Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saamaton naisystävä

Vierailija
17.01.2024 |

Olemme olleet avoliitossa jo 7 vuotta. Himpun verran alle 35v ollaan.

Sama tilanne on ollut pitkään, mutta se syvenee. Nainen ei saa mitään aikaan, joskus avittaa jos erikseen pyytää.

Asumme omakotitalossa, jonka omistan yksin. Huolehdin aurauksen, polttopuiden hankinnat, pilkkomiset, pinoamiset sekä nurmikonleikkuun, pihaistutukset, kuusiaitojen leikkuut jopa postin hakemisen. 

Huolehdin lisäksi kaikki kodin sopimukset: sähkö, vesi, netti, vakuutukset, verot. 

Maksamme asumisen kulut puoliksi, toki sillä erotuksella, että kaikki kodinkonehankinnat, sohvat, ruokaryhmät, terassikalusteet ja talon remontoinnin mm. Terassin rakennuksen maksan minä. Viimevuosina olen uusinut tiskikoneen, pyykinpesu- ja kuivurit sekä jääkapit ja pakastimet. Liesitasot uusittu ja keittiön kaikki tasot. 

Pidän kalliimpaa autoa pitkille matkoille ja maksan käyttömaksuja kolminkertaisen määrän vuodessa sekä polttoainetta kuluu tuplat. 

Lisäksi teen kaikki kotityöt, imuroin, hoidan koiran (käytän lääkärissä, lenkitän), pesen pyykit, tiskit ja pidän talon järjestyksessä. Lisäksi käyn kaupassa, viimevuonna nainen taisi käydä 2krt ruokaostoksilla itsenäisesti. Olen myös leiponut ja kokkaillut paljonkin, nainen taas sai joulutortut tehtyä pakastetaikinasta. 

Nainen tienaa 700 vähemmän kuukaudessa verojen jälkeen. Saan itse tonnin säästöön helposti joka kuukausi, koska olen velaton, kuten nainenkin. Nainen taas on aina nollabudjetilla vaikkei maksa kuin juoksevia kuluja, liekkö tilillä satastakaan. 

Naisella kaikki aika menee tv:n ja puhelimen selailuun sekä nukkumiseen sekä ylikalliiden matkojen suunnitteluun, joihin hänellä ei ole varaa. Matkalla käydessä saan toimia paikallisena pankkina ja odotella sitten reissun jälkeen saamisia pari kuukautta. 

Keskustelu asiasta ei auta. Nainen kokee, että hän ei jaksa ja on niin väsynyt töistä. 

Naisen rahat kuluvat ylettömän kalliiseen ruokailuun, heräteostoksiin sekä ylisuuriin lahjoihin, joita täytyy kaikille sukulaisille antaa. 

Auttakaa! Mitä tässä tekis? Jos eroan, niin puolisolle ei jää kuin tyhjä tili (ehkä satanen) ja tonnin auto. Putoaa niin tyhjän päälle, että minua aivan hirvittää.

Itse tulen toimeen kyllä jatkossakin, siitä ei ole huolta. Osaan tehdä kaikki "naisten" kotityöt ja palkkakin riittää juoksevien kulujen nousuun. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ihmeessä oot tuollaisen ihmisen kanssa? Mitä hyvää suhteessa on? 

Vierailija
2/22 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä sun pitäisi asialle tehdä? En nyt oikein näe, mikä se ongelma on. Mitä naisen pitäisi mielestäsi tehdä vapaa-ajallaan? Ja miksi koet, että se kuuluu sinulle? Jos haluat erota, niin eroa. Et sinä ole vastuussa hänen säästämättömyydestään. Maailma on täynnä ihmisiä, joilla ei ole rahaa säästössä tai omaisuutta. Ihan hyvin he näyttävät pärjäävän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et ole vastuussa aikuisen ihmisen elämästä. Anna pudota tyhjän päälle tässä maassa on sosiaalitoimisto mistä saa apua. Tuo suhde on pelkkää hyväksikäyttöä.

Vierailija
4/22 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain jäänyt. Nuorempana aloitimme seurustelun ja silloin tilanne oli toki parempi. Kuitenkin tilanne luisunut tuohon suuntaan vuodesta toiseen, pikkuhiljaa. 

-AP

Vierailija
5/22 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks ihmeessä oot tuollaisen ihmisen kanssa? Mitä hyvää suhteessa on? 

Noussut tavara hattuun, siksi.

Vierailija
6/22 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä mitä tarkoitat tällä?

-AP

Vierailija
7/22 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nainen kokee, että hän ei jaksa ja on niin väsynyt töistä."

Voisiko puolisollasi olla merkkejä loppuunpalamisesta tai masennuksesta? Tuo ei kuulosta normaalilta ettei energiaa riitä lainkaan arjen pyörittämiseen töiden lisäksi. 

Ikävä tilanne, toivottavasti asiat kääntyvät parempaan suuntaan teidän molempien osalta.

Vierailija
8/22 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vain jäänyt. Nuorempana aloitimme seurustelun ja silloin tilanne oli toki parempi. Kuitenkin tilanne luisunut tuohon suuntaan vuodesta toiseen, pikkuhiljaa. 

-AP

Oletko varma, että hän on terve? Esimerkiksi kilpirauhasen vajaatoiminta, masennus jne aiheuttavat tuollaista väsyneisyyttä. Pahimmassa tapauksessa aivokasvainkin.

Vierailija
9/22 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä tuo lokki

Vierailija
10/22 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Nainen kokee, että hän ei jaksa ja on niin väsynyt töistä."

Voisiko puolisollasi olla merkkejä loppuunpalamisesta tai masennuksesta? Tuo ei kuulosta normaalilta ettei energiaa riitä lainkaan arjen pyörittämiseen töiden lisäksi. 

Ikävä tilanne, toivottavasti asiat kääntyvät parempaan suuntaan teidän molempien osalta.

Mietin samaa. Ehkä olisi aika hakea apua. Silloin kun palaa loppuun ei oikeasti jaksa tehdä mitään ylimääräistä ja lomamatkat tuo hetken helpotuksen oloon, kunnes taas tippuu siihen samaan loputtomaan väsymykseen.

Vierailija
11/22 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En etsi työjuhtaa, mutta pakolliset työt on hoidettava. No, ehkä puoliso selviää kun seuraavan palkan saa, voi toki olla ihmeissään miten sitä rahaa ei jääkkään syömisiin ja lahjuksiin...

Kuulostaa suomalaiselta mieheltä, mutta totuus on se, että kyseessä on nainen. 

Vierailija
12/22 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on kiinni siitä, miten sukupuolielämä sujuu?

Tulee mielikuva, että vaimo on puutteessa?

Vierailija
13/22 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska nainen, jolla elämän hallinta hukassa. Ottaisin eron. Tuskin on masentunut tms, jos jaksaa matkustaa ja shoppailla.

Vierailija
14/22 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen tekee noin, koska sinä mahdollistat.

Mene lakkoon.

Vierailija
15/22 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta kissa pöydälle, puhukaa asiasta. Kerro, että olet kyllästynyt vapaa matkustajaan. Ja tehkää diili mitä kumpikin hoitaa, jos ei kiinnosta niin jätä.

Vierailija
16/22 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tulee kanssa mieleen, että vaimosi on uupunut töistä ja piilevästi masentunut. Jos teillä olisi lapsia, niin kaatuisiko lasten hoitaminen sinun kannettavaksesi?!

Vierailija
17/22 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvin tutulta. Kyllä nainen siitä erosta selviää. Hän joutuu terästäytymään, kunnes löytää toisen palvelijan. Näin kävi mullakin ja aivan tyytyväinen olen ollut eron jälkeen, mutta uutta naista en ole rohjennut etsiä.

Vierailija
18/22 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoito tulevaisuudessa kaatuisi varmasti minun hoidettavaksi. 

Vierailija
19/22 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ero parempi sinulle ja hänelle kun täällä vain haukut häntä etkä ensin puhu asianomaiselle. Toisekseen varmaan kannattaisi sanoa että käy lääkärissä jos uupumusta, masennusta tai mitä muuta vaan sellaista kun ei jaksa.

Ensi kerralla puhu vaikka läheisille kysyäksesi apua. 

Vierailija
20/22 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimollesi sopisi asuminen yksiössä ja osa-aikatyö. Muuhun ei hänen voimat riitä.

Älkää ainakaan lapsia hankkiko koska sen jälkeen uuvut sinä.