Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teologi meni oikeisiin töihin

Vierailija
16.01.2024 |

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000010108382.html

Tarjoilija Jami Järvinen, 48, suuntaa ottamaan tilauksen.

Ravintola-ala on kärsinyt työvoimapulasta, kun suuri osa ammattilaisista karkasi toisiin töihin koronarajoitusten aikaan eikä palannut. Järvinen kulkee vastavirtaan. Hän on nimenomaan halunnut tänne, oikeisiin töihin, opiskeltuaan sitä ennen yliopistossa teologiaa ja tehtyään luovan alan silpputöitä.

Vielä kahdeksan vuotta sitten Järvisellä ei ollut mitään kokemusta ravintola-alasta.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen maisteri ja haluan henkilökohtaiseksi avustajaksi.

Ap

Vierailija
2/20 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minä pääsisin?

Vierailija
4/20 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten minä pääsisin?

Kopioi tästä:

"Suunta alkoi hahmottua. Järvinen hankki hygienia- ja anniskelupassin ja hakeutui Stadin aikuisopistoon vuonna 2016. Jo vuotta myöhemmin hän valmistui ravintola-alan ammattilaiseksi."

Vierailija
5/20 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele "oikea" työ.

Vierailija
6/20 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin saman,asiallinen kertomus ko henkilöstä.

Vierailija
7/20 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, ap, ovat väärät työt?

Vierailija
8/20 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänkin on vain tavallinen ihminen. Jostain syystä haluaa julkisuutta. Niinkuin aika moni muukin nykyään.

Vierailija
9/20 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määrittele "oikea" työ.

Oikea työ = ei hiiren napsuttelua

Vierailija
10/20 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänkin on vain tavallinen ihminen. Jostain syystä haluaa julkisuutta. Niinkuin aika moni muukin nykyään.

Jos vaikka sais julkisuutta mahdollisia tulevia vaaleja varten,Vasemmistoliiton ehdokkaana ollut aiemmin.

Vierailija
11/20 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määrittele "oikea" työ.

Lainasin Hesarin käyttämää sanaa.

Ap.

Vierailija
12/20 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen maisteri ja haluan henkilökohtaiseksi avustajaksi.

Ap

Luin, että "olen ministeri"... ajattelin, että henkilökohtaisen avustajan homma on siinä tapauksessa liian vaativa työ sinulle.

Vierailija
13/20 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät papit on harvassa. Sellaista kaipaan paljon enemmän kuin tarjoilijana. 

Vierailija
14/20 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Helsingissä Järvinen haki uudelleen yliopistolle, nyt opiskelemaan teologiaa. Tällä kertaa yliopiston ovet aukesivat. Opiskelu kuitenkin hiipui nopeasti. Ensin loppuivat rahat, sitten aika."

Ei Järvinen ole ainoa, joka keksii tekosyyn sille, että kyvyt eivät riitä yliopisto-opiskeluun. "Oikeisiin töihin" on ovela keino vedota tietyntyyppiseen yleisöön, mutta medianomiltahan se käy.

Vierailija
15/20 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme valitusta osa kommenteista. Mies on hankkinut itselleen ammatin ja vakituisen työpaikan, elättää itsensä ja perheensä. Hatunnoston arvoinen tyyppi.

Vierailija
16/20 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Minusta henkilö, joka on vasta aloittanut/ tai ei ole suorittanut opintojaan loppuun teologisessa tdk:sa on harhaanjohtavaa kutsua teologiksi. - Yhtä hyvin tasavallan presidentiksi pyrkivä valtiottieteiden yo Pekka Haavisto voisi kursua itseään valtiotiereilijäksi tai oikeustieteen yo Eva Biaudelt itseään juristiksi. Mutta näin todetessani olen vain pikkusieluinen ja kade kun en ymmärrä, että hei tärkeintä on olla, niinku hyvä pösis

Vierailija
17/20 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Minusta henkilö, joka on vasta aloittanut/ tai ei ole suorittanut opintojaan loppuun teologisessa tdk:sa on harhaanjohtavaa kutsua teologiksi. - Yhtä hyvin tasavallan presidentiksi pyrkivä valtiottieteiden yo Pekka Haavisto voisi kursua itseään valtiotiereilijäksi tai oikeustieteen yo Eva Biaudelt itseään juristiksi. Mutta näin todetessani olen vain pikkusieluinen ja kade kun en ymmärrä, että hei tärkeintä on olla, niinku hyvä pösis

On hienompi olla melkein teologian kandidaatti tai peräti melkein maisteri kuin valmis medianomi (AMK). Bonuksena on se, että voi tarjoillessaan ajatella, että enhän minä maisteriksi edes halunnut.

Vierailija
18/20 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hienompi olla melkein teologian kandidaatti tai peräti melkein maisteri kuin valmis medianomi (AMK). Bonuksena on se, että voi tarjoillessaan ajatella, että enhän minä maisteriksi edes halunnut.

Pöh. Teologiasta haetaan tässä vain vastakohtaa nykyiselle työlle. Älkää nillittäkö. Minusta vaikutti sympaattiselta tyypiltä. 

Vierailija
19/20 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolaruoka voi olla "turhamainen" asia mitä asiakas ostaa, eli ei kaikille välttämättömyys. Vaikka ruoka voi parantaa hyvinvointia, vaikka luomu tms. Kukaan ei kuole jos ei mene ravintolaan. Ellei ole nälkiintymisen partaalla tai puutosten. Pienituloinen yksin asuva tai iäkäs ei välttämättä käy koskaan ravintoloissa, ne muut käyvät. Että se siitä tarpeellisesta työpaikasta.

Vierailija
20/20 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki rehellisestä työntekijästä ja veronmaksajasta. Ei silti kelpaa joillekin. Mitä teille kelpaisi?