Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiset teillä käyttää niitä sellaisia talvirukkasia, jotka vedetään pitkälle hihan päälle? Tarkoitan, että onko lapsi sanonut

Vierailija
12.01.2024 |

jossain vaiheessa, että sellaset ei kelpaisi? Meillä on 10-vuotiaan kanssa pitänyt neuvotella, mutta suostuu nyt vielä kuitenkin kovemmalla pakkasella laittamaan, kun ei oikein muissa kuitenkaan tarkene (laitetaan siis niin, että villainen aluslapanen ja sen varsi hihan sisälle, sitten pitkävartiset topparukkaset lapasen päälle ja niiden varsi hihan päälle).

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kolmasluokkalaisella on pitkävartiset rukkaset. Laittaa ne kylläkin hihan alle, koska helpompi niin. Mutta ei ole sanonut mitään, että ei haluaisi noita. Välillä ollut lyhyempivartisiakin, mutta ei tunnu välittävän kummat on. Paremmin nuo pitkävartiset tuntuvat pysyvän menossa mukana ja ranteet kuivina.

Vierailija
22/33 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Black Diamondin lasketteluhanskat, joita käytän myös pyöräillessä töihin. Ikää on 45cm.

Lapsella, 9v, on yhdet Reiman rukkaset. Lämpimät. On tosi leikkivä lapsi, arvostaa varmaan käytännöllisyyttä, mutta kyllä ikän ikäisensä oloinen, kokoinen ja näköinen.  Hänellä on myös viimevuotinen haalari käytössä välillä. En nyt ajatellut, että tämä voi olla ongelma. Ja ihan Helsingin kantakaupungissa asutaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekaluokkalaisista alle puolet pitää niitä pitkävartisia hanskoja. Itse ajattelisin, että hanskat vaihdetaan kouluiässä lyhytvartisiin siksi, että lapsi saa ne itse puettua päällensä. Niitä pitkävartisiahan ei saa itse vedettyä haalarin päälle, vaan aikuisen pitää auttaa. Kouluiässä pitäisi saada itse puettua kaikki. Silti monella on vielä ekaluokalla pitkävartisia hanskoja, jotka ovat sitten rutussa siinä ranteen kohdalla, tai sitten lapsi pyytää aikuista pukemaan. Toki lapsille puetaan pakkasella, että eivät palellu. Mutta toisaalta se sääntö kyllä on niin, että koululaisen pitää osata itse pukea.

Pitäähän tuon ikäisen osata kurakäsineetkin pukea ja samalla tekniikalla ne puetaan.

Vierailija
24/33 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisillekin myydään semmoisia pitkävartisia rukkasia, eipä ole tullut mieleen että niillä ois joku ikäraja. Meidän kakkosluokkalaisella on sekä pidempi- että lyhyempivartisia, mutta onhan ne pidemmät ainakin lumihommissa paremmat kun ei ranteet vilku niin helposti. Kouluun mennessä jättää vaan varret myttyyn ranteeseen eikä laita hihan päälle. Mut jos tää rukkasten varsi ois hänelle joku ongelma niin en tietenkään pakottaisi.

Vierailija
25/33 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että aloittajalla on kolmasluokkalainen lapsi vuodesta toiseen. 

Vierailija
26/33 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rukkasen mallilla ole väliä, mutta vähän riippuu siitä, millaiset muut vaatteet on. Jos on vaikka villakangastakki, pitkät topparukkaset näyttäisi vähän hoopolta. Villakangastakin kanssa nahkakintaat ennemmin. Mutta jos on vaikka toppahaalari, sen kanssa sopii pitkät topparukkaset paljon paremmin.

Vierailija
27/33 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varret ok, mut eikö löytyisi niin lämpimiä, ettei tarvis aluslapasia? Ne voi olla olla isollekin hankalat.

Vierailija
28/33 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan tajua kysymystä? Eikö kaikissa lasten rukkasissa ole varret, jotka voi laittaa tai olla laittamatta hihan päälle? Neulotut lapaset eri juttu, mutta jos rukkasista puhutaan?

Vierailija
29/33 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun sellaiset lyhyellä varrella, ensinnäkin välitunnilla ollaan vain vähän aikaa, eikä juuri leikitä lumessa ja lapsi saa itse helposti sellaisen lyhyellä varrella olevat rukkaset käteen.

Vierailija
30/33 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varret ok, mut eikö löytyisi niin lämpimiä, ettei tarvis aluslapasia? Ne voi olla olla isollekin hankalat.

Pitää pystyä kattomaan välillä kännykkää. Ja sitten on vaikea pukea takaisin kaksi kerrosta.

Vierailija
31/33 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 10 v pukee itse omat vaatteensa. En edes tiennyt, että tuollaisia taaperotumppuja myydään isompina kokoina. Lumilautailuun on pitkävartiset päällirukkaset, mutta ne ovat aika erilaiset kuin Reiman tumput.

Oletko sama, joka trollailee kurahousuista ja haalareista?

Vierailija
32/33 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni, molemmat yli 40v. Useita pareja molemmilla. Ulkotöissä maatilalla ehdottomat ja myös laskettelurinteessä, ei palellu ranteet.

Vierailija
33/33 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset käyttää kaikki laskettelurukkasia (1v, 4v, 7v ja 10v). Eihän niiden varret edes mahdu kaikkien takkien tai haalarien sisään. Itse käytän myös rukkasia oikein kylmällä, ja ihan samanlailla niidenkin varret vedän useimmiten hihan päälle. Toppasormikkaita käytetään sitten ihan pienillä pakkasilla, mutta niissäkin on melkoiset varret. Ei mee lunta sit hanskan varren sisälle ja pysyy sit ne varret paremmin paikallaan. Kai se riippuu siitäkin mitä kukakin siellä ulkona tekee.