Vaihtuvat pelot ja ahdistus!?
Tulee pelkotiloja. Pelkään outoja asioita, vuosia olen pelännyt. Mikä auttaa? Nämä pelot aina vaihtuvat ja välillä ei ahdista/pelota mikään vaan kaikki on erittäin hyvin ellei täydellisesti.
Olen pelännyt mm. että talo sortuu päälle, sairastun mieleltäni, sairastun parantumattomasti muuten, silmät pullahtaa päästä, hampaat tippuvat suusta, lihoan yks'kaks älyttömästi.
Aivan epätodellisia pelkoja, mutta ne valtaavat mielen. Itsee ahdistus ja melankolia.
Kommentit (7)
Tällaiset vaihtelevat pelot ja ahdistus voivat liittyä erilaisiin ahdistuneisuushäiriöihin, kuten yleistyneeseen ahdistuneisuushäiriöön tai paniikkihäiriöön. Ammattilainen voi auttaa tunnistamaan tarkemmin taustalla olevat syyt ja tarjoamaan sopivia hoitokeinoja.
ChatGPT.
Tervetuloa kerhoon, mulla tosin jatkuvaa ahdistusta ja pelkoa ja lisäksi voimakkaampia ahdistus-/pelkokohtauksia.
Ahdistuneisuushäiriö... Tällä hetkellä pelkään kynttilöitä ja sairastumista
En tiedä mikä auttaa, mutta et todellakaan ole yksin. Itse pelkään tällä hetkellä haittaohjelmia, syyhyä, ihosyöpää, luteita, säilykkeiden aiheuttamaa ruokamyrkytystä, sähköiskua jne.
Pysyvästi pelkään sitä, että olen tehnyt jotain väärää tai laitonta.
Jaksamista sulle ap <3
Välillä tuntuu, että parempi olisi päästä pois. En jaksaisi pelätä enää. Ap.