Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeasti köyhillä ei ole autoa ?Mitä mieltä väitteestä. Kyse Suomesta.

Vierailija
16.01.2024 |

Onko tosiaan niin että Suomen mittakaavassa köyhällä ei ole omaa, käyttökuntoista autoa? Tai jos on, et ole oikeasti köyhä. 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole köyhä, mutta tulin järkiini ja lopetin auton pidon. Bussit kulkee Oulussa sen verran hyvin. Myös puoliseitsemän juontaja Mikko Kekäläisellä ei ole autoa, samoin radioääni Annamari Raaskalla ei ole, eikä Jari Tervolla. Paavo Lipposella ei ole koskaan ollut ajokorttia. Luulenpa, että tosiköyhä on se jolla on vanha autonromu.

Vierailija
2/17 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli auto, kun olin Kelan peruspäivärahalla, ja siitä säästäen sen ostinkin. Sitten olen ollut monissa töissä, myös raksahommissa, enkä ole silloin omistanut autoa. Nyt ansiosidonnaisella, eikä edelleenkään autoa.

Auton voi ostaa köyhäkin, mutta sen ylläpitäminen maksaa. Parilla tonnilla saa ajokelpoisen auton, mutta se pari tonnia ei riitä auton ylläpitoon kauaksi aikaa, vaikka saisit sen auton ilmaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se auton puuttuminen kerro että onko köyhä

Vierailija
4/17 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän tiedän hyväpalkkaisia kaupungissa asuvia ilman autoa kuin pienipalkkaisia/köyhiä. 

Vierailija
5/17 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän sairauspäiväraha ja mulla on auto, josta maksan muiden kulujen lisäksi lainanlyhennystä 300 euroa kuukaudessa. Voisin sanoa, että auto on yksi syy siihen, että olen köyhä.

Vierailija
6/17 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan syrjäseuduilla on pakko olla köyhälläkin jonkinlainen auto.

Näin isossa kaupungissa asuvana köyhänä ei tulisi edes mieleen hankkia sellaista. Eikä mulla ole toisaalta ajokorttiakaan.

Ehkä kerran neljässä tai viidessä vuodessa tulee eteen tilanne, jossa ajattelen, että oispa kiva/hyödyllistä olla auto. Ei mitään järkeä olisi oikeasti hankkia, vaikka olisi varaakin.

Vierailija
7/17 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuin autosta 2005 kin muutin ulkomaille ja suureen kaupunkiin Euroopassa, jossa julkinen pelaa. En ole kaivannut. Vuokraan auton jos matkan kohde on joku perämetsä.

En pidä itseäni köyhänä. Eikä varmaan muutkaan.

Vierailija
8/17 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloisia duunareita ollaan, monella mittarilla köyhyysrajalla. Auto on pakollinen koska työmatka julkisilla 1,5h suuntaansa ja töissä pitää olla ennen klo 7. 

Vierailija
9/17 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toimeentulotuella ja mulla on auto. Hyvin pystyy pitämään kun tietää mitä tekee ja on muutenkin noheva kaveri (korpraali).

Vierailija
10/17 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autottomuus ei ole köyhyyden merkki, mutta jos nyt ajaa 30-35 vuotta vanhalla japsikotterolla, se voi olla köyhyyden merkki. Jos on rahaa, ja ostaa auton, todennäköisesti ostaa ennemmin muutaman vuoden vanhan Kian, kuin "museoajoneuvon" arkiautoksi, johon ei saa enää varaosia kuin kissojen ja koirien kanssa metsästämällä.

Vierailija
11/17 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjäseuduilla asuessa harvempi pärjää ilman autoa. Köyhillä ne autot vaan saattaa olla niitä juuri ja juuri koossa ja käynnissä pysyviä ikivanhoja rotiskoja joita aina tankataan silloin, kun tilille sattuu tulemaan rahaa.

Vierailija
12/17 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole autoa. Onneksi on hyvä julkinen liikenne.

Vierailija
13/17 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tarvitse autoa mutta olen niin mukavuudenhaluinen etten halua olla riippuvainen bussiaikatauluista. 

Vierailija
14/17 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai sitä ole varaa pitää jos elää toimeentulotuella

Vierailija
15/17 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansan köyhyydestä kertoo kyllä se tosiasia, että ajamme maailman vanhimmalla autokannalla. Korkea verotus ja polttoaineiden hinta pitää huolen että autokanta ei uusiudu kuten muissa länsimaissa.

Vierailija
16/17 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millään ilveellä en pystyisi autoa tai koiraa työmarkkinatuella pitämään mutta onhan näitäkin nähty, ilmeisesti sitten perustarpeistaankohan he tinkivät.

Vierailija
17/17 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millään ilveellä en pystyisi autoa tai koiraa työmarkkinatuella pitämään mutta onhan näitäkin nähty, ilmeisesti sitten perustarpeistaankohan he tinkivät.

Yleensä puoliso tai esim. vanhemmat kustantavat osittain elelemistä näillä. Silti jokin autoremppa tai kallis eläinlääkärikäynti on tietysti katastrofi ja pikavippiä otetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi