Onko noloa jos inssi ei mene ekalla kerralla läpi?
Hävettää jos ajokokeesta tulee hylätty ja joutuu menemään uudestaan. Onko kellään käynyt näin? N40
Kommentit (50)
Olisi nolottanut, ja harmittanut ylimääräinen rahanmeno.
Kevytmopolla en päässyt vuonna 1990 läpi ekalla, vaan kolmannella, kun olin niin holtiton, että parilla ekalla kerralla unohdin saman paperin kotiinn ja inssiä ei edes aloitettu. Autoinzziztä pääsin sitten ekalla, kun kevytmopolla ajosta oli kertynyt liikennekokemusta. Mutta ei se mitää noloa ole, et ei pääse ekalla, vaikka paperit oiskin jäänyt kotiin.
Historiaa.n.1950 nainen joutui paniikkiin risteyksessä, avasi oven ja juoksi pois. Isä kertoi.
Ei ole noloa. Joskus luin että kolmasosa hylätään. Mulla meni 90-luvulla vasta kolmannella läpi.
Olen ajanut inssin 5 kertaa. A1 eli kevari läpi, B henkilöauto läpi, C kuorma-auto läpi, CE yhdistelmäajoneuvo piti uusia kerran, kun oli niin kova krapula ja hermoilin sekä hikoilin niin tuli yks virhe. Vielä pitää D linja- auto kortti jossain välissä pyyhkäistä. Sitten on kaikki mitä kortissa voi olla.
Ei todellakaan hävettänyt. Uusii vaan. Kyllä inssi menee läpi aina.
M38
Vierailija kirjoitti:
Inssin läpimeno riippuu myös paljon tarkastajsta.
Kun menin omaani, autokoulun ope sanoi heti, että tuo tarkastaja ei sitten periaatteesta päästä ketään ekalla kerralla läpi - ja näinhän siinä kävi. Syy? Katsoin peiliin 12 sekunnin välein suositellun 6 sekunnin sijasta.
En ole koskaan kuullutkaan että peiliin pitäisi katsoa tietyin väliajoin. Kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pääsin kolmannella läpi. Syy oli, että vanhemmat pakottivat hankkimaan ajokortin heti lukion jälkeen ja inssi siirtyi toteutettavaksi vähän ennen vanhenemistaan, jolloin tein 8-10h päiviä koko kesän laskentahommissa, missä käytännössä laskin koko päivän. Olin yliväsynyt jo siinä vaiheessa, kun oli intensiivinen lukukausi takana, enkä päässyt kesälomalle, kun ei ollut varaa. En ole istunut ratissa 2.vaiheen jälkeen. Oli turhaa rahantuhlausta, kun lisäajotunteihinkin meni yli tonni. Jouduin maksamaan kaiken itse, eivätkä vanhemmat suostuneet siirtämään ajokortin hankintaa parilla vuodella. Kerrassaan älytön touhu, kun en sitä korttia oikeasti tarvinnut. Siitä on nyt yli 10v. Olin liian kiltti sanoakseni vastaan.
Vanhemmat pakottivat hankkimaan ajokortin eivätkä osallistuneet edes kustannuksiin? Mitä ihmettä juuri luin?
Eivät taloudellisesti kyenneet, eivätkä uskoneet, etten tarvitse ajokorttia. Olisi ollut viisasta siirtää ajokortin hankinta vasta valmistumisen jälkeen, kun sen hankkimatta jättäminen ei ollut vaihtoehto. Rahasta oli todella tiukkaa ja pistää vieläkin vihaiseksi, mihin olin pakotettu hassaamaan. Olisin voinut lomailla sen tonnin edestä, koska olin silloin jo uupumuksen äärirajoilla. Varmaan ajattelivat, että ajokortillisena saisin paremmin töitä. Toimistotöissä ajokortista ei vaan ole hirveästi hyötyä kun en tee myyntikeikkoja asiakkaiden luona.
No niin, ap tässä. Tänään oli inssi ja hylky tuli. Ajokoe oli ihan katastrofi jännityksen vuoksi, menin kolmion takaa auton eteen, en huomannut tasa-arvoisia risteyksiä, vaihteiden kanssa ongelmaa.. :( Tuskin menee läpi tokallakaan kerralla mutta käy niin monta kertaa että pääsee läpi.
Kolmesti käyty, kaikki kerralla läpi.
Mua ei hävettänyt, vaikka kolmannella meni vasta läpi. Ystävälläni meni ekalla ja oli muutenkin heti synnynnäinen kuski, mutta häntä kyllä hävetti sitten ajaa kolari pian inssin jälkeen. Myös autokoulun opettajaani hävetti inssini, mutta eipä hän hyvä opettaja ollutkaan (minulla oli ajokammo ja hän huusi minulle eli pahensi asiaa).
Vierailija kirjoitti:
No niin, ap tässä. Tänään oli inssi ja hylky tuli. Ajokoe oli ihan katastrofi jännityksen vuoksi, menin kolmion takaa auton eteen, en huomannut tasa-arvoisia risteyksiä, vaihteiden kanssa ongelmaa.. :( Tuskin menee läpi tokallakaan kerralla mutta käy niin monta kertaa että pääsee läpi.
Kyllä se siitä vielä onnistuu. Uusia voi kai niin kauan, että menee läpi. Se tieto jo rauhoittaa.
Eräälle Helsingissä korttia yrittäneelle ehdotin ajokokeen suorittamista jollakin pienemmällä paikkakunnalla. Se on kai mahdollista. Sitten kun on ajanut ajokokeen muualla ja saanut ajokortin, mutta tarvitsee ajotaitoa Helsingin keskustassa ajamiseen, voi ottaa lisätunteja helsinkiläisestä autokoulusta.
Kyllä 18 vuotiaiden kesken jupistaan että menikö ekalla läpi mutta ei varmaan väliä vanhemmassa ikäluokassa enään.
Puolet reppaa ekalla kerralla, ei huolta!
Mua aikanaan hävetti kun jouduin uusimaan niin monta kertaa, kyselin inssiltäkin, olisiko joku uusinut useammankin kerran kuin kolmesti. Kertoi, että yksi sai kortin vasta kun lähti neljännellä maalle sitä ajamaan. Ja sai se sekin kortin, don't worry!
Vierailija kirjoitti:
On jos ajaa jossain maaseudulla missä ei ole muita autoja mailla eikä halmeilla. Helsingissä voi ymmärtää jos kerran uusii.
Luuletko oikeasti että maaseudulla inssiajossa kierretään vaan jotakin tyhjää heinälatoa peltotiellä?
Mä kävin minimi ajotunnit ja kokeeseen. Ei mennyt läpi kun jännityksen takia tein tyhmiä mokia. Ei lisää ajotunteja. Tokalla yrityksellä ilman virheitä läpi. Kortin saamisen jälkeen olen ajanut paljon, ei ruuhka aikana ja ihan vaan harjoitellut lisää. Myöhemmin sitten mennyt vilkkaamaan liikenteen sekaan.
On mielestäni vähän noloa, mutta monella inssi menee jännittämisen takia huonosti. Meni minullakin enkä siitä kylillä huutele. Ei inssin uusiminen kerran ole mitenkään erikoista.
On se vähän, mutta joillakuilla ei mene vielä viidennelläkään kerralla.
Minulla meni ekalla läpi sekä kirjallinen että inssi. Kouvolassa tosin. Intin aikana kävin autokoulun.
Ei se noloa ole, harva on seppä syntyessään, tunnen kyllä yhden, hän on sukunimeltään Seppä.
Inssin läpimeno riippuu myös paljon tarkastajsta.
Kun menin omaani, autokoulun ope sanoi heti, että tuo tarkastaja ei sitten periaatteesta päästä ketään ekalla kerralla läpi - ja näinhän siinä kävi. Syy? Katsoin peiliin 12 sekunnin välein suositellun 6 sekunnin sijasta.