Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imettävät kuumeilijat?

08.01.2007 |

Mahtaisko löytyä kanssani samassa tilanteessa olevia, jotka eivät vielä ole pinoutuneet minnekään erityiseen ketjuun? Eli imettäviä kuumeilijoita?

Meidän esikoisemme on nyt 8 kuukautta ja toinen vauveli saisi tulla milloin vaan. Kuumeilua haittaa vaan se seikka, että imetän vielä melko usein tuota eskoista eikä edes menkat ole vielä alkaneet. Tiedän, että on aika toivotonta vielä toistaiseksi yrittää tulla raskaaksi, mutta kuume on silti jo (jälleen) kova. Olisi mukavaa pinoutua omaan ketjuun ja seurata kuumeilua tältä näkökulmalta.

Blomma

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen. Esikoinen on nyt 1 v 4 kk ja imee useita kertoja vuorokaudessa, myös öisin kerran. Menkat alkoi kun synnytyksestä oli 1 v 3 kk ja yritys on ollut päällä siitä lähtien. Sitäkin ennen oli kakkonen jo tervetullut, mutta menkkoja vaan ei kuulunut.

En halunnut lopettaa imetystä seuraavan kuumeilun vuoksi ja olenkin ikionnellinen, että hormonitoiminta käynnistyi ilman. =) Nyt on menossa toinen yk ja ovis parhaillaan (synnytyksen jälkeen ovis oireillut todella selvästi).

Olen mieli avoinna myös tandem-imetykseen, jos sinne asti päästään. Toivonkin, ettei imetys tyssäisi uuteen raskauteen, vaikka tiedän, että se on varsin yleistä. =(

-Savanna- ja tyttö 8/05

Vierailija
22/39 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin on hassua ajatella omaa " vauvaansa" taaperona. Niin kuitenkin on: Tyttäreni täytti jouluna vuoden ja kävelee ilman tukea. Imetän häntä kerran tai kaksi yössä sekä muutamia kertoja päivällä. Kuumeilemme mieheni kanssa pikkusiskoa tai -veljeä esikollemme, yrityksemme alkaa tästä kierrosta. Minulla muuten alkoivat kuukautiset jo juhannuksena, tytön ollessa puolivuotias, vaikka (varsinkin silloin) imetin tosi tiuhaan. Imetys ei siis aina lykkää menkkojen alkamista!

:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 8 kk tyttö ja toista lasta tekisi jo mieli. Tyttö syö vielä tissiä useamman kerran päivällä ja 2-6 kertaa yöllä. Yöimetykset tekisi jo mieli lopettaa, mutta muuten haluan jatkaa imetystä ainakin niin pitkään, että tyttö on reilun vuoden. Menkkoja vaan ei kuulu. Johtuu varmaan tiheästä yösyönnistäkin. Meillä ekankin saaminen kesti, joten siksi haluaisin mahdollisimman nopeasti päästä yrittämään toista. Auttaako yöimetysten loppuminen hormonitoiminnan käynnistymiseen?

Vierailija
24/39 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudumpa nyt minäkin... Eli meidän neiti on kohta 4kk ja toinen vauva on jo haaveissa. Imetän edelleen + syön cerazetteja... :S Tänään just miehelle ehdottelin, että jos vielä söisin vielä 4 läpyskää niitä ja sit jättäisin pois... Sen jälkeen sais tulla jos tulee.

Tosin mua mietityttää se kun eka vauva saatiin alulle hoitojen avulla, että kuinkahan me mahdetaan saada seuraavaa alulle vai saadaanko ollenkaan!?!

burde ja penni <4kk

Vierailija
25/39 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppis78: Yöimetysten lopettaminen saattaa auttaa hormonitoiminnan käynnistymisessä. Yöimetys erittää prolaktiini-hormonia, joka estää ovulaatiota (näin muistelen lukeneeni). En kyllä käsitä, mitä eroa on päivä- ja yöimetyksellä näissä hormoniasioissa, mutta niin se nyt vaan on, kun viisaammat ovat niin sanoneet =).

Mä myös haluaisin jo eroon noista yöheräilyistä (lue: yöimetyksistä). En kuitenkaan raaski vielä lopettaa. Annan vauvalle vain rintamaitoa ja pelkään vähän, että yöimetysten lopettaminen vaarantaa koko imetyksen. Näin on eräälle ystävälle käynyt.

Eli näillä siis mennään, toivottavasti tärppää kaikesta huolimatta. Tosin täytyy myös myöntää, että yrityskerratkin on aika kortilla, kun on tuo pikku esikoinen sekoittamassa pakkaa ;)

Vierailija
26/39 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kertoo vähän tosta yöimetyksestä...eli meillä kohta 9kk tyttö ja unikoulun avulla lopetin yöimetyksen kuukausi sitten...rupes nimittäin syömään tiheemmin öisin ja oli jo aika väsyttävää!! niin sitä vaan, ettei se meillä mitenkään vaikuttanu päivä-tissittelyyn! Ja meinasin imettää niin pitkää, kun vaan tissi kelpaa tai ainakin yli vuoden ikäseks...Soseet alotettiiin 5,5 kk ikäsenä ja nekään ei hirmusesti vaikuttanu imetykseen!

Oon pikkasen uskaltanu jo ajattelemaan, että jos meillekin toinen...Tätä ekaa yritettiin vuosi ja sain clomifenia ovulaatio ongelmiin...mietin kanssa, että kannattasko mennä TJOT meiningillä, jos se kummiskaan ei heti tärppää?? Mutta toisaalta vähän hirvittää, että jos kuitenkin tuun vaikka heti raskaaksi??

Tällasia pohdin?? Onko kukaan samassa tilanteessa, että ei ole ihan varma mitä haluu? Eniten siinä pelottaa oma jaksaminen, kun välillä oon ollu tosi väsyny tän yhden kanssa...mites sitten kun on kaksi?

Vierailija
27/39 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppis78: Saitkin jo hyvän vastauksen. Itse en osaa kommentoida hormonitoiminnan ja yöimetyksen suhdetta, koska imetän edelleenkin yksivuotiastamme kerran tai kaksi yössä (unikoulusta huolimatta, imetys tosin keskittyy varhaisaamuun...). Kuten kerroin, menkkani alkoivat jo kesäkuussa, jolloin tyttöni oli puolivuotias. Silloin saatoin imettää jopa 4 kertaa yössä.

JJ82: Ehkä teidän kohdallanne TJOT-meininki on ihan hyvästä, jos aikaisemmin on ollut vaikeuksia tulla raskaaksi. Uskon, että kahden kanssa menee ihan hyvin. Alku voi olla raskasta aikaa, jos molemmat ovat kovin pieniä, mutta toisaalta lapsista on toisilleen seuraa sitten hieman isompana.

Meidän kohdallamme yksi syy vauvakuumeeseen on se, että olen jo 33-vuotias ja haluamme pikkusisaruksen taaperollemme. Kovin pitkään emme enää halua pikkukakkosen saamista lykätä, joten nyt vaan ehkäisy pois ja toivomaan parasta.

:)

Vierailija
28/39 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelinkin jo tilanteestani aiemmin (imetän eikä menkkoja, mutta pikku kolmonen olisi tervetullut.) Käyn joka päivä hölkkälenkillä ja nyt kolmella viimeisellä kerralla alavatsani oikea puoli on tullut kipeäksi, siihen vihloo kovin. Mietin, voisiko olla merkki alkaneesta raskaudesta? tein tänään testin, mutta se näytti negatiivista. Koska siis uskallan tehdä testin uudelleen?

Vierailija
29/39 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoinen nyt reilun 5 kk, ja täysimetyksellä on menty ja mennään edelleen. Kovasti olisi toinen toiveissa. Cerazetteja söin kolme laattaa, ja sillonkin sitä joka ilta mietti, että jospa en ottaisikaan... Menkat alkoi vajaa 3kk synnytyksen jälkeen, vaikka tosiaan tyttö täysimetyksellä onkin.

Vierailija
30/39 |
20.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muistatko, mut kuumeiltiin vuosi sitten kesällä kovasti pienokaista...(nicci tais olla sillon vaakkuvariz)

Onnea pienokaisestanne! Meille syntyi kans poika viime heinäkuussa puolentoista vuoden yrityksen jälkeen. Ja nyt kuumeillaan toisesta...

-mangu-

Vierailija
31/39 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika on vasta 6vk ja jo eksyin tänne haaveilijoihin! Menkat ei todellakaan vielä alkaneet, muttei ehkäisystä olla vielä päätetty, nyt ei vielä mitään käytössä. Mulla on opiskelut kesken, jotka pitäis hoitaa pois alta ennen kakkosta. Mutta silti tuntuu ikävältä alkaa käyttämään ehkäisyä, olis ihanaa saada toinen pienellä ikäerolla! Mun täytyy nyt ehkä rauhoittua, mutta kun tämä kuumeilu on niin ihanaa!!! Ja järjenvastaista...

Vierailija
32/39 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan! Muistan kyllä siut ja onnea teillekkin!!

Vierailija
33/39 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen nyt 10 kk ja toinen saisi jo alkaa ilmoitella tulostaan=) Meidän tyttö oli kanssa täysimetyksellä ekat 6 kuukautta, silti menkat alkoivat jo kun tyttö oli neljän kuukauden. Päivisin imetän edelleen 4-5 kertaa ja öisin 1-2 kertaa, ja tyttö saa olla rinnalla niin kauan kuin haluaa, eli hänen tahdissaan mennään=) Mun tietääkseni ei ainakaan ole mitään haittaa vaikka imettäisikin kun on raskaana, jos raskaus sujuu normaalisti, eikä aikaisempien raskauksien aikana ole ollut ongelmia. Paljon plussaonnea kaikille!!!!!!

Vierailija
34/39 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 7.5kk vanha tyttö joka tissin lisäksi saa aamu- ja iltapuuron ja päivällä yhden soseaterian.. Pääasiassa rintamaidolla olis tarkoitus mennä vuoden ikään asti ja kattoo sitten lapsen mukaan kuinka pitkään jatketaan.

Kuume toisesta on viime aikoina nostanut päätään. Tosin kuukautisia ei ole vielä näkyny eikä kuulunu ja ensimmäistä tehtiin puolisentoista vuotta joten siihen toiseen vauvaan voi mennä vielä piiitkä aika..

Vierailija
35/39 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi että tungen iltaanne, mutta haluaisin tsempata teitä.Toivoa ja oikeita mahdollisuuksia imettää ja tulla raskaaksi on PALJON :))!Allekirjoittanut ja kolme ystävääni ovat täysimettäneet esikoisiaan ja kaikilla kakkoset ovat syntyneet 13-16 kk esikoisen syntymän jälkeen. Pitäkää liput korkealla siskot ja paljon onnea matkaan!!

Pehmis toivottaa!

Vierailija
36/39 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on 7 ja puoli kk ja vauvakuume on kova. Onneksi myös miehellä, joten ilman ehkäisyä mennään, vielä ei tosin toivoa raskautumisesta. Yhdet kuukautiset oli heinäkuussa ja yhdet joulukuussa, joten ei vielä mikään säännöllinen kierto että saisi kunnon yritystä päälle. Täysimetys meillä oli 6 kk ja 1 vko, tai onhan tuo lapsi lähestulkoon nytkin täysimetyksellä, kun on niin huono syömään. Noh, kunhan makuannoksia saa..

Vierailija
37/39 |
30.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kirjoittelin tään pinon alkupuolella meidän taustoja ja nyt olen hetken ollut kirjoittamatta. Eli poika tulee 10.päivä 6kk ja meillä on uusi yritys lähtenyt tjot meiningillä käyntiin... no kyllä täällä vähän jännitelläänkin ja testejäkin tehtiin useampi tuossa pari viikkoa sitten kun niihin tuli noita omituisia viivoja ja roskihaamuja, mutta ylläri pylläri menkat alkoi vihdoin ja viimein viime torstaina elikkäs kp6/28 (mennään nyt aluksi vanhan normaalin kierron pituuden mukaan). Imettelen vaihtelevasti tuota poikaa vielä. Nyt pari päivää on mennyt tosi vähällä ja eilenkin imetin päivällä vain kerran kummankin rinnan ja yöllä kerran. Ovis on vissiin tapahtunut silloin kun imetystä oli noin kolme kertaa päivällä ja joskus monta kertaa yössä. Meillä ei siis yöimetyksellä ole näköjään vaikutusta noiden menkkojen tuloon vaan päiväimetyksen vähentymisellä. Pikkuhiljaa lopetellaan imetystä. Tää pari kertaa vuorokaudessa kyllä sopii mulle vaikka pidempäänkin. Ei toisaalta millään malttais lopettaa, mutta taas toisaalta... välillä hyvin ristiriitaisia tuntemuksiatuota imetystä kohtaan.

No pitää tästä hiipiä tuonne nukkumaan, jotta jaksaa aamulla tohuta pikkuisen kanssa. Lueskelen tään ketjun huomenna läpi kunnolla niin tiedän missä muut menee.

Tuudi

Vierailija
38/39 |
01.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuipa silmiin tällainen ketju...

Just sain plussan raskaustestiin ja imetän edelleen juuri kaksi täyttänyttä esikoista. Eli kyllä voi raskaaksi tulla imettämisestä huolimatta. Saa nähdä käykö imetyksen lopetus helposti jos maidon maku muuttuu raskauden myötä.

Vierailija
39/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun aikaa olen kanssasi samalla viivalla... Imetän " vauvaani" (ikää 1v ja 2kk).

Haaveilen toisesta vauvasta. Mulla tosin ollut jo udeammat menkat... Mies vaan ei kauhean suostuvainen asialle.