Miten aiotte selvitä lumitöistä tänään?
Lumisade taukosi viimein mutta hädin tuskin pääsen edes ovesta ulos.
Kommentit (40)
Aamulla otettiin autotallin edusta kun lähdettiin töihin. Lisää on tullut ja koko muu piha koskematon. Taidan laittaa miehen keittiöpalvelukseen ja hoidella itse pihan. Ihan kivaa puuhaa, kun ei ole liian usein. Eli kolaamalla ja lapioimalla ajattelin selvitä.
Kattelen just ikkunasta kun kouluja karttanut ukko ajelee koneella pihaa puhtaaksi 15€/h palkalla. Taidan hakea kupin espressoa.
Kolasin jo kerran. Nyt on onneksi lumisade vain vähäistä. Äsken kävin hakkaamassa puita. Omakotitalossa riittää hommia, ne on vain tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Nää on näitä valintoja. Mä asun mieluummin mukavasti ja lämpimästi kerrostalossa kuin epämukavasti jossain ikuisessa remontoijan unelmassa.
Olen tosin sitäkin kokeillut 32 vuotta eli riittävästi.
Juu juu mutta kesällä en vaihtaisi omaa pihaa mihinkään. Etenkin lasten kanssa ollut ihanaa kun voivat turvallisesti pitkät kesäillat leikkiä omalla pihalla, telttailla jne. Ja on niillä toki nytkin oma pulkkamäki tuossa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nää on näitä valintoja. Mä asun mieluummin mukavasti ja lämpimästi kerrostalossa kuin epämukavasti jossain ikuisessa remontoijan unelmassa.
Olen tosin sitäkin kokeillut 32 vuotta eli riittävästi.
Täähän se ois. Itellä tosin rivitalo ja joudun etupihan kolaamaan, mutta taloyhtiö tarjoaa kolan.
Ei auta kuin kolata. Nää on näitä valintoja. Tämmöisinä päivinä okt-asuminen on pers.....
Vierailija kirjoitti:
Aamulla otettiin autotallin edusta kun lähdettiin töihin. Lisää on tullut ja koko muu piha koskematon. Taidan laittaa miehen keittiöpalvelukseen ja hoidella itse pihan. Ihan kivaa puuhaa, kun ei ole liian usein. Eli kolaamalla ja lapioimalla ajattelin selvitä.
Päivitys: heiluttiin siinä sitten kaikki lapion varressa, teinikin. Mies lopetti vähän aiemmin kuin minä ja meni tekmään ruokaa. 40 minuuttia tehokasta sykettä nostavaa liikettä. Alapihalle pitäisi vielä polkuja leventää, niin on tilaa uusille pyryille.
Asun vuokra talossa. Vuokrissa maksetaan huoltomiehen homat eli lumityötkin.
Ei meillä satanut eilen lunta ja muutenkin kiinteistöhuolto hoitaa.
Hyvin on selvitty, mukavaa hyötyliikuntaa. Olen talvi-ihminen.
Mikä vika on lumitöissä jos on terve ihminen? Kyllähän ihminen on luotu liikkumaan ja tuo on täydellistä hyötyliikuntaa.
Hyvää hyötyliikuntaa. Joka talvi sama homma, etelässä varmaan outoa.
Täällä oli aamulla 9 aikaan täysi kaaos kerrostaloilla eikä huoltotyypeistä tietoakaan. Kuten koko työmatkalla en nähny ainuttakaan auraa siivoamassa illan yön ja aamun pyryä. Kollegan auto tuli töihin hinurilla, juuttui niin pahasti kadulle. Sellainen sää täällä.
Mies teki traktorilla lumityöt, linkosi jopa meidän ja yhdeksän muun perheen sivutien kun tienhoitaja ei ehdi joka paikkaan samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Laitan aviomiehen hommiin.
Oh, olisipa itselläkin aviomies. Tai siis sellainen, joka tekisi hommia. Olihan mulla nimittäin mies, mutta oli niin laiska ja vihamielinen etten jaksanut sitä katsella.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin näkyi mies selviävän
;)
Ei tarvii tehdä lumitöitä, koska asun kerrostalossa. Parvekkeelle on vähän satanut, mutta niiden lumien kohdalla voin vaan odottaa että sulavat, jos en jaksa sitä muutamaa lapiollista kipata pois.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää hyötyliikuntaa. Joka talvi sama homma, etelässä varmaan outoa.
Kumma oletus ettei etelässä sataisi lunta ja tehtäisi lumitöitä. Voi tulla talven aikana jopa enemmän kuin pohjoisessa, se vaan välillä vähenee kun tulee vettäkin. Mutta mitäpä se tämän päivän lumitöihin auttaa jos viikon päästä tulee vettä?
Kattelen ikkunasta kun kiinteistöyhtiön pojat hoitaa.
Just näytti olevan lumiaura parkkiksella. 💪