Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan nähnyt unessasi

Vierailija
11.01.2024 |

täysin uskottavaa vieraan maan/paikan maisemaa? Entä tuttuja paikkoja eri ajassa?

Itse näin jo lapsena, mm. amerikkalaisen luonnonpuiston, huvilan muinaisella Välimerellä, kivisen majakan jossain eteläisessä maassa ( Kreikka, Egypti tms) ja kotiseudun tapahtumia niin kuin ne olisivat voineet ennen tapahtua.

Olen myös vieraillut paikoissa, joissa olen käynyt oikeasti paljon myöhemmin. 

Outoa. En osaa sanoa, mistä nämä tulevat. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unessahan voi nähdä mitä tahansa, kyllähän monet kuvittelevat mielessäkin kaikenlaista. Haaveita sun muitakin voi nähdä unessa, tarinoita joihin liittyy erilaisia tunteita sun muita. Normaalia. 

Vierailija
2/8 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhu-uniakin voi nähdä. Niitäkin tulee tarinamuodossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unessahan voi nähdä mitä tahansa, kyllähän monet kuvittelevat mielessäkin kaikenlaista. Haaveita sun muitakin voi nähdä unessa, tarinoita joihin liittyy erilaisia tunteita sun muita. Normaalia. 

Juu, mutta kun näin tällaista jo alle kouluikäisenä. Meillä ei ollut tv:tä ja kuvalehtiä ei tilattu, joku toi joskus. Ympäristöni oli maaseutua, peltoa ja metsää.

Tietenkin telkkaria näki satunnaisesti kaverilla tms. Ihmettelen vain, mistä mieleni otti nämä kuvat. 

4/8 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin usein.

On joitain toistuvia maisemia. Esim. olen monta kertaa vuosien varrella nähnyt unta kaupungista, jonka laidalla hieman syrjässä on kukkula, jonka laella on tavaratalo, jonka ylimmässä kerroksessa on valtava irtokarkkiosasto. Unessa aina menen ostamaan sinne karkkeja. Näissä unissa on iltahämärä.

Toinen toistuva unimaisema on iso, vilkas kaupunki, jossa on selkeästi erikseen kaupungin oikea puoli ja vasen puoli. Kaupunki on merenrannalla, ja siellä on satama. Näissä unissa olen eksynyt ja yritän päästä satamaan, josta voin lähteä laivalla kotiin.

Vierailija
5/8 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on usein eri dimensiolla. Tai Tampereella jossain. Haluaisin nähdä enemmän muuallekin, kivoja juttuja. 

Vierailija
6/8 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paha tapa nukahtaa kuuloke korvalla ja sitten uniin tulee se, mitä esim televisiossa tapahtuu.  Kannattaa pitää huoli, että ei ole mitään kauhuelokuvia tulossa. Joskus pääsee itsekin mukaan niihin telkkarin ohjelmiin unissa.

Vierailija
7/8 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että näen usein unta samoista paikoista. Esim. jotkut jykevät kalliot ja ranta jossa on erikoisia värikkäitä kiviä.

Tai sitten täällä missä asun joku tuttu tie johtaakin jonnekin toisenlaiseen paikkaan kuin siellä oikeasti on, ja sekin tuntuu olevan aina sama unissa.

Vierailija
8/8 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäin kerran jumiin unessa jossa tajusin olevani unessa. Olin kotona mutta vaimoni kasvot olivat vääristyneet, siitä tiesin että näin unta, en vaan pystynyt heräämään ja pelotti. Yritin löytää "pois" mutta en päässyt enkä löytänyt bussiasema. Tuntikausia harhailin peloissani ja pelkäsin etten enää herää vaan jään jumiin unimailmaa.

Lopulta heräsin ja inhottava tunne oli koko päivän...