Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ylläpitää painoa?

Vierailija
12.01.2024 |

Olen lapsesta asti ollut aika huono syömään. Koostumukset ällöttää. Edes lempiruokani ei maistu mielestäni erityisen hyvältä. Liian täysi vatsa ahdistaa, tulee huono olo. En tunne juurikaan nälkää, ekana oireena alkaa jo heikottaa. Syön rutiininomaisesti useamman kerran päivässä jotta muistan ja tajuan syödä, mutta kerta-annokset on aika pieniä, kun alkaa nopeasti ällöttää ja ruoka "tuntumaan" epämiellyttävältä suussa. Olen ihan rehellisesti koko aikuisikäni paikannut kalorivajetta syömällä päivittäin suklaata, karkkia, leivonnaisia yms satojen kalorien edestä, niin olen ihan hyvin pysynyt tavoitepainossani. Alkaa kuitenkin mennä hampaat lievästi sanottuna huonoon kuntoon tuosta sokerin nassuttamisesta, ja uudenvuoden lupauksena nyt olen vähentänyt sitä ja yritän saada hoidatettua hampaatkin parempaan kuntoon kevään mittaan. Nyt jo sitten painoa pudonnut melkein 2 kiloa, ja heti alkaa ahdistaa, että kohta alkaa taas ihmisten ilkeämielinen kommentointi ja vaatteiden alla piilottelu, jos laihdun liikaa.

Millä saisin painoa pidettyä ilman herkkuja? En tykkää pähkinöistä, niissä olisi paljon kaloreita, mutta ei uppoa millään. Ehdotuksia korkeakalorisista, kuitenkin jokseenkin terveellisistä ruuista ottaisin mielelläni vastaan. Syön ihan tavallista ruokaa, eli hiilareita, kasviksia ja lihaa, ja kokkaan itse kotona. Liikunnan vähentäminen ei ole vaihtoehto, koska omistan kaksi saksanpaimenkoiraa, jotka pitää lenkittää erikseen erinäisistä syistä, eli kilsoja tulee päivittäin reilusti. En ole erityisen nirso edes (oliivit, merenelävät ja ne jo aiemmin mainitut pähkinät ei kelpaa), vaan se määrä mitä saan syötyä ja koostumuksen "muuttuminen" epämiellyttäväksi puolessa välissä ateriaa on se ongelma. 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipizzan perhepizza aamupalaksi, lounaaksi, päivälliseksi ja iltapalaksi. Joka päivä.

Vierailija
2/4 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olut lisää näläntunnetta voimakkaasti. Kyllä ruokakin maistuu, kun alat juomaan olutta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmien syönti lisää myös näläntunnetta.

Vierailija
4/4 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsiessäni samasta ongelmasta aloin juomaan kaloririkkaita juomia. Esim. smoothieen on helppo tankata paljon energiaa ilman että maku kärsii. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan