Jukka,57v, lähti maailmanympärimatkalle yksin
Jukkaa harmittaa, että lähti matkan vasta tämän ikäisenä: https://yle.fi/a/74-20068598
Elämä on tässä ja nyt.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi itse katsoa skyscannerilla sopivia lentovaihtoehtoja, kun laittaa monihaku niin voi tarkistaa reitin koko maapallon ympäri, kumpaan suuntaan vaan haluaa mennä.
Mulle nuo 3000 lennot oli yllätys että niinkin halvalla pääsee. Ja tarkemmin suunnittelemalla hinta putoaa varmasti vieläkin enemmän.
Tästä tuli oma 50v tavoite, 5 vuotta aikaa säästää ja näillä näkymin tulee 5K per vuosi eli hyvin onnistuisi tuo 10K
10tuhatta ei riitä mitenkään.
Jos ei ole säästöjä, niin varmaan sitten ei lähde vuodeksi reissuun...
Jos sä lasket lentoihin 3000e, niin mihin ihmeeseen se loppu 57 tonnia menee sun laskelmissa? Siis yli tonni VIIKOSSA?! Oletko ikinä matkustanut, tai oletko niin köyhä ettei sulla ole minkäänlaista ymmärrystä isoista summista? Onhan tuollaisen reissun budjetti helposti luokkaa 10-20 tonnia, mutta se on useimmille/useille tuon ikäisille ihan pikkusunma, kun työuraa on takana 30-40 vuotta.
Sen sijaan että kauhistelet ja liioittelet ko reissua jotenkin saavuttamattomana, tutki toki hintoja vähän enemmän ja tee itsellesi säästösuunnitelma. Kyllä tuo on lähes kaikkien saavutettavissa jos vain terveys antaa periksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki tekisivät saman, se olis sitten siinä. En tajua, miksi aikuisen ihmisen pitää itse välttämättä lentää joka helkatin kolkkaan tällä maapallolla, vaikka varmasti tietää, että se on täysin vastuutonta.
Paras esimerkki oli muuan tuntemani radiologi, joka lennätti perheensä Afrikkaan safarille, ja sitten postaili kuvia, joissa harmitteli eläinten kuolevan kuivuuteen. Go figure.
Persut kiistävät kaiken näkemättä. Hyvä, että radiologi kantaa huolta ja jakaa sen somessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi itse katsoa skyscannerilla sopivia lentovaihtoehtoja, kun laittaa monihaku niin voi tarkistaa reitin koko maapallon ympäri, kumpaan suuntaan vaan haluaa mennä.
Mulle nuo 3000 lennot oli yllätys että niinkin halvalla pääsee. Ja tarkemmin suunnittelemalla hinta putoaa varmasti vieläkin enemmän.
Tästä tuli oma 50v tavoite, 5 vuotta aikaa säästää ja näillä näkymin tulee 5K per vuosi eli hyvin onnistuisi tuo 10K
Kannattaa vähintään tuplata suunniteltu budjetti. Nämä alehinnat monesti hyvin rajoitettuja ja kaikki ei aina mene suunnitelmien mukaan. Itselle lähin matkakohde olisi ensin joku kanarian kohde ennenkuin pitemmälle lähtee. Luulisin että kannattaa asteittain pidentää matkoja ja ei liian rankkaa ensiksi.
Jotenkin luulet etten olisi matkaillut ikinä ennen ja suunnittelen ekaksi matkaksi maailman ympäri kymppitonnilla :D
Kun nyt jo käytän 5K per vuosi matkailuun niin kyllä tuohon saa matkan jos toisenkin tehtyä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti pääse 3000.
Juurikin luettelin, Doha-Melbourne-Tahiti-Bogota-Amsterdam 2650, mulla on kuvakaappuskin tuosta olemassa, matkustuskuukausi maaliskuu. Sen kun avaat skyscannerin itsekin ja laitat sen laulamaan!
Missähän päin mualimaa Jukka mahtaa nyt olla?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole säästöjä, niin varmaan sitten ei lähde vuodeksi reissuun...
Jos sä lasket lentoihin 3000e, niin mihin ihmeeseen se loppu 57 tonnia menee sun laskelmissa? Siis yli tonni VIIKOSSA?! Oletko ikinä matkustanut, tai oletko niin köyhä ettei sulla ole minkäänlaista ymmärrystä isoista summista? Onhan tuollaisen reissun budjetti helposti luokkaa 10-20 tonnia, mutta se on useimmille/useille tuon ikäisille ihan pikkusunma, kun työuraa on takana 30-40 vuotta.
Sen sijaan että kauhistelet ja liioittelet ko reissua jotenkin saavuttamattomana, tutki toki hintoja vähän enemmän ja tee itsellesi säästösuunnitelma. Kyllä tuo on lähes kaikkien saavutettavissa jos vain terveys antaa periksi.
Jos reissaa halvempien kustannusten maissa, niin 30 000-35 000 euroa kyllä riittää vuoden reissun budjetiksi. Ei sillä hurjastella, mutta voi maltillisesti reissata.
Repesin tämän ketjun kommenteille täysin :D
Mutta itse asiaan: tämä oli hyvänmielen juttu. Itsekin olen moisesta joskus haaveillut.
Ehtiikö takaisin tämän vuoden linnan juhliin?
Vierailija kirjoitti:
Minuakin jäi kiinnostamaan että millä rahoittaa tuon reissunsa.
Olen itse joskus laskenut esim. skyscanner-sivustolla "maailmanympärimatkan" lentolippujen hinnaksi esim. 2654 euroa (tässä oli kohteina Doha, Melbourne, Tahiti, Bogota, Amsterdam ihan nopsasti testattuna toimiiko tuo työkalu) mutta paljonkohan maksaisi majoitus ja tekeminen? Olin tuohon laskeskellut menevän kuukauden, siis ihan liian vähän mikä olisi oikeasti järkevää mutta heittelin noita kohteita ja aikoja listalle vain. Jos siis ajattelee että reissaa kuukauden ja ottaa hotellin max. 100/yö, tekee se jo 30 x 100 = 3000 noiden lentolippujen päälle eli pyöreästi 6000. Sitten kohteissa mitä menee kulkemiseen, syömiseen, nähtävyyksiin. Paljonko olisi päiväbudjetti? Toiset 100/pv, riittääkö? Eli 10 000 pääsisi maailman ympäri.
No varmaan useimmat tuollaiseen reissuun lähtevä eivät ota hotellia, joka maksaa 100e/yö. Monissa paikoissahan tuo olisi ihan järjetön summa heittää majoitukseen.
Ei varmasti pääse 3000.