Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 550e kuukaudessa liian vähän kolmen ihmisen ruokiin?

Vierailija
13.01.2024 |

Saako tuolla summalla syötyä järkevästi? 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liian pieni summa. Saa syötyä järkevästi, mutta järjettömästi sitten kuluu enemmän rahaa.

Vierailija
2/21 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä kolme fyysistä työtä tekevää miestä vai äiti ja kaksi pientä lasta? Kaloreiden tarve kun on noilla ryhmillä aivan eri. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää yhdelle ihmiselle jos haluaa syödä terveellisesti ja monipuolisesti ja herkutella.

Vierailija
4/21 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloudessa asuu minä, mieheni, kissa ja kaksi koiraa. Meillä kuluu koko sakin ruokiin ja muihin välttämättömiin tarvikkeisiin (esim. folio, leivinarkit, vessa- ja talouspaperit, pesuaineet) 450-550 € kuukaudessa. Hyvin meillä syödään. Teen kaikki ruoat itse, siinä säästää.

Vierailija
5/21 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla summalla kolme henkeä ruokkii tervellisesti, jos on nuuka.

Vierailija
6/21 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin syödään. Viikolla meitä on 2-3 ja sunnuntaisin 5-6. 

Eikä mitään huonolaatuista tai mättöä.

Tänään Lyonin kanaa mistä jää minulle ja miehelle huomiseksi. Ti-ke lihapullia kanttarellikermakastikkeessa, to hernekeittoa, pe fish&ships lisukkeineen. La- su porsaanfilettä. Lisukkeena ruuille erilaisia kasviksia, perunaa, uunijuureksia

Lounaaksi keittoja, munakasta, suolaista piirasta jne

Vierailija
7/21 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään Lyonin kanaa mistä jää minulle ja miehelle huomiseksi. Ti-ke lihapullia kanttarellikermakastikkeessa, to hernekeittoa, pe fish&ships lisukkeineen. La- su porsaanfilettä. Lisukkeena ruuille erilaisia kasviksia, perunaa, uunijuureksia

Näistä syöjistä 1 alaikäinen

Vierailija
8/21 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kyseessä kolme fyysistä työtä tekevää miestä vai äiti ja kaksi pientä lasta? Kaloreiden tarve kun on noilla ryhmillä aivan eri. 

Fyysistä työtä tekevä mies ja kaksi urheilevaa teinipoikaa tekisi kyllä tiukkaa selvitä tuolla summalla. Kaksi toimistotyötä tekevää kohtalaisesti liikkuvaa vanhempaa ja kouluikäinen lapsi, niin riittää hyvin. 

Vierailija
9/21 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan riippuu minkä ikäisiä nämä 3henkilöä on. 

Koululaiset syö lounaan koulussa, päiväkoti ikäinen mahdollisesti syö kotona arkisin vain 2-3 ateriaa. 

Minä, eskari ja koululainen syödään n 30-40€ viikko (ruoat, välipalat, herkut) 

Vierailija
10/21 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu mitä syö. Ei riitä alkuunkaan jos syö joka päivä ulkona. Onko kyseessä urheileva kasvava teini joka syö jääkaapin tyhjäksi, vai onko porukassa myös vanhus, vanhukset tuppaa pärjäämään melko vähällä. 

Vierailija
11/21 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätävä summa pelkkään ruokaan... Eli on ihan riittävä

Vierailija
12/21 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä päin on joku erikoinen kauppa mistä saa kaiken puoli-ilmaiseksi :) 

Vierailija
13/21 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö sinä ihan tosissasi? Tuossa on niin monta muuttujaa, että ei ole olemassa mitään yksiselitteistä vastausta.

Fyysistä työtä tekevä yksinhuoltajavanhempi + kaksi urheilevaa teinipoikaa jollakin kalliilla paikkakunnalla (esim. Utsjoella) on aivan eri asia kuin paikallisen Lidlin ja Prisman vieressä asuva kahden koulussa tai päivähoidossa lounaan syövän lapsen ja pieniruokaisen vanhemman talous.

Vierailija
14/21 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU:n toimeentulon määritelmiä tarkastaltaessa moinen summa on alapään kärkikastia.... Eli summa ei riitä eikä ole riitävä.

Vierailija
15/21 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä... Eihän tuon ruokalistan ainekset ihan hirveästi maksa jos/kun tekee itse.. 

Vierailija
16/21 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä nuo 3 henkilöä ovat? 

Ihan eri asia esim. Äiti, isä ja urheileva teinipoika kuin vaikka äiti ja kaksi taaperoikäistä.  

Vierailija
17/21 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EU:n toimeentulon määritelmiä tarkastaltaessa moinen summa on alapään kärkikastia.... Eli summa ei riitä eikä ole riitävä.

Tässä määritelmässä summalla tulee ostaa myös vaatteet, pesuaineet yms

Vierailija
18/21 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruna, juurekset, sipulit ei paljon maksa. Hernesoppa itse tehtynä on miltei ilmaista. Sienet on poimittu kesällä pakastimeen.

Jos valmistaa ruuat raaka-aineista, selviää kohtuullisella raha-panostuksella. Jos vielä leipoo leipänsä ym., säästää tosi paljon.

Kalaa saa nykyisin edullisesti (jotkut myös kalastavat itse). Lihasta en osaa sanoa, kun en itse käytä.

Vierailija
19/21 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nope ihan normiprisma

Juuri ostin tulevan 11 päivän  ruuat 140e. Mm 2kg jauhelihaa mistä jää vielä reilu kilo tuleville viikoille. Ja 2 pkt kahvia 10e, nekin riittää 2 viikoksi.

Vierailija
20/21 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satanen kuukaudessa riittää jonkun omituisen henkilön väitteen mukaan kuukauden ruokiin yhdelle ihmiselle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme