Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Wolt-kuski jälleen otsikoissa

Vierailija
14.01.2024 |

"Niin sanottua kontaktitonta toimitusta käyttäneen Karoliinan ovelle ilmestyi jälkeenpäin erittäin vihainen Wolt-lähetti, joka syytti huutaen hänen syöneen ruuat ja valehdelleen asiasta Woltille. Kyseisessä toimitustavassa lähetti vain jättää tilauksen oven taakse."

...

" Kun palasimme ovelleni neljänteen kerrokseen kuski oli yhtäkkiä vastassa ja alkoi huutamaan englanniksi. Hän oli todella raivona ja pelottava. Ei suoraan fyysisesti uhkaava, mutta tilanne oli karu. Hän oli päässyt sisään, tiesi tarkalleen oven ja oli odottamassa."

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7eb0cf27-6d67-4ede-98cb-45218f88d8bd

Miksiköhän henkilö alkoi huutaa englanniksi kun ollaan Suomessa?

Kommentit (192)

Vierailija
21/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia, että nälkäpalkalla joku vastentahtoinen henkilö kuljettaa parempiosaisille ruoka-annoksia kotiovelle näissä sääoloissa. Tästä ei ainakaan yhteiskunnan mentaalinen hyvinvointi lisäänny vaan päinvastoin.

Vierailija
22/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän isossa taloyhtiössä on jatkuvasti jaettu väärän oven taakse ruokia. Välillä väärään rappuunkin. Kirjaimet ja numerot ovat vaikeita? Osoite on helposti löydettävissä ja taloissa selkeästi kaikki tiedot. Sitten ihmiset ihmettelevät, kenen ruuat on heidän ovensa takana, kun on ihan väärä rappu ja oven numero..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kokeillu palvelua ja se meni huti. Se kokeilu riitti. Helppo ratkasu, kun ensimmäinen kerta menee väärin.

Vierailija
24/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen ei opi äänestämään lompakollaan, vaikka juuri se vaikuttaisi. Lähettifirmojen asiat ei ole kunnossa eikä lähetit luotettavia joten älkää tilatko. Älkää myykö mökkejänne ja talojanne venäläisomistukseen. Älkää ostako ulkomaista ruokaa, jos kotimaan etu kiinnostaa yhtään. Jne.

Vierailija
25/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälki on tuollasta kun maksetaan kitupalkkaa. Ikinä en suostuisi noihin hommiin vaikka työtön olenkin. Jos tulee haastattelu, niin "mokaan" sen.

Monethan noista kuskeista ovat maassa laittomasti, joten eivät voi edes varsinaisesti tehdä töitä Woltille. Vaan sen kuriiritilin Woltilla omistaa joku toinen, joka sitten vuokraa sen käyttöoikeutta eteenpäin ja ottaa rahaa välistä, niin että sille laittomasti maassa olevalle jää vain roposia. Ja kun on laittomasti maassa, niin ei voi minnekään edes valittaa. Tuo toiminta on aivan järkkyä, täysin epäeettistä.

Vierailija
26/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais palkata suomalaisia tuohon hommaan, niin ei menisi yrityksen maine. Mieheni haki tuohon hommaan kun olisi halunnut opintojen oheen jotain pientä työtä, mutta ei päässyt haastatteluunkaan. Kaikki vastaantulleet wolt-kuskit tässä kaupungissa ovat olleet ei-suomalaisia. 

Vierailija
27/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia, että nälkäpalkalla joku vastentahtoinen henkilö kuljettaa parempiosaisille ruoka-annoksia kotiovelle näissä sääoloissa. Tästä ei ainakaan yhteiskunnan mentaalinen hyvinvointi lisäänny vaan päinvastoin.

Aivan joutava ammatti.

Vierailija
28/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan tilaa niiltä kehitysmaalaisilta yhtään mitään. Paluulippu viidakkoon, ei ongelmia. 

Vierailija
29/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkaltaiset uutiset tulevat lisääntymään lähivuosina, ellei sitten käy niin että viranomaiset tai Woltin kaltaiset toimijat  pystyvät painostamaan mediaa niin että vain kaikkein räikeimmistä tapauksista uutisoidaan, jos niistäkään.

Vierailija
30/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan joutava ammatti.

Niin on. Ja todella ihmettelen tuota palvelua käyttäviä. Maataan itse ylipainoisina sohvalla ja sitten jonkun pitää kuskata epäterveelllistä roskaruokaa sinne kotisohvalle. Jos sitä roskaruokaa haluaa, niin sitten voi ainakin ihan itse vaivautua hakemaan sitä, auttaa edes vähän lihavuusepidemiaan.

Vierailija
31/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole viidakko lähtenyt miehestä.

Vierailija
32/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen minäkin tätä palvelua käyttäviä. Siinä on laiskuus huipussaan, jos ei itse kykene raahautumaan ruoan ääreen tai varaamaan sitä tarpeeksi jääkaappiinsa. Sääliksi käy sen sijaan lähetit, jotka reppuineen liikkuvat pyörillään säässä kuin säässä. Ihmeelliseksi on maailma mennyt. 

Vierailija
33/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan joutava ammatti.

Niin on. Ja todella ihmettelen tuota palvelua käyttäviä. Maataan itse ylipainoisina sohvalla ja sitten jonkun pitää kuskata epäterveelllistä roskaruokaa sinne kotisohvalle. Jos sitä roskaruokaa haluaa, niin sitten voi ainakin ihan itse vaivautua hakemaan sitä, auttaa edes vähän lihavuusepidemiaan.

Kaupungissa ei tarvitse edes kävellä pari sataa metriä kauemmas niin joku ruokapaikka löytyy. Ihmetyttää muutenkin kuka maksaa 15 euroakin jostain rupisesta hampurilaisateriasta. Viimeksi kun kävin Nesteellä syömässä buffetlounaan niin alle14 eurolla (arkisin saman tasoiset sapuskat 13+2 eurolla) sai kotimaisen porsaan uunissa haudutettua ulkofilettä, puolen tusinaa erilaisia salaatteja, uunijuureksia ja kalapihvejä. Ruokajuomina vettä, maitoa, mehua, piimää ja kotikaljaa. Jälkiruoaksi dominokekseistä ja mascarponesta ihanan makuinen jälkiruoka ja kahvia. Kaikkia näitä niin paljon kuin vain jaksoi syödä. Menkää ihmiset vaikka Nesteelle syömään niin saatte parempaa ruokaa mitä woltit kuljettelevat, en syö enää abcllä ollenkaan kuin löysin sen ruokapaikaksi.

Vierailija
34/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan joutava ammatti.

Woltin kautta saa ihan tavallista ruokaa, ei pelkkää roskaruokaa. Itse tilaan usein kiireisinä etätyöpäivinä Picnicin salaatin.

Vierailija
35/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

^eikö ymmärrys riitä ostamaan ruokaa etätyöpäiväksi, tuleeko se nälkä yllätyksenä? 

Vierailija
36/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan joutava ammatti.

Woltin kautta saa ihan tavallista ruokaa, ei pelkkää roskaruokaa. Itse tilaan usein kiireisinä etätyöpäivinä Picnicin salaatin.

Olisi sulle paljon terveellisempää ja tehostaisi paljon sun työntekoa, että kävisit sen verran kävelemässä päivän aikana että hakisit sen salaatin sieltä parin korttelin päästä. Tai jos tekisit itse niin saisit paljon terveellisemmän ja laadukkaamman salaatin. Eli ei mitään järkeä.

Vierailija
37/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan joutava ammatti.

On sinulla kiire jos et ehdi ostamaan salaattitarpeita kotiin ja tekemään niistä eväät.

Vierailija
38/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän isossa taloyhtiössä on jatkuvasti jaettu väärän oven taakse ruokia. Välillä väärään rappuunkin. Kirjaimet ja numerot ovat vaikeita? Osoite on helposti löydettävissä ja taloissa selkeästi kaikki tiedot. Sitten ihmiset ihmettelevät, kenen ruuat on heidän ovensa takana, kun on ihan väärä rappu ja oven numero..

Nää on näitä samoja kavereita, joita hakee siivoustyöhön ja rohmuavat paikkoja. Lopputuloksena on se, että ovat keränneet max. roskat tai ei edes käyneet ja järjestävät show:n kun asiasta kysytään ja valittavat, kun ovat niin köyhiä. Erityisesti Woltilla ovat valittaneet aina, kuinka eivät tienaa mitään, mutta eivät ole kertoneet mitään tarkkoja summia?

Valitettavasti suurin osa näistä on miehiä, jotka tulevat kulttuureista, joissa naisilla ei ole mitään arvoa, joten heitä voi kohdella kuinka vain. Harvoin miesasiakkaille huutavat. 

Vierailija
39/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan joutava ammatti.

Vähän ongelmia elämänhallinnassa jos pitää tilata joku surkea ylikallis salaatti joltain keharikuskilta. 

Vierailija
40/192 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^eikö ymmärrys riitä ostamaan ruokaa etätyöpäiväksi, tuleeko se nälkä yllätyksenä? 

Tämä. Eivätkö ihmiset osaa enää käydä edes kaupassa? Ja jos ei, niin miksi sen pitää olla juuri Picnicin salaatti? Hyviä salaattipaikkoja on joka korttelissa, eli ei tarvitse kävellä kuin parisataa metriä. Ruokakaupat ovat täynnä erittäinkin laadukkaita valmissalaatteja jotka ovat yhtä hyviä ja monesti parempia kuin joku Picnicin salaatti ja niitä ruokakauppojakin on kaikkialla. Senkin lyhyen kävelymatkan ajan voi käyttää hyödyksi hoitamalla vaikka jonkun puhelun kävellessään. Ja työpäivän aikana istumatyöläisen pitää joka tapauksessa välillä nousta ylös, liikkua ja kävellä terveyden vuoksi. 

Aivan uskomattoman naurettavaa, että jonkun surkeissa oloissa olevan pitää fillaroida pakkasessa tuomaan jollekulle laiskalle, epäterveellisesti elävälle istumatyöläiselle salaattia! Ja kaikki joutuvat sitten kärsimään noista läheteistä liikenteessä vain jotta yksi laiskimus saa salaatin kun ei itse viitsi sellaista hakea tai ostaa etukäteen.