On lähes varmaa, että Stubb ja Haavisto ovat 2. kierroksella, mutta miten ihmeessä Haavisto pystyy haastamaan Stubbin 2. kierroksella?
Jos Stubb onnistuu olemaan mokailematta kovin pahasti tai hänestä ei paljastu jotain todella synkkiä salaisuuksia, niin en oikein näe että miten Haavisto pystyy Stubbia haastamaan?
Eihän heillä ole mitään poliittisia mielipide-eroja myöskään ainakaan presidentin tehtävään liittyen..
Asetelma on todella hankala Haavistolle.
Stubb valitaan lähes varmasti presidentiksi, jos tilannetta vähänkään miettii, mutta mitenkään valtavan suosittua presidenttiä Stubbista tuskin tulee kylläkään. Todennäköisesti yhden kauden presidentti.
Kommentit (588)
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin ihan toivon Stubbia presidentiksi joten en näe ongelmaa ylläkuvatussa. Ja voisi kasvaa koko kansan presidentiksikin, onhan se vähän sosiaalisesti pönttö ja paremmista piireistä jne mutta ulkopoliittisesti ihan pätevä, Venäjä-virheistään oppinut, edustava, kielitaitoinen, yksityiselämässään ihan symppiksen oloinen. Jos miettii meidän presidenttejä taaksepäin niin ei ne suinkaan kaikki oo mitään koko kansan miehiä olleet.
Tuosta Venäjästä Stubb varoitti ensimmäisenä. Se 080808-puhe.
Haaviston hehku on hävinnyt, ei mene 2. kierrokselle.
Vierailija kirjoitti:
En voi kuvitella Puolustusvoimain Ylipäälliköksi muuta kuin armeijan käyneitä. Edellinen 'siviili'oli katastrofi, 12 vuoden nöyryytys Suomelle.
Kekkosta edeltävistä presidenteistä vain Mannerheimilla oli jonkun armeijan koulutus.
Rehn yllättää ja pääsee toiselle kierrokselle Stubbin kanssa, mutta Stubb lopulta voittaa. Siinä on ihan hyvä ja edustava presidentti.
Kukaan ei enää äänestä Pekkaa. Hän on mennyttä aikaa.
Haavistolla on sympaattinen persoona. Saa todennäköisesti suuremman kannatuksen kuin vihervasemmiston puolueilla on. Tuskin sentään niin paljon, että Stubbille pärjäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä, jotka inhoamme Schtubbin ällövirnuilevaa naamaa ja koulukiusaaja-asennetta, on paljon. Itse ainakin äänestän 2. kierroksella ketä tahansa ehdokasta, joka ei ole Schtubb.
Itse en äänestä Haavistoa, Urpilaista enkä Anderssonia.
Sama. Kuka muu tahansa käy paitsi nuo.
Vierailija kirjoitti:
Joo Pekan juna meni jo.
Haavisto on tälläkin kertaa kakkosena, ihan kuin Halostakin vastaan, mutta kakkosena oleminen sopii Pekalle.
En usko Haaviston pääsevän toiselle kierrokselle.
Joka tapauksessa tuleva presidentti on yhden kauden sellainen, mitä suurimmalla todennäköisyydellä.
Vierailija kirjoitti:
Haaviston hehku on hävinnyt, ei mene 2. kierrokselle.
Tekarit ei auttaneetkaan.
Vierailija kirjoitti:
Haavisto on tälläkin kertaa kakkosena, ihan kuin Halostakin vastaan, mutta kakkosena oleminen sopii Pekalle.
Haavisto ei ikinä kilpaillut Halosta vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo Pekan juna meni jo.
Millaisesta junasta puhutaan?
Presidenttijunasta.
Ei ole varmaa, vaikka toimittajat sittä kaikin keinoin yrittävätkin galluppien pohkalta.
Moni ei saa edes mainintaa jutuissa. Mm. Olli Rehn on tehnyt paljon hyvi aloitteita ja ottanut jantaa, mutta niitä ei juurikaan huomioida mediassa.
Jos ovat, niin johtuu vain siitä, että ihmiset äänestävät gallupien mukaan, eivät omilla aivoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä, jotka inhoamme Schtubbin ällövirnuilevaa naamaa ja koulukiusaaja-asennetta, on paljon. Itse ainakin äänestän 2. kierroksella ketä tahansa ehdokasta, joka ei ole Schtubb.
En minäkään. En myöskään Aaltolaa, Halla-ahoa, Harkimoa, Essayahia enkä Stubbia.
Äänestän REHNiä.
Vierailija kirjoitti:
Rehn yllättää ja pääsee toiselle kierrokselle Stubbin kanssa, mutta Stubb lopulta voittaa. Siinä on ihan hyvä ja edustava presidentti.
Rehn voittaa, Stubbin kupla puhkeaa, kun ottavat miehestä mittaa tietojen ja osaamisen pohjalta.