Onko järkeä mennä töihin huonolla palkalla jos siitä jää laskujen yms. jälkeen saman verran käteen kuin tuista?
Onko järkeä mennä töihin huonolla palkalla jos siitä jää laskujen yms. jälkeen saman verran käteen kuin tuista?
Laskin että pitäisi olla 2500€ kuukausi palkka että jäisi edes pari sataa enemmän kuin tuista...
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tukien saannista kertyy työeläkettä? Vai aiotko elellä kansaneläkkeellä sitten kun eläköidyt?
Se 2000 euron palkasta kertyvä työeläke on ihan tyhjän väärti. Toimeentulotuella vanhana eletään.
Millä toimeentulotuella?! Kovin tunnet olevan varma, että vanhana saat toimeentulotukea. Tilanne 20-30 vuoden päästä voi olla sellainen, ettei sillä elä. Maailmassa on todella paljon maita, jossa 70-80 vuotiaiden on pakko tehdä jotain töitä elääkseen. Se voi olla erilaisia muutaman tunnin viikossa hanttihommia, pullojen keruuta, siivoamista, marjojen ja sienien keruuta yms.
Voi hani, tilanne on ihan toinen jo puolen vuoden päästä. Olet onnekas jo olet siihen mennessä liennut paikalta.
CV:ssä jokainen rivi on tärkeä. Työnantaja arvostaa ahkeruutta. Olkoon työtehtävä mikä tahansa. Työhaastattelussa pitkät poissaolot työelämästä on kuitenkin pystyttävä selittämään.
Vierailija kirjoitti:
CV:ssä jokainen rivi on tärkeä. Työnantaja arvostaa ahkeruutta. Olkoon työtehtävä mikä tahansa. Työhaastattelussa pitkät poissaolot työelämästä on kuitenkin pystyttävä selittämään.
CV:seen voi valehdella mitä tahansa ei niitä kukaan tarkasta
AP
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö hallitus ole saanut vielä tällaisia kannustinloukkuja purettua? Oletko katsonut uudet päätökset? Eli pitääkö tuo vielä tänä vuonna sinulla paikkansa?
Jos pitää, ilmeisesti hallituksen pitää jatkaa sosiaaliturvan purkamista, että saavat helpotus sinun tilanteeseesi ja noihin kannustinloukkoihin.
Miksi itse et ole töissä?
On järkeä. Työstä saa muutakin kuin rahaa.
Vierailija kirjoitti:
On järkevää, koska töissä voi aina edetä parempaan asemaan.
Tai tehdä ekstrakeikkoja, palkkaa palkan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuollaiset tuet saa?
1500€/kk on minun nettohyöty tuista
AP
Yh saa yli 2000e nettona
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On järkevää, koska töissä voi aina edetä parempaan asemaan.
Ei mistään paska duunista etene yhtään mihinkään
AP
Tuolla asenteella taitaakin olla täysin turha mitään töitä edes hakea.
Kun olet töissä ei kukaan kyttää tiliotteitasi. Saat pankista asuntolainan. Sain itse 1400 nettotuloilla lainan kaksioon, kun olin ensin säästänyt 10% kauppahinnasta. Toimeentulotuella et voi säästää tilillesi.
Mahdollisuutesi ja näköalasi elämässä eteenpäin pääsemiseksi kasvavat.
Kröhöm, töissä käyvä ei voi muuta kuin köyhtyä. Kyllä on niinpäin asiat.