Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia korkeakouluopiskelijan täytyy maksaa terveydenhoitomaksu...

Vierailija
14.01.2024 |

... vaikka ei olisi tarvetta kyseisille palveluille? Itse olen ihan kokopäivätyössä, opiskellen siinä sivussa ihan vaan muutaman yliopistokurssin vuodessa, ja koska yliopisto sijaitsee eri kunnassa, käytän mieluummin oman kunnan palveluja tai työterveyshuoltoa. Ei summa nyt ole kuin vajaan satasen vuodessa, mutta senkin voisi käyttää mieluummin vaikka ravintolaan. Tuntuu törkeältä, että korkean verotuksen huomioon ottaen maksan terveydenhuollosta ikäänkuin kahteen kertaan !

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietkö jonkun täyspäiväisen tutkinto-opiskelijan paikan harrastamalla opiskelua? Eikö avoimen puolella ollut sinulle sopivia kursseja? 

Vierailija
2/54 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valivali vöövöö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep! Kävisin mieluusti yths:llä, mutta joka kerran kun sinne soittaa käsketään olla yhteydessä omaan terveysasemaan pitkien jonojen vuoksi. Opiskelen amk:ssa. Ihan naurettavaa, että amk siirtyi myös yths:n piiriin. Joutuu maksamaan vain turhasta. 

Vierailija
4/54 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vietkö jonkun täyspäiväisen tutkinto-opiskelijan paikan harrastamalla opiskelua? Eikö avoimen puolella ollut sinulle sopivia kursseja? 

Aion suorittaa loppuun tutkinnon. Ei kai se väärin ole välillä keskittyä raha-asioihin!

Vierailija
5/54 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sinun valintasi käyttää muita palveluita.

Jos kuitenkin joudut vaikka kktt-kuvaukseen, niin varmaan käytät mielelläsi yths:n palveluita sen sijaan, että maksaisit kunnallisenkaan hinnan tuosta. Työterveyteen tuo tuskin sisältyy.

Vierailija
6/54 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep! Kävisin mieluusti yths:llä, mutta joka kerran kun sinne soittaa käsketään olla yhteydessä omaan terveysasemaan pitkien jonojen vuoksi. Opiskelen amk:ssa. Ihan naurettavaa, että amk siirtyi myös yths:n piiriin. Joutuu maksamaan vain turhasta. 

Niin, ne jonotkin ovat syy olla käymättä yths:llä. Kunnallisen ja työterveyshuollon odotusajat eivät sentään ole luokkaa 3-4kk.

Vierailija
7/54 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep samaa hommaa ihmettelen. Työn kautta laaja terveysvakuutus, joka kattaa kaikki hoidot ilman omavastuuta. Koulu toisella puolella Suomea niin ei mitään mahiksia edes käyttää opiskelijaterveydenhuoltoa. Silti maksellaan.

Vierailija
8/54 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satunnaiseen opiskeluharrastukseen on avoin yliopisto. Jätä yliopisto niille, jotka opiskelevat tutkinnon itselleen.

Olen jo kertonut valmistumisaikeeni, se ei kuulu sinulle, jos siihen menee kolme vuotta tai kymmenen vuotta.

Vierailija
9/54 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu kovin tutulta. Sitten tk:sta sanotaan, että opiskelijana voisit mennä mieluummin yths. 

Vierailija
10/54 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu kovin tutulta. Sitten tk:sta sanotaan, että opiskelijana voisit mennä mieluummin yths. 

En usko, että ne tiedoista näkevät kuka on opiskelija kuka ei, ellei itse ole maininnut tai käyttänyt kyseistä palvelua.

Vierailija
11/54 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep samaa hommaa ihmettelen. Työn kautta laaja terveysvakuutus, joka kattaa kaikki hoidot ilman omavastuuta. Koulu toisella puolella Suomea niin ei mitään mahiksia edes käyttää opiskelijaterveydenhuoltoa. Silti maksellaan.

OT mutta melkoinen utopia työpaikka joka on vakuuttanut hammashuoltoa myöten kaiken terveydenhuollon ilman omavastuuta tai rajoituksia.

Vierailija
12/54 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vakuutustyyppinen maksu.

Vierailija
13/54 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nauttinut täysillä YTHs palveluista, käyn ilmaisella hammaslääkärillä vuosittain, olen saanut sitä kautta lähetteen yhteen leikkaukseen, mikä ei olisi julkisella edennyt vielä mihinkään, olen saanut pstkologin palveluita näin lyhyesti mainitakseni.

Vierailija
14/54 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiko pitää saada ilmaiseksi? Opinnot, mahdolliset tuet (joko nyt tai aiemmin), kaikki opintopoliittiset etuudet?

Et halua maksaa siitä, että joku muu opiskelija - sellainen, jolla ei ole työterveyshuoltoa tai rikkaita vanhempia - pääsee opiskelijaterveydenhuoltoon? Et varmaan halua maksaa verojakaan, kun naapurisi saattaa päästä sinun ohitsesi terveyskeskukseen kiireellisemmässä hädässä?

Karsea valittaja olet, ap. Pihi ja saita. Kaiken hyvän, mitä sinulla on, olet tältä yhteiskunnalta saanut. Mutta maksaa et halua senttiäkään sellaisesta, jota et itse käytä. Tässä kohtaa karma varmasti hoitaa homman ja laittaa sinut pitkäaikaiseksi potilaaksi sairaalaan. Sitten saat siellä maata ja miettiä tyytyväisenä, miten nyt saat maksamillesi verorahoille vastinetta. Toivottavasti sitten kirjoitat myös tänne, miten iloinen ja tyytyväinen olet!

Vierailija
15/54 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöistä se Suomessa nyt vaan on. Kaikki maksavat valtavasti veroja semmoisista asioista mitä eivät käytä. Suomalaiset eivät halua omia rahojaan itselleen ja päättää itse mihin käyttävät rahansa, vaan haluavat että valtio päättää.

Vierailija
16/54 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruikuta kansanedustajallesi. Laissa tuo säädetään.

YTHS:llä pääset halvemmalla ja nopeammin hammaslääkäriin ja erikoissairaanhoitoon kuin julkisella. Jos käyt töissä, muutama kymppi vuodessa ei kaada konkurssiin.

Vierailija
17/54 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään pakko opiskella yliopistossa. 

Vierailija
18/54 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kehtaat valittaa mitättömästä maksusta, kun itse opiskelu on ilmaista. Kuvittele jos se opiskelu maksaisi vaikka kymppitonnin vuodessa, mikä ei edes ole paljoa. 

Vierailija
19/54 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekeskeistä valitusta. Ei ymmärrystä kokonaiskuvasta.

Minä-minä-minä-minä-minä.

Vierailija
20/54 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhuoltomaksu on ihan mitätön jo pelkästään siihen nähden, miten hyvin siellä saa hammashoitoa. Kunnallisella puolella on älytön jono ja kallista, mutta YTHS:llä olen saanut suun kokonaistarkastuksen, reikien paikkausta nopeallakin aikataululla, ilmaiset yökiskot narskutteluun - eikä ole tarvinnut maksaa mitään lisämaksuja. Jopa kunnallisella puolella nämä olisivat maksaneet satoja euroja, ja aikataulu olisi ollut paljon hitaampi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän