Sisko pyysi minua tekemään lumityöt pihastaan.
Koska on raskaana eikä "voi" itseään rasittaa.
Ei sitten viestinsä ollut mitään laittanut siitä paljon maksaa työstä. Yritti törkimys teettää lumityöt minulla ilman palkkaa!!
Kommentit (22)
Onko hänen alueella joku firma tai paikallinen ihminen jolla on pieni lumiaura, jolle voi maksaa. Mutta jos on pikkulapsi myöhemmin, talon pihaan ei voi yhtäkkiä peruutella tai syöksyä auralla. Pitäisi olla ehkä aidattu.
Jos ei ole jatkuvasti mitään palveluksia pyytämässä niin olisi ihan fiksua mennä auttamaan. Välillä meille ihmisille tekee hyvää mennä ihan vain auttamaan, vaikka ei niin mieli tekisikään.
On eri asia, jos toinen jatkuvasti pyytää eikä koskaan tarjoa mitään (edes kahvipakettia tai karkkirasiaa tms.) palkaksi. Toisella on nyt tässä kohtaa kuitenkin hyvä syy ja lunta on (oli) ihan prkleellisesti. Kävin just itse kaivamassa autoni iglusta.
Sisko on laiskuri. Terve nainen voi toimia normaalisti koko raskausajan. Lumityöt voi tehdå osissa ja kevyillä kuormilla.
Se on aika hankalaa raskausmahalla kolata kun maha on aisan edessä. Ymmärrän pyynnön jos on viimeisiä kuukausia. Meidän suvussa autetaan puolin ja toisin kun on tarvetta, eikä siitä makseta. Toki jos siskosi ei itse jeesaa sinua missään mutta jatkuvasti pyytää apua niin ymmärrän tuohtumuksesi.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkällä raskaana? Kyllähän siskoa pitäisi auttaa. Ellei se nyt satu olemaan perusluonteeltaan hyväksikäyttäjä.
Laskettu aika on siskon mukaan helmikuun puolessa välissä.
Jos ei itse kykene lumitöitä tekemään hommatkoon jonkun firman tekemään työ.
Meitä on moneen junaan. Jotkut tekee hyvää hyvyyttään naapureidenkin lumityöt ihan kysymättä ja sitten on sellaisia, jotka pahoittaa mielensä, jos raskaana oleva oma sisko sattuu kerran pyytämään apua.
Raskaus ei ole edelleenkään este lumitöille.
Siskoni olisi voinut soittaa johonkin yksityisille kiinteistöhuoltoa tekeville firmoille sen sijaan että otti yhteyttä minuun.
Onko siskolla miestä? Eikö hän voi tehdä?
On varmasti hyvä tunnelma sukujuhlissa, jos noin pienistä napistaan :D
Vierailija kirjoitti:
On siskolla mies. Se mies on työmatkalla.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa joo. Tällekin muksulle on kolme mahdollista ehdokasta, mutta kaksi näistä on Afrikan sarvesta, joten heiltä ei lumityöt oikein luonnistu.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs sä miehenä sen voit tietää.
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta hyperemeesi ja raskausmyrkytys on. Tietämättä tarkemmin on aika paha sanoa pystyykö joku raskaana ollessaan tekemään lumitöitä vai ei. Mulla ainakin on aika korkea kynnys pyytää apua asioihin, joten jos joutuisin pyytämään sukulaista/tuttavaa lumityöavuksi, niin kyllä se siinä kohden tarkoittaisi, etten tosiaan itse pysty niitä tekemään. Ei sillä, kyllä mä palkan maksan tällaisista apupyynnöistä vaikken sitä viestissä erikseen mainitsisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko hänen alueella joku firma tai paikallinen ihminen jolla on pieni lumiaura, jolle voi maksaa. Mutta jos on pikkulapsi myöhemmin, talon pihaan ei voi yhtäkkiä peruutella tai syöksyä auralla. Pitäisi olla ehkä aidattu.
Juu. Kaikkien lapsiperheiden on laitettava aita pihaan ettei traktori pääse yllättämään "pienellä lumiaurallaan"
Vierailija kirjoitti:
Meitä on moneen junaan. Jotkut tekee hyvää hyvyyttään naapureidenkin lumityöt ihan kysymättä ja sitten on sellaisia, jotka pahoittaa mielensä, jos raskaana oleva oma sisko sattuu kerran pyytämään apua.
Mutta ei ole hyvä tehdä toiselle ainakaan rivitalossa, siitäkin ollaan kateellisia "kun ei mulle"
Ihmiset kehtaa. Mun äidiltä 76 v, tuli naapuri jotain alle 40 v kysymään voisko tehdä heidänkin pihaltaan lumityöt, kun heillä on flunssaa...?
Kuinka pitkällä raskaana? Kyllähän siskoa pitäisi auttaa. Ellei se nyt satu olemaan perusluonteeltaan hyväksikäyttäjä.