Miten säästit tällä viikolla?
Itse jaoin noutoruoan kolmeen osaan ja söin kolmesti pienen annoksen. Entä itse?
Kommentit (34)
Katsoin sunnuntai-iltana että olin vahingossa elänyt vähän yli äyräideni jouluna ja lomalla niin päätin että tällä viikolla en osta mitään. Olen syönyt vain pakkasen ja kaapin antimia ja uusi palkka tulee maanantaina :)
Tarkoituksena oli ostaa lähiaikoina vielä uusi joogamatto, juomapullo, kotihajusteita, käydä kampaajalla ja lauantaisin syön yleensä aamupalan ravintolassa. Tämän viikon vain köyhäilen ja kotoilen sitten vaihteen vuoksi. Mitään palavan tärkeitä menoja ei tosin ole edes ollut, ja nuo tältä viikolta poisjättämäni ovat myös pelkkää mukavuushömpänpömppää.
Kuten aina: en veikannut enkä käyttänyt ruokalähettipalveluita.
Ostin tarpeettonat heräteostosmeikkini tarjoustuotteina.
Poltin vain sähkötupakkaa. Kyllä, tupakointi on kamala tapa mutta äärimmäisen stressaavassa ja kuormittavassa elämäntilanteessa (päättynyt väkivaltainen parisuhde, yksinhuoltajuus, läheisen kuolema, vaativa työ jossa pitää kantaa muidenkin murheita, venyä, selviytyä ja "edustaa" ym.) lopettaminen muuten vaan on "aika" vaikeaa. Arki on hemmetin raskasta, kun kaikki pitää hoitaa yksin ja samalla näyttää edustavalta, olla terävä ja vastuullinen jne.
Söin hyvin vähän. Lapsilla on terveellistä ruokaa (ei tosin aina sitä mitä haluaisivat), oma energiantarpeeni on aika pieni ja siedän nälkääkin aika hyvin. En hankkinut itselleni mitään, pl. Pirkka polvisukat (2,10€) hajonneiden tilalle. Järjestin lapsen kaverisynttärit hyvin pienellä budjetilla, kekseliäästi. Ilmoitin iäkkäälle, yksinäiselle vanhemmalleni että en voi lähteä kanssaan ehdottamaansa kulttuurimenoon, koska ei ole rahaa.
Tätä on korkeasti koulutetun, vastuullista työtä (väärällä alalla) tekevän yksinhuoltajan arki Helsingissä. Normaalisti kai raskasta ja vaativaa, ei työaikoihin sidottua asiantuntijatyötä tekevä henkilö OSTAISI palveluita arkeaan helpottamaan, ennemmin kuin saisi hermoromahduksen. Kansantalous ja pitkään eläkeikään jaksamista edellyttävä työelämä kiittää... eiku.
Baaridokaukseen moa bottle povariin, 12e. Vessassa naukkua. Halpisbisset tiskiltä. Paukkuina sama viina ois maksanu 84e.
En pessyt itseäni ja pistin eiliset vaatteet päälle. Säästyi vettä, saippuaa ja tulevia pyykinpesuja.
Niin, en ole Woltannut kahteen viikkoon ollenkaan. Enkä ole ostanut lavatolkulla limua, vain yhden puolen litran - tarpeeseen.
Enkä ostanut keksejä, enkä runebergejä, vaan leivoin itse raparperipiirakkaa ja leipääkin on leivottu, että sekin jäi ostamatta. Tiedä sitten onko halvempaa, mutta tekemistä mä kaipaankin.
Vierailija kirjoitti:
En mitenkään. Laitan tilistä kuukaudessa 500-800€ säästöön. Se riittäköön. Muuten syön ja juon ja kulutan miten huvittaa.
Vain todellinen boomeri vastaa kysymyksen viereen.
En taaskaan tehnyt mitään, luumusin vain kotona. Ruokaa on pakko ostaa mut rikkinäiset vaatteet välttää mulle vallan mainiosti, eikös se ole muotiakin nykysin?;)
25e setti foodorasta ilmaisen kuljetuksen -20%:n ja 10e koodin kautta ovelle 3,5e. Syön siitä vielä huomennakin.
Säästin eilen liukuvoidetta kun en eilen fistannut miestäni.👵
Kokkasin puuhellalla, kuten oon tehnyt aika pitkään. Viikon ruoat ostan kerralla, joten ei tuu ostettua turhia hetken mielitekoja. Ilmalämpöpumpun säädin pari astetta pienemmälle, puuhella täydentää lämmitystä. En oo tilannut mitään.
Jätin pari verkkokauppatilausta tekemättä.