Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko Suomessa jäädä kotiäidiksi?

Vierailija
09.01.2007 |

Siis sen hoitovapaan jälkeen?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tietenkään eläkettä ei kerry eli mitä pidempään olet kotona sitä huonommin pärjäät vanhana :(

Vierailija
2/29 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin jos on varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mies on erittäin säästeliäs ollut aina ;) Eli ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot......

Eläkeasian sain hoidettua jo työaikana kun olin niin kauan samalla työnantajalla, joten se ei ole nyt ongelmana, muuten oliskin.........

Vierailija
4/29 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla myös yksityinen eläkevakuutus?

Vierailija
5/29 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläkevakuutuksen. Ei ihan huonon......

Vierailija
6/29 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä eläkettä ei kerry. Eikä töitä ole sitten myöhemmin helppo saada, jos muutat mielesi. Työnantajat eivät välttämättä halua työntekijää, joka on ollut monta vuotta kotona.

Muistan lukeneeni Sesse(?) Koiviston jutun siitä, kuinka hän oli kotiäitinä hoitamassa kodin ja lapset ja sitten kun lapset lähtivät, niin Ilkka päätti vaihtaa hänet puolta nuorempaan malliin. Siinä kirjoituksessä hän kehotti, ettei kukaan nainen jäisi kotiäidiksi. Tosin kyllähän Suomessa on hyvä sosiaaliturva...

Vierailija
7/29 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäin. Olen kotona siihen kun lapset ovat alaluokilla. Teen kotona töitä tässä sivussa, mutta päivätöihin en sitä ennen mene.

Meillä ei ole velkaa, minulla on eläkevakuutus ja sijoituksia ja miehellä isot tulot. Lapset tarvitsevat minua enemmän kuin minä työelämää.

Vierailija
8/29 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten ei sen niin väliksikään vaikka kärryiltä tippuis :D Ajattelin olla kotona kunnes nuorimmainenkin on yli 10v ja sitten alkaa tekemään jotain jota oikeasti haluan. Ehkä jotain jota voi tehdä kotona.

Hieronta/vyöhyketerapia/homeopatia linjalla.......

Kouluttautua täytyy tietenkin ensin.

Vierailija
9/29 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvausta mistä ja keneltä?

Vierailija
10/29 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan kysellä ihan tyhmiä mutta kun en oikeasti tiedä... :) T: 10

Vierailija
11/29 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

isommista saa sisarusosan kotihoidontukeen, mutta jos kaikki yli 3, saa vain lapsilisät kuten muutkin. Numeroani en nyt tähän hätään muista...

Vierailija
12/29 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kelalta tai mistään muualta et saa mitään sen jälkeen kun lapsi on 3v

Vierailija
13/29 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on työtön eikä töitä tiedossa (riippuu tietysti hyvin paljon millä alalla on aikaisemmin ollut ja mikä koulutus), tosin jos töitä tarjotaan eikä niitä hyväksy, ei makseta korvauksiakaan tai aniakin pitkä karenssi tulee.

Vierailija
14/29 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvätuloisen miehenkin tuloista puolet omaan pussiin.

Kahteen vuoteen olen onnistunut venymään ahkeralla ennakoivalla säästämisellä, kaikkien vuosilomien käyttämisellä ja asuntolainan lyhennysvapaita hyödyntämällä. Seuraava konsti olisi ollut maalle muutto asuin- ja elinkustannusten pienentämiseksi, mikä tosin olisi merkinnyt sitä, että isän työmatkat olisivat riistäneet häneltä sen vähäisenkin vapaa-ajan lasten kanssa.

Vierailija
15/29 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet kotona, vaikka lapset ovat jo isoja ja esim. koulussa?

Vierailija
16/29 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja autolainaa sun muuta... Ja kun palkasta on vaikea säästää kun se on n. 1000e/kk ja miehellä ei juurikaan suurempi, niin on turha kuvitellakaan jäävänsä kotiäidiksi.

Vierailija
17/29 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisilla tuloilla... Kotiin voi ottaa hoitolapsia, jos talous tekee tiukkaa. Tai tehdä iltasiivousta, jakaa lehtiä yms. lisätienestiksi.

Vierailija
18/29 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaa-ajasta lapsen kanssa (ilman neljää vierasta hoitolasta).

Vierailija:

tuollaisilla tuloilla... Kotiin voi ottaa hoitolapsia, jos talous tekee tiukkaa. Tai tehdä iltasiivousta, jakaa lehtiä yms. lisätienestiksi.

Vierailija
19/29 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä voi hoitaa iltaisin. Lehdenjako on niin aikaisin, ettei lapset ole hereillä, siivouskeikkoja voi tehdä yhden kerran per viikko ja hoitolapsia ei tarvitse ottaa neljää tai täyttä päivää, voi ottaa esim. yhden tai kaksi tai vaan osaksi aikaa.

Levenee vähän leipä, mutta ei lasten kustannuksella.

Vierailija
20/29 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

keikkaa viikonloppuisin, öisin ja iltaisin. Minä teen käännöstöitä iltaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi