Millaisessa työpaikassa pärjää lähihoitajana huonokuntoinen yli viisikymppinen?
Olen ollut jo pitkään sairaslomilla suurtalouskeittäjän töistä. Te- toimistolta ehdotettiin josko uudelleenkouluttautuisin esim. Kuvan tuella. Lähihoitajan ammattia suositeltiin ilmeisesti juuri hyvän työllistymisen takia.
Mutta mille suu tautumisalalle kannattaisi hakeutua tämän ikäisen ylipainoisen, lonkkavikaisen ja huonokuntoisen ihmisen?
Kommentit (62)
Ei ne huoli sinne koulutukseen lonkkavikaisia. Tuki ja liikuntaelinsairaudet on este.
Siinä se kunto nousee kun töitä tekee. Ei se huono lonkka estä mitään muuta kuin spagaatin teon tai oikeastaan voisi onnistua paremmin.
Ylipaino pois, niin lonkka kohenee ja jos ei kohene, niin lonkan voi leikata. Joka tapauksessa liikunnalla kunto kohenee ja myös lonkkavikaiselle löytyy sopivaa liikuntaa. Liikunta on sopivin kunnon kohotus, lihasten kasvatus ja läskin vähennys muoto. Liikunnasta vaan saa dopamiiniannoksensa vasta sen jälkeen, kun siitä on muodostunut hyvä tapa. Sinnittele liikkuen siihen saakka! Tsemppiä!
Kunnonkohotuskuuri, mikäli vaan pystyt. 💪
Vierailija kirjoitti:
Ei ne huoli sinne koulutukseen lonkkavikaisia. Tuki ja liikuntaelinsairaudet on este.
Ei kuulemma ole este. Kehotettiin katsomaan suuntautumisala, joka olisi fyysisesti mahdollisimman kevyttä työtä.
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino pois, niin lonkka kohenee ja jos ei kohene, niin lonkan voi leikata. Joka tapauksessa liikunnalla kunto kohenee ja myös lonkkavikaiselle löytyy sopivaa liikuntaa. Liikunta on sopivin kunnon kohotus, lihasten kasvatus ja läskin vähennys muoto. Liikunnasta vaan saa dopamiiniannoksensa vasta sen jälkeen, kun siitä on muodostunut hyvä tapa. Sinnittele liikkuen siihen saakka! Tsemppiä!
Täsmälleen näin.
Opiskele koulunkäynninohjaajaksi. Kevyt työ ja lyhyt koulutuskin.
Kotihoidon työjärjestelijä tai virtuaalihoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulemma ole este. Kehotettiin katsomaan suuntautumisala, joka olisi fyysisesti mahdollisimman kevyttä työtä.
Psykiatriselle puolelle sitten tai osastosihteeriksi
Jatka lihomista ja sohvalla makaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoiko ne oppilaitoksesta näin?
Mä olen jo lapsena sairastunu reumaan ja nyt 38veenä nykyinen työ alkaa olemaan liian kivulias. Uudelleen kouluttautumis mahdollisuuksia olen kysellyt ja mullekin ehdotettiin lähihoitajaa ja jotain tietokone alan koulutusta... se vaan etten pysty oleen jaloilla koko päivää enkä todellakaan näpräämään tietokonetta koko päivää. Jopa puhelimen näpertäminen on välillä kivuliasta.
Te-toimistosta saattaa odottaakkin ehdotusta raskaalta alalta ehkäpä vielä raskaammalle alalle jos ei nimenomaan pysty tekemään kovin fyysisiä töitä.
Lähihoitajien työn fyysisestä raskaudesta jauhetaan liikaa.
Riippuu niin paikasta, itse olen töissä mielenterveyskuntoutujien päivätoiminnassa, eikä tämä ole todellakaan fyysisesti raskasta.
Ainakin lapsella päiväkodissa kuvaustasi vastaavia töissä.
Jokin senioreiden päivätoimintapaikka. Bingoilet jne.
Jos olet ollut pidempään poissa työelämästä, kuntosi saattaa olla riittämätön opintojen suorittamiseenkin. Kunnollinen toimintakyvyn tutkimus olisi syytä tehdä, että et pakosta/vahingossa joudu reitille, joka ei johda mihinkään.
Vanhuspuolelle hoivakotiin, kunhan et joudu nostelemaan.
Siis Kevan tuella...t.ap