En pysty kävelemään jalalla nilkan takia
Mies väittää sen olevan kihti. Turvotus on nilkan ulkosyrjällä.
En pysty varaamaan siihen painoa. Tulin rappuset alas istualtaan. En ole satuttanut tätä mihinkään.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Mies haki sauvat keskussairaalan apuvälinepalvelusta. Yritetään katsoa, jos tämä menisi ohi.
Voin kertoa, ettei sauvoilla ole helppo kävellä, jos ei ole kokemusta.
AP
Aiotko raakata ruokavaliota?
Onneksi nilkkani ei estä Teams-työhaastettulua.
N 50
Vierailija kirjoitti:
Mies haki sauvat keskussairaalan apuvälinepalvelusta. Yritetään katsoa, jos tämä menisi ohi.
AP
,,
Ei todellakaan taida olla helppoa edes sisätiloissa. Ulkona lumisohjoa jonka alla liukas jää. Voimia sulle ap. Harmittaa kun ihmiset harrastaa palstailkeilyä. Pitäiskö laittaa ilmoitukset ylläpitoon asiattomista viesteistä, kun tää on muuten mielenkiintoinen aihe ja saattaa olla hyvänä tietolähteenä joillekin jotka painivat samankaltaisen vaivansa kanssa.
Istun edelleen sohvalla kipeän nilkkani kanssa.
Mies teki lihamurekkeen huutamieni ohjeiden mukaan ja katsoi ohjeen ostamastaan perunajauhepussista. Pilkkoi jopa jotain, jota voisi kutsua salaatiksi.
Ajan myötä nivelsiteet löystyy ja jalka kaipaa leveämpää lestiä. Moni viipottaa nuoruuden kapeilla kengillä, kunnes jossain vaiheessa kipu ilmoittaa iän tuomasta muutoksesta. Tähän vaikuttaa ikä, paino, perimä. Soitapa terkkarille maanantaina, tutkitaan onko vaikka kihti. Jos ei, leveämmät kengät ja tukipohjalliset auttaa. Jos on painoa, painon pudotus.
Jos on löysät nilkat, esim uinti vahvistaa nilkkoja.
Vierailija kirjoitti:
Ajan myötä nivelsiteet löystyy ja jalka kaipaa leveämpää lestiä. Moni viipottaa nuoruuden kapeilla kengillä, kunnes jossain vaiheessa kipu ilmoittaa iän tuomasta muutoksesta. Tähän vaikuttaa ikä, paino, perimä. Soitapa terkkarille maanantaina, tutkitaan onko vaikka kihti. Jos ei, leveämmät kengät ja tukipohjalliset auttaa. Jos on painoa, painon pudotus.
Olen AP, mulla on yliliikkuvat niveleet, jotka eivät ole koskaan aiheuttaneet ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen AP, mulla on yliliikkuvat niveleet, jotka eivät ole koskaan aiheuttaneet ongelmia.
Olen myös uintiharrastaja. Nilkat saa satavarmasti vahvistusta räpyläuinnista.
Kun nilkka on pois pelistä, sulla on yksi käyttökelvoton jalka. Olet yksijalkainen.
Ihan sama kuntotasosta. Pystyt varmasti nousemaan yhdelläkin jalalla. Siinä kuntotaso voi auttaa.
Ethän vaan syö kolesteroli lääkkeitä ,moni joutunut sänkyyn kun ei voi kävellä jalkakipujen takia
Kihti on oire, joka viittaa munuaisten vajaatoimintaan. Sun kannattaa pyytää lähete labraan, gfr-arvo on selvitettävä ja elämäntavat korjattava ennen kuin menee niin huonoksi että joudut dialyysihoitoon.
AP