Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä voisi saada rahaa?

Vierailija
12.01.2024 |

Työ ei ole nyt vaihtoehto.

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuloraja ylittynyt ja lisäprosentilla verot otettu. Oma moka, nuo pitää itse osalta seurata, että oikea vero prossa riittää.

Kela ei seuraa tulorajaa. Kela ottaa aina 20% työttömyystuesta veroa, oli omat tulorajat mitä tahansa.

Vierailija
82/108 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuloraja ylittynyt ja lisäprosentilla verot otettu. Oma moka, nuo pitää itse osalta seurata, että oikea vero prossa riittää.

Kela ei seuraa tulorajaa. Kela ottaa aina 20% työttömyystuesta veroa, oli omat tulorajat mitä tahansa.

Näin. Tulorajat on palkkaa varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko diakoniasta saada apua, jos ei ole toimeentulotukiasiakas?

Ap

Eikö sinun kuuluisi olla niitä itse selvittämässä sieltä diakoniasta, eikä muilta kysellä? Luuri käteen siis. Tai hakemaan netistä tietoa sen oman paikkakuntasi diakoniasta.

Puhelinaika ma-pe 9-14. Vai ajattelitko, että päivystävät siellä vuorokauden ympäri ja jokaisena viikonpäivänä?

Ap

Ei se lyhennyskään viikonlopun aikana taida sinulta mennä, joten koita nyt vähän käyttää hoksottimiasi näissä annetuissa neuvoissa.

Menee he

Täällä on jo annettu neuvoja kaikkeen, mitä voi tehdä. On kerrottu maksuajan anomisesta, töihin menosta, säästämisestä, pyytämisestä tutuilta jne.

Jos menee nyt töihin, saa palkan jo ensi kuussa. Ja maksun saaja voi lykätä eräpäivää, jos pyydät lykkäystä.

Vierailija
84/108 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Täällä on jo annettu neuvoja kaikkeen, mitä voi tehdä. On kerrottu maksuajan anomisesta, töihin menosta, säästämisestä, pyytämisestä tutuilta jne.

Jos menee nyt töihin, saa palkan jo ensi kuussa. Ja maksun saaja voi lykätä eräpäivää, jos pyydät lykkäystä."

JO ensi kuussa :D

Vierailija
85/108 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle ehdotettu kaikkea, mihinkään ei tartu.

No odota, että setelitukku sataa taivaalta eteesi.

Tavallinen palkkatyö, pankki ja omaisuuden myyminen on valitettavasti poissuljettu. Puhumattakaan itsensä myymisestä. 

Ap

Mitäs, jos olisit ilman sitä, mihin nyt pohdiskelet haluavasi rahaa. Onko säästäminen tuttu asia? Miksi nykyään pitää kaikki saada heti ja nyt vaikkei ole varaa siihen? Kärsivällisyyttä hyvät kanssakulkijat, kärsivällisyyttä säästää pikkuhiljaa.

Hetken pohdiskelun jälkeen tulin siihen lopputulokseen, että en voi olla ilman ruokaa kovin montaa päivää.

Ap

Onko sielläpäin ruokajakelua?

Lähin on 30 km päässä. 

Ap

Vierailija
86/108 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nordeassa ainakin vaan maksu menee hylkyyn jos tilillä ei katetta ja muutaman päivän myöhästymisestä ei ole seurannut mitään (vahingossa en ollut laittanut laskujen maksu tilille rahaa).

Myös lyhennettävää summaa pystyy itse muuttamaan ja yllätyksien tullessa olen maksanut pelkän koron.

Päivärahaa varten kannattaa laskettaa uusi verokortti, muuten ottavat verotuskauden vaiheessa automaattisesti tietyn prosentin.

Uusi verokausi alkaa vasta 1.2.

...ja mitään ylimääräisiä yllätysveroja ei Kela peri koskaan keneltäkään. Säälittävää rahankerjuuta idioottimaisella selittelyllä. Olet tyhmä.

Vierailija
87/108 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin nopeasti on varmaankin mahdotonta saada rahaa opintolainan lyhennykseen maanantaiksi, ellei joku sukulainen voi auttaa.

Tuskin kuitenkaan joudut kovin suureen pulaan, jos et heti maksa lyhennystä. Jos se menee tililtä automaattisesti ja siellä olevat varat riittäisivät juuri ja juuri lyhennykseen muttei sen jälkeen enää loppukuun ruokiin, sinun on siirrettävä kyseiseltä tililtä rahat hetkeksi muualle tai nostettava ne käteisellä pois ennen kuin veloitus lähtee.

Sitten saat tietenkin maksukehotuksen, mutta jos onnistut kuukauden sisällä haalimaan jostain hieman lisää rahaa, voit maksaa lyhennyksen pois eikä mitään kamalaa tapahdu.

Ratkaisu ei ole ihanteellinen, mutta hankalissa tilanteissa niitä harvoin on.

Vierailija
88/108 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nordeassa ainakin vaan maksu menee hylkyyn jos tilillä ei katetta ja muutaman päivän myöhästymisestä ei ole seurannut mitään (vahingossa en ollut laittanut laskujen maksu tilille rahaa).

Myös lyhennettävää summaa pystyy itse muuttamaan ja yllätyksien tullessa olen maksanut pelkän koron.

Päivärahaa varten kannattaa laskettaa uusi verokortti, muuten ottavat verotuskauden vaiheessa automaattisesti tietyn prosentin.

Uusi verokausi alkaa vasta 1.2.

...ja mitään ylimääräisiä yllätysveroja ei Kela peri koskaan keneltäkään. Säälittävää rahankerjuuta idioottimaisella selittelyllä. Olet tyhmä.

Valitettavasti joskus perii. 

Vierailija
89/108 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin nopeasti on varmaankin mahdotonta saada rahaa opintolainan lyhennykseen maanantaiksi, ellei joku sukulainen voi auttaa.

Tuskin kuitenkaan joudut kovin suureen pulaan, jos et heti maksa lyhennystä. Jos se menee tililtä automaattisesti ja siellä olevat varat riittäisivät juuri ja juuri lyhennykseen muttei sen jälkeen enää loppukuun ruokiin, sinun on siirrettävä kyseiseltä tililtä rahat hetkeksi muualle tai nostettava ne käteisellä pois ennen kuin veloitus lähtee.

Sitten saat tietenkin maksukehotuksen, mutta jos onnistut kuukauden sisällä haalimaan jostain hieman lisää rahaa, voit maksaa lyhennyksen pois eikä mitään kamalaa tapahdu.

Ratkaisu ei ole ihanteellinen, mutta hankalissa tilanteissa niitä harvoin on.

Lyhennykseen mulla on rahaa, mutta jos maksan sen niin ruokaan jää loppukuuksi reilu 10 euroa. En uskalla jättää sitä maksamatta, pelkään maksuhäiriömerkintää niin paljon.

Ap

Vierailija
90/108 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat tietysti lyhennyksen ja kyllä pärjäät loppukuun, mene keräämään pulloja ja tölkkejä.

Vierailija
91/108 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksat tietysti lyhennyksen ja kyllä pärjäät loppukuun, mene keräämään pulloja ja tölkkejä.

Talviaikaan löytyy kyllä todella harvoin ainuttakaan pulloa tai tölkkiä.

Vierailija
92/108 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin! Onko kaljarahat loppu vai mikä se nyt hiostaa? Päästä kaikki ulosottoon niin asia on kunnossa. Saat sitten edunvalvojan, kun vajoat tarpeeksi alas.

Vierailija
93/108 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin! Onko kaljarahat loppu vai mikä se nyt hiostaa? Päästä kaikki ulosottoon niin asia on kunnossa. Saat sitten edunvalvojan, kun vajoat tarpeeksi alas.

Mene itse töihin täältä huutamasta.

Ap

Vierailija
94/108 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran olet ollut jo töissä, niin eikö sinulla ole luottokorttia, jolla maksaa ruoat? 

Vierailija
95/108 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde reippaasti kiertämään taloja ja tarjoa lumityöapua. Moni maksaa ihan mielellään sen kympin, jos joku muu ahertaa pihassa. 

Vierailija
96/108 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran olet ollut jo töissä, niin eikö sinulla ole luottokorttia, jolla maksaa ruoat? 

Tämäkin on vedetty jo tappiin saakka.

Ap

Vierailija
97/108 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä rahattomana kävisin ilmaiset ruuat hakemassa 30km päästä, käyn julkisilla 60km päässä kotoa töissäkin.

Joku myös tuossa ei nyt täsmää jos sulla jää yleensä vain 210€ elämiseen laskujen jälkeen ja nyt kun tuo 200€ otetaan pois jää vain 10€, niin kyllä sä varmasti johonkin tukeen olet oikeutettu. 

Vierailija
98/108 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä rahattomana kävisin ilmaiset ruuat hakemassa 30km päästä, käyn julkisilla 60km päässä kotoa töissäkin.

Joku myös tuossa ei nyt täsmää jos sulla jää yleensä vain 210€ elämiseen laskujen jälkeen ja nyt kun tuo 200€ otetaan pois jää vain 10€, niin kyllä sä varmasti johonkin tukeen olet oikeutettu. 

Hirveän riskin tuossa ottaa, jos käyttää viimeiset rahat bussilippuihin ja saa ruokajakelusta jotain vehnäjauhoja ja salaatinkastikkeita. Mieluummin ostan vaikka kananmunia sillä rahalla, kuivatarvikkeita kaapissa jo on.

En ole oikeutettu toimeentulotukeen.

Ap

Vierailija
99/108 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työ on kyllä vaihtoehto. Itse olen pahassa rahapulassa tehnyt puhelinmyyntiä tuntipalkalla. Kamala työ, mutta rahaa oli saatava. 

Palkkaa ei saa samantien käteen, joten se ei ole vaihtoehto.

Ap

Siksi sinulla onkin akuutti rahan tarve kun et osaa ajatella minuutin päähän tulevaisuuteen.

Minulla ainakin tulee ilman työtä tekemättä satoja euroja rahaa tilille joka ikinen viikko.

100/108 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei työ ole vaihtoehto???