Imettävät kuumeilijat?
Mahtaisko löytyä kanssani samassa tilanteessa olevia, jotka eivät vielä ole pinoutuneet minnekään erityiseen ketjuun? Eli imettäviä kuumeilijoita?
Meidän esikoisemme on nyt 8 kuukautta ja toinen vauveli saisi tulla milloin vaan. Kuumeilua haittaa vaan se seikka, että imetän vielä melko usein tuota eskoista eikä edes menkat ole vielä alkaneet. Tiedän, että on aika toivotonta vielä toistaiseksi yrittää tulla raskaaksi, mutta kuume on silti jo (jälleen) kova. Olisi mukavaa pinoutua omaan ketjuun ja seurata kuumeilua tältä näkökulmalta.
Blomma
Kommentit (39)
Meilläkin pikkukakkonen täytti juuri 8 kk. :) Imetän vielä päivisin, mutta yötarjoilut lopetin kuukausi sitten. Poika nukkuu melko sujuvasti klo 22-06. Menkkoja ei oo näkynyt. Ikää on jo 39 eli olis ihan kiva jos kohta näkyis... ja sit taas ei. ;)
Imetän 1v 2kk taaperoa ja haavelen toisesta vauvasta. Mies ei ihan 100%sesti ole kylläkään lämmennyt hankkeelle... Nyt menkat 5 päivää myöhässä ja pieni toivonkipinä on syttynyt sydämeeni. Tai sitten toivon vaan niin kovasti sitä vauvelia, että olen ryhtynyt valeraskaaksi kuten koirat konsanaan!! No eiköhän se asia tässä viikon sisällä selvinne.. suuntaan tai toiseen.
menkat alkoi sit kuitenkin 6 pvää myöhässä. Kummallista kun yleensä mulla ihan tasainen kierto. Noh ei auta ku jatkaa kuumeilua ja yrittää vielä saada mieskin 100%sesti mukaan yritykseen!
Meille syntyi ihana poika elokuun lopussa ja menkat alkoivat lokakuussa. Yritystä on ollut siitä asti, mutta toistaiseksi ilman tulosta. Poikaa täysimetin 5kk:n ikään asti, sitten kuvioihin soseet ja tissi maistuu vieläkin kolme-neljä kertaa päivässä ja kerran yössä.
Poika on nyt siis 7kk vanha ja toiveissa ois raskautua mahd.pian, jotta ikäero ei tulisi kovin isoksi. Kaksi vanhempaa (-93 ja -95) on 1.7kk erolla ja se on heidän omastakin mielestään tosi hyvä juttu =)
Neljä vuotta siihen meni, että tämä pieni saatiin kotiin, toivon tosissaan että nyt ei mene yhtä kauaa... Ikäkin alkaa jo tulemaan vastaan, mulla 35 ja miehellä liki 50 tänä vuonna!
Toiveissa on aina ollut suurperhe, mutta jos yhdenkään vielä saisi, niin olisimme tosi onnellisia =)
Tsemppiä kaikille!
-mie ja menossa kp2/25-34 yk6
Jotenkin nyt, kun paatos miehen kanssa tehtiin, niin haluaisi, etta heti tapahtuisi jotain. Onko tuttua? Esikoisen sai alkunsa ensimmaisella kierrolla e-pillereiden lopettamisen jalkeen, mutta nyt on vaikea suunnitella mitaan, kun kuukautisia ei ole tullut. Mista tunnistatte oviksen?
Minä olenkin kirjoittanut aiemmin sivulle kaksi ja nyt tulin jatkamaan.
Eli tänä aamuna testasin plussan. =)
Imetän päivin ja öin, useita kertoja vuorokaudessa 1½ vuotiasta tyttöämme. Yritystä ollut siitä lähtien, kun menkat alkoi, eli joulukuusta. Kolmas kierto toden sanoi! ;-)
Kierrot oli heti säännöllisiä ja ovuloin ihan selvästi (ovisoireet vahvat). Mulla siis imetys ei oo siihen vaikuttanut.
Mitään aietta ei ole imetystä vieläkään lopettaa, jatketaan niin kauan kun se molemmille sopii. =)
Plussaonnea ja ihania imetyshetkiä kaikille kuumeilijoille!
-Savanna- rv 4+0 ja taaperoimeväinen 8/05
Ihanaa kuulla, että on muitakin jotka eivät ole halunneet luopua imetyksstä uuden raskauden toivossa. Itse imetän vielä 2.5v tyttäni 2-3 kertaa päivisin (yöimetys loppui 2 vuotiaana). Raskautta on toivottu 8kk ajan ja olenkin alkanut luopua jo toivosta. Täysimetyksen loputtua (6kk) alkoi säännöllinen kierto ja mielestäni tunnistan oviksen...
Jospa joskus vielä toisen tissiriippuvaisen saisin :)
Onnea kaikille raskautumiseen!
Tuleeko muille vauvakuume vasta myöhemmin, vai lopetatteko imetyksen muuten vaan tai tarkoituksella ennen kuin alatte seuraavaa puuhastelemaan?
Minä en haluaisi vielä lopettaa imetystä eli ainoa toivo tässä vaiheessa on, että tulisin raskaaksi imetyksestä huolimatta. Yöimetyksen lopettaminen ehkä edesauttaisi asiaa, mutta pelkään, että imetys loppuu sen myötä kokonaan, kun ei tuo tenava päivisin muutenkaan enää montaa kertaa syö. Imetän aamulla ja illalla sekä päivällä kerran tai kaksi.
Tyttö täytti vuoden vajaa viikko sitten, imetän aamulla ja illalla (ja vaihtelevasti myös öisin...), menkkoja ei ole vielä kuulunut. Nuo yöimetykset saatiin jo melkein pois " ohjelmistosta" , mutta nyt on tullut vähän takapakkia sen asian suhteen.
Välillä olen jo miettinyt, että lopettaisin imetyksen kokonaan, että yöt hieman rauhoittuisivat ja oma hormonitoiminta lähtisi taas käyntiin. Toisaalta tytöllä tuntuu olevan nyt aika voimakas eroahdistusvaihe päällä, joten imetyksen lopettaminen juuri nyt ei tunnu kovin hyvältä ajatukselta. Lisäksi tiedossa on ulkomaanmatka parin kuukauden kuluttua ja matkalla voisi olla helpompaa, jos vielä imettäisin edes sen pari kertaa päivässä. Eli todennäköisesti imetystä jatkan vielä tovin ainakin. Mutta toinen lapsi olisi kyllä tervetullut...
Poika täyttää kohta vuoden. Päivällä imetän muutaman kerran, samoin yöllä. Puol vuotta oli täysimetyksellä ja kun aloteltiin muutakin ruokaa, ni alko mulla menkat=) Siinä mielessä yritystä on jo, että mitään ehkäsyä ei olla käytetty, mut ei kyllä ikinä oo onnistuttu ovisaikaan sekstaamaan. Sitä paitsi miehen suostuttelu uuteen vauvaan on vielä menossa eikä tuo raskautuminen ekalla kerrallakaan niin itsestään selvyys ollu, kyllä sai ihan " tosissaan yrittää" ... Mutta vauvakuume mulla on siis jo kova...
Täällä myös yksi, joka imettää vielä... poika vasta 5kk. Mitään suurempia yrityksiä ei vielä kehissä vaan TJOT meiningillä mennään eteenpäin. Ehkäisy (kumit) piti jättää vasta huhti toukokuulla, mutta on jo jätetty pariviikkoa sitten pois. Ne vain yksinkertaisesti on ihan sieltä syvältä ja raskaushepatoosin vuoksi en voinut palata tavallisiin pillereihin. Minipillerit olisin voinut aloittaa, mutta ei sitten aloitettu ollenkaan. Elämän tilanteeseen sopisi toinen lapsipienelläkin ikäerolla.
-Tuudi-
Mainita, että yhet menkat oli jo syyskuulla, mutta ilmeisesti sitten alkoi maitonousta kunnolla ja menkkoja ei ole näkyny. Kp jotain 120 luokkaa...=)
Mutta poikaystäväni meinasi ottaa hatkat kun kuuli ensimmäisenkin tulosta. :( Onneksi ei sit ottanu vaan on hyvä isukki. :) Täytyy olla iloinen kun meillä on maailman ihanin vauva ja se saa riittää. Nyt 3kk.
Ikää esikolla on 5.5kk ja toista ollaan toivottu piakkoin esikon syntymän jälkeen ja ehkäsyä ei olla käytetty lainkaan. Esikkoa kerettiin toivoa 1.5 vuotta ennen ku onnistu...Vielä imetän " kokopäiväisesti" ja vähän makustellaan kiinteitä.
Tosin yrityskerrat olleet vähän harvemmin ku ei vaan oo jaksanu peuhata...:) Saahan sitä sitten toivoa raskautumista =)
-mangu-
Minäkin olen imettävä kuumeilija mutta pinoudun jo suurperheellisiin. Kuopus täyttää kohta vuoden ja imetystä on 3-4 krt/vrk. Aamuyöllä yhdesti, päivällä ja illalla unille mennessä saa tisutella.
Kuukautiset ovat säännöllisen epäsäännölliset ja vanhasta kokemuksesta voin sanoa, että raskaaksi en tule niin kauan kuin poika on tissillä.
T.Neppis ja 4 mukulaa
Siinäpä se, mistäs se täti löytäisi tiensä takaisin?
Vaavi melkein 7kk, imetyksen lopetin uudenvuoden päivänä-
voi kuulostaa hätäiseltä, mutta keskimmäistä imetin vuoden ja
lopulta menkat alkoi vasta lääkityksen avulla. toki esikon ja
keskimmäisen välissä täti ei edes käynnyt kylässä.
Neljättä kovasti toivotaan ja vaikken enää imetä, halusin
vastata tähän, koska olen raskaaksi tullut vaikka imettänyt,
eikä siis menkkoja ja nyt tilanne se, että uusi vaavi toiveissa!
Minua kiinnostaisi kuulla onko kuinka moni tullut raskaaksi
ilman tädin visiittiä?
Neppis, kehtaako teihin suurperhekuumeilijoihin liittyä, vaikka
" vasta" nelonen toiveissa??
Pearl
Minä aikanaan aloin odottaa kakkosta kun esikko oli 6kk,ei menkkoja kertaakaan ja täysimetys.Vauva ei ollut edes maistanut soseita!!
Suurperhekuumeilijoihin vaan reippaasti!Sielä monta neljättä toivovia!(eikös neljä jo tänä päivänä lasketa suurperheeksi??)
Ja sitten muutama niitä konkareita jotka toivovat kahdeksatta tai yhdeksättä!=)
L+5 ipanaa ja rv 30
meillä tyttö 7 kk ja poika 2 v, imetän vielä eikä menkkoja ole näkynyt eikä kuulunut. Haluisian imettää tyttöäni mahdollisimman pitkää joten voi olla ettei heti tärppää. Onko täällä muuten äippöjä jotka ovat imettänyt rinnakkain? Mietin, että jos meillä tärppää haluaisin imettää myös tuota siskoakin samanaikaisesti kuin vauvaa. Eli ensin pitää visiin tyydyttää vauvan tarpeet ja sitten sisko saa imeä loput mitä jää :) Eikös?
Suurperheellisiin vain.. Taisivat muutkin entiset neliapilat tulla sinne mukaan. Tervetuloa :)
tytto nyt 10 kk ja yritamme toista. Imetan pari-kolme kertaa paivassa (aamu, alkuilta ja ilta),eika menkkoja ole viela kuulunut. Hieman epatoivoiselta tuntuu,mutta en raaskisi lopettaa imetystakaan...