat. Pikkuhiljaa olen voinut alkaa poimia oman työn hedelmiä :)
Käyttötilillä noin 8000 euroa ja eri tavalla sijoitettuna (osakkeet, rahastot, obligaatiot) noin 170 000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Käyttötilillä noin 8000 euroa ja eri tavalla sijoitettuna (osakkeet, rahastot, obligaatiot) noin 170 000 euroa.
Ikäsi j a milloin aloitit sijoittamisen? Peritkö jotainosaketta?
Vierailija kirjoitti:
Sama kysymys on AV:lla joka ikinen päivä ja vastauksina on kuinka jokaisella mammalla on ainakin muutamia kymmeniä tuhansia.
Kyllä mun mielestä on outoa, jos kolmekymppinen työssäkäyvä ei ole saanut säästetyksi edes kymppitonnia. 50 000 euroakin on ihan normaali tämän ikäiselle, eikä herätä itsessäni mitään ihmetystä. Enkä todellakaan ole kultalusikka suussa syntynyt, päinvastoin. Porukat oli aina ihan perse auki ja sen vuoksi olenkin osannut säästää.
Kymmenen vuotta sitten kolmekymppisenä oli -1500 e. Nyt nettovarallisuus lienee jotain 100 000 euron luokkaa ihan työtä tekemällä. Tilanteet muuttuvat, vaikka ei erityisesti sijoittelisikaan.
34v. Säästössä ja rahastoissa n. 9000e. 30-vuotiaana ei ollut kuin velkaa. Tosin velkaa on nytkin, talosta, mutta jäisi siitä jokunen kymppitonni itsellekin jos myisi. Ja autostakin joitain tuhansia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kysymys on AV:lla joka ikinen päivä ja vastauksina on kuinka jokaisella mammalla on ainakin muutamia kymmeniä tuhansia.
Kyllä mun mielestä on outoa, jos kolmekymppinen työssäkäyvä ei ole saanut säästetyksi edes kymppitonnia. 50 000 euroakin on ihan normaali tämän ikäiselle, eikä herätä itsessäni mitään ihmetystä. Enkä todellakaan ole kultalusikka suussa syntynyt, päinvastoin. Porukat oli aina ihan perse auki ja sen vuoksi olenkin osannut säästää.
Onhan se juu ihan mahdollista, jos on mennyt opiskelemaan heti lukiosta (tai käynyt amiksen) työllistynyt vähintään ok-palkkaiseen ammattiin heti tai lähes heti eikä ole ollut työttömänä tai esim hankkinut lapsia ja hoitanut niitä kotona minimiä kauemmin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän monilla työssäkäyvillä aikuisilla on ainakin muutamia kymmeniä tuhansia. Varsinkin jos omassa asunnossa kiinni oleva varallisuus lasketaan.
Kolmekymppisenä ei ollut mitään. Neljässä vuodessa olen kerryttänyt semmoisen kymppitonnin säästöt. Plus maksanut taloa parikymmentä tuhatta (puoliso saman verran). Lapsia on, joten rahaa myös kuluu.
Pahan päivän varalle 2000e säästössä. Olen vasta pääsemässä säästämisessä vauhtiin, joten toivottavasti tästä alkaa kertyä mukava summa.
Noin 10 000€ sijoituksissa ja tileillä yhteensä. Maksoin juuri 18 000 euron opintolainan pois joten nyt alkaa jäämään enemmän säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se juu ihan mahdollista, jos on mennyt opiskelemaan heti lukiosta (tai käynyt amiksen) työllistynyt vähintään ok-palkkaiseen ammattiin heti tai lähes heti eikä ole ollut työttömänä tai esim hankkinut lapsia ja hoitanut niitä kotona minimiä kauemmin.
Lapsikortti vedetty esille.
Ei ole säästöjä. En tarvitse säästöjä mihinkään, kun luottokorteissa on 15000 varaa ostaa, jos tulee yllätyksiä arkeen.
Säästötilillä 15t, asunnoista velkaa 190t, asuntojen arvo ainakin 450t