Oletko ikinä jäänyt kiinni tullissa palatessasi Suomeen ulkomailta?
Esimerkiksi elektroniikan tai muiden tuotteiden takia jotka ylittävät tuon 430€ arvon? Puhun nyt siis ei EU-maista.
Kommentit (44)
En mutta 90 luvulla briteissä öljyvärini tulkittiin läpivalaistuksessa luotipakkaukseksi. Piti odottaa laukun tutkimista jonkin erityisryhmän taholta niin kauan, että melkein myöhästyin lennolta.
joskus 1980 luvulla ryssssältä tullessa niiden tulli alkoi väittää että 'ermitaasista' varastettuja tauluja mulla pari, kirjaston aulasta ostin. Myyjä kirjoitti jonkin kuitin ja vannotti että se pitää näyttää tullissa tai muten vaikeuksia, eli tiesi tullin tyylin vaatia lahjuksia. Näytin lapun ja pakko oli antaa tuoda ne taulut.Eli en varsinaisesti 'kiinni' jäänyt mutta yritystä ryssssän tullilla kyllä oli
Vierailija kirjoitti:
Muutamat sakot (yht.n.600e) olen maksanut tupakan tuonnista. Mutta ainahan tulonhankinnasta aiheutuu kuluja.
Vie tyhjät suomi askit mukana ja täytä ne ulkomailla on verovapaata tässä vapaassa eu:ssa?
Kyllä minä ainakin jouduin 80 ja 90 lukujen vaihteessa riisuuntuun Viron ja Venäjän tullissa täysin alastomaksi ja kyllä ruumiin aukot tutkittiin. Työn puolesta jouduin näissä maissa useaan otteeseen käymään. Onneksi ei tarvi enää.