Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jukka,57v, lähti maailmanympärimatkalle yksin

Vierailija
14.01.2024 |

Jukkaa harmittaa, että lähti matkan vasta tämän ikäisenä: https://yle.fi/a/74-20068598

Elämä on tässä ja nyt. 

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kiinnitin huomiota siihen, että hänellä on vain viikoksi vaatteet mukana. Joutuu pesemään niitä usein tai ostamaan uusia tilalle. 

Vuodeksiko olisi pitänyt ottaa vaatteita mukaan? Pidemmällä reissulla ei ole vaikeaa käydä kerran viikossa itsepalvelupesulassa. Heittää pyykit koneeseen, käy kahvilla, pyykit kuivuriin, kaljalle, vaatteet rinkkaan.

Vierailija
42/71 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkö ihan tosissaan ihmetellään, miten lähes 60-vuotiaalla on varaa matkustaa vuoden verran? Ei kaikki ole ihan persaukisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jäin kaipaamaan voimaantuneen Jukan rasvaisia seksitarinoita. Eihän nykyään ole juttu eikä mitään, jos ei näistä kerro. 

Vierailija
44/71 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hän tekiai tuon edes vaikka kerätäkseen roskia matkansa varrelta, koska se on hänen unelmansa, ymmärtäisin... Mutta että paskon maailmaa 57 vuotiaana miehenä koska voin tuo lähinnä tunteen, että taas yksi kapeakatseinen omaan napaan tuijottaja muiden hedonistien joukossa.

Tuomitsen itsekin setämiehen matkustamisen mutta hyväksyn täysin Sannan lomailut ympäri maailmaa.

Double standards.

Vierailija
45/71 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aasiassa reissaa ihan hyvin 30 euron päiväbudjetilla, jos ei homma lähde laukalle. Tuskin Afrikassakaan sen enempää menee. Mutta jos Jukka jatkaa matkaansa jenkkeihin, niin 30 taalaa päivässä ei riitä edes tippeihin. 

Valtaosassa Afrikkaa ei oikein ole infrastruktuuria reppureissaamiseen. Esim. paikallisten edulliset yömajat on sellaisia, että saa olla aika sissi länsimaalaiseksi, jos niissä yöpyy. Mun kokemus oli, että 30 USD/yö ihan minimi siedettävään yöpaikkaan. Yleensä meni 50 USD.

Vierailija
46/71 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse toteutan vastaavan reissun, kun täytän 50v. Otan silloin loparit ja lähden ilman päämäärää kiertämään pitkin maapalloa.

Sun pitää toivoa, että täytät 50v aika pian. Ensi vuosikymmenellä todennäköisesti lentomatkustaminen muuttuu luvanvaraiseksi ja siihen pitää anoa lupa. Tällaiset huvireissaamiset loppuu pikku hiljaa sen myötä. 

Vierailija
47/71 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jukka ja kaltaisensa tuhoavat maapalloa tietoisesti. Oma napa on tärkein.

Vierailija
48/71 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuo maapallon hedonistinen saastuttaaminen on uutisen arvoinen, koska?

lässyn lässyn

Vierailija
49/71 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutussa ei käy ilmi, millä budjetilla hän matkustaa? Se olisi aika oleellinen tieto.

No mitä v*ttua se budjetti tähän kuuluu? Aivan sama mikä se on, sinä kitiset siitä huolimatta.

Vierailija
50/71 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän tekiai tuon edes vaikka kerätäkseen roskia matkansa varrelta, koska se on hänen unelmansa, ymmärtäisin... Mutta että paskon maailmaa 57 vuotiaana miehenä koska voin tuo lähinnä tunteen, että taas yksi kapeakatseinen omaan napaan tuijottaja muiden hedonistien joukossa.

Olet köyhä ja se selvästikin ahdistaa sinua :D

Vierailija
51/71 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, jos ylestä karsitaan väkeä niin heittäkää ekaksi pilalle jokainen toimittaja joka haluaa tehdä tuollaisia artikkelin irvikuvia kuin tuo sekava "multimedia hirvitys" jostain 20++ vuoden takaa netin alkuajoilta oli. 

Internet periaatteessa keksittiin jo 1960-luvulla. 1970-luvulla alettiin käyttää nimitystä internet. Tuolloin internet ei kuitenkaan ollut vielä läheskään kaikkien käytettävissä.

Vierailija
52/71 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuakin jäi kiinnostamaan että millä rahoittaa tuon reissunsa. 

Olen itse joskus laskenut esim. skyscanner-sivustolla "maailmanympärimatkan" lentolippujen hinnaksi esim. 2654 euroa (tässä oli kohteina Doha, Melbourne, Tahiti, Bogota, Amsterdam ihan nopsasti testattuna toimiiko tuo työkalu) mutta paljonkohan maksaisi majoitus ja tekeminen? Olin tuohon laskeskellut menevän kuukauden, siis ihan liian vähän mikä olisi oikeasti järkevää mutta heittelin noita kohteita ja aikoja listalle vain. Jos siis ajattelee että reissaa kuukauden ja ottaa hotellin max. 100/yö, tekee se jo 30 x 100 = 3000 noiden lentolippujen päälle eli pyöreästi 6000. Sitten kohteissa mitä menee kulkemiseen, syömiseen, nähtävyyksiin. Paljonko olisi päiväbudjetti? Toiset 100/pv, riittääkö? Eli 10 000 pääsisi maailman ympäri.

Ensinnäkin, eiköhän 57-vuotiaalla ikänsä töitä tehneellä ole iha

No ei ole välttämättä säästöjä.

Ja toisekseen kun matkustaa vuoden, menee vuoden majoittumisen ja syömiset ja elämiset. 3000 ei riitä lentoihin, se on varma.

Eli tarvitsee ainakin 60 tuhatta olla kerättynä etukäteen.

Eikä saisi olla Suomessa asuntoa ym kuluja.

Vierailija
53/71 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse toteutan vastaavan reissun, kun täytän 50v. Otan silloin loparit ja lähden ilman päämäärää kiertämään pitkin maapalloa.

Sun pitää toivoa, että täytät 50v aika pian. Ensi vuosikymmenellä todennäköisesti lentomatkustaminen muuttuu luvanvaraiseksi ja siihen pitää anoa lupa. Tällaiset huvireissaamiset loppuu pikku hiljaa sen myötä. 

No varmasti ei muutu.

Vierailija
54/71 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva juttu. Toi on sitä sarjaa, mihin voi ilmoittaa aiheeksi tavallisia ihmisiä. Tämä oli hyvän mielen juttu ja rohkaiseva monille meistä. Elämä on nyt ja saa elää!

Toki oliarvattavaa, että.palstalla saa aina kuraa niskaansa. Nyt kyllä melko typeriä kommentteja, ihmisiltä jotka eivät itse uskalla elää. Ei heitä todellakaan ympäristö kiinnosta, kosteus saa kirjoittamaan kaikkea.

Vierailija
55/71 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palattuaan Jukka tulee olemaan kuuminta hottia Suomen deittimarkkinoilla koska matkustelua harrastavia naisia on paljon ja miehiä vähän.

Vierailija
56/71 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihan mukava elämys Jukalle,mutta olisi liian stressaavaa itselleni. Enkä ole kuin 41 vuotias. Jokaipaikassa säätäminen, organisointi, jne syö mehut matkustelun ihanuudesta aika äkkiä. Minulla ei ole mikään haave maailmanympäri matka. Unelmoikoon ketkä haluaa.

Vierailija
57/71 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi itse katsoa skyscannerilla sopivia lentovaihtoehtoja, kun laittaa monihaku niin voi tarkistaa reitin koko maapallon ympäri, kumpaan suuntaan vaan haluaa mennä.

Mulle nuo 3000 lennot oli yllätys että niinkin halvalla pääsee. Ja tarkemmin suunnittelemalla hinta putoaa varmasti vieläkin enemmän.

Tästä tuli oma 50v tavoite, 5 vuotta aikaa säästää ja näillä näkymin tulee 5K per vuosi eli hyvin onnistuisi tuo 10K

Vierailija
58/71 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkö ihan tosissaan ihmetellään, miten lähes 60-vuotiaalla on varaa matkustaa vuoden verran? Ei kaikki ole ihan persaukisia. 

Miksi avonaiset anukset kiinnostavat sinua noin?

Vierailija
59/71 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen voi itse katsoa skyscannerilla sopivia lentovaihtoehtoja, kun laittaa monihaku niin voi tarkistaa reitin koko maapallon ympäri, kumpaan suuntaan vaan haluaa mennä.

Mulle nuo 3000 lennot oli yllätys että niinkin halvalla pääsee. Ja tarkemmin suunnittelemalla hinta putoaa varmasti vieläkin enemmän.

Tästä tuli oma 50v tavoite, 5 vuotta aikaa säästää ja näillä näkymin tulee 5K per vuosi eli hyvin onnistuisi tuo 10K

Kannattaa vähintään tuplata suunniteltu budjetti. Nämä alehinnat monesti hyvin rajoitettuja ja kaikki ei aina mene suunnitelmien mukaan. Itselle lähin matkakohde olisi ensin joku kanarian kohde ennenkuin pitemmälle lähtee. Luulisin että kannattaa asteittain pidentää matkoja ja ei liian rankkaa ensiksi.

Vierailija
60/71 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varakkaat siis voivat jatkaa touhujaan kuten ennenkin. Köyhäthän eivät kuluta paljoakaan parempituloisiin verrattuna. Jo keskipalkkaisen ja köyhän kulutus on aivan eri tasolla. En voi kuvitellakaan miten paljon rikkaat rasittavat luontoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi