Ennen myytiin lapsille leikkitupakkaa
Olivat ihan oikean tupakan näköisiä ja oikean näköisissä askeissa.
Kommentit (25)
Oli parhautta aina torimyyjill oli niitä myytävinä aikoinaan. Olivat kyll hauskoja.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun kävi asiakas paheksumassa ja sitten ne poistettiinkin.
Just tämmösten paheksujien takia tästä maasta tuli tällainen iloton persereikä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni ne olivat kovaa, lakritsin kaltaista ainetta paperikääreissä. Reikä keskellä että siitä voi olla puhaltelevinaan savua. Tämä 1970-luvulla.
Juurikin noita tarkoitin. Talvella hengityshöyryä pystyi puhaltaan niistä läpi ja näytti niin kuin muka savua tulisi siitä "tupakasta". Ap.
Nyt teillä menee muistot sekaisin. Oli sitä tupakan mallista suklaata jossa paperi ympärillä. Ja sitten oli sellasta pilailutupakkaa, josta pystyi puhaltamaan "savua". 2000 luvun vaiheessa olin lelukaupassa töissä niin siellä vielä myytiin tuota vitsi tupakkia. Muistan kun kävi asiakas paheksumassa ja sitten ne poistettiinkin.
Älä viitsi korjata oikeaa vääräksi.
On minulla kaapissa vieläkin 1990-luvulla kaupasta ostettu, mainitsemasi kaltainen pilailutupakka. Ihmeen hyvin kestää: toimi nimittäin ainakin pari vuotta sitten kun pojalle näytin menneisyyden ihmeitä.
Joidenkin mainitsemaa suklaatupakkaa en ole koskaan edes nähnyt, joten en voi sekoittaa mitään siihen. Eikä sinänsä yllättävää, koska kirjoittajien mukaan sitä "poltettiin" 1990-luvulla, jolloin olen ollut jo tukevasti aikuinen.
Se, mistä minä ja pari muuta kirjoiteltiin oli nimenomaan kovaa, kuivuneen lakritsin kaltaista ainetta oleva "tupakka", jota myytiin ainakin 1970-luvun lopulla ja 1980-luvun alussa.
Ne olivat suklaasavukkeita, jotka näyttivät kääreen ansiosta oikeilta savukkeilta. Noista toisenlaisista "savuttavista" en ole koskaan kuullutkaan.
Nyt teillä menee muistot sekaisin. Oli sitä tupakan mallista suklaata jossa paperi ympärillä. Ja sitten oli sellasta pilailutupakkaa, josta pystyi puhaltamaan "savua". 2000 luvun vaiheessa olin lelukaupassa töissä niin siellä vielä myytiin tuota vitsi tupakkia. Muistan kun kävi asiakas paheksumassa ja sitten ne poistettiinkin.