Hyviä proteiinipitoisia tuotteita
Olen alkanut kyllästymään rahkaan ja raejuustoon. Pitäisi olla suht halpaa.
Kommentit (14)
Kana ja naudanliha on mun mielestä melko edullisia ruuanlaitossa ja käytön usein
Vierailija kirjoitti:
Kananmunat, maapähkinät
Maapähkinöissä on 43 grammaa rasvaa ja 25,6 gramma proteiinia sataa grammaa kohden. Ensimmäiseen niistä saa rasvaa
Mikä rahkassa ja raejuustossa varsinaisesti tökkii? Rahkaan saa vaihtelua mehukeitoilla ja myslillä, raejuustoa upottaa helposti aamupuuroon, kasvissosekeittoihin, uunimunakkaaseen...Molemmista voi myös tehdä erilaisia lettuja/pannukakkua, reseptejä löytyy helposti googlesta.
Soijarouhe. Yli puolet protskua eikä maksa juuri mitään. Minä olen lopettanut jauhelihan oston ja nykyään laitan soijarouheen makaroonilaatikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Mikä rahkassa ja raejuustossa varsinaisesti tökkii? Rahkaan saa vaihtelua mehukeitoilla ja myslillä, raejuustoa upottaa helposti aamupuuroon, kasvissosekeittoihin, uunimunakkaaseen...Molemmista voi myös tehdä erilaisia lettuja/pannukakkua, reseptejä löytyy helposti googlesta.
Liikaa fosforia.
Vierailija kirjoitti:
Soijarouhe. Yli puolet protskua eikä maksa juuri mitään. Minä olen lopettanut jauhelihan oston ja nykyään laitan soijarouheen makaroonilaatikkoon.
Kaupan päälle saa estrogeenia.
Vierailija kirjoitti:
Kananmunat, maapähkinät
Joo, mut pähkinöissä on paljon rasvaa, niitä ei voi kovin hyödyntää proteiinin lähteenä.
Rahka, kananmunat, linssit, soijarouhe, tofu. Kananfilesuikaleet. Nämä omat proteiinien lähteet enimmäkseen. Toki ihan lihaakin syön välillä.
Kananmunat, maapähkinät