Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Suomessa on erittäin vaikeaa saada töitä?

Vierailija
11.01.2024 |

Vakituista työtä mistä se johtuu?

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutto ulkomaille on lähitulevaisuudessa edessä.  Ei jaksa tällaista

Suosittelen. Jos olisin itse nyt 30 vuotta nuorempi eikä olisi lapsia, tekisin ihan saman. Tämä yhteiskunta ei ole enää terve.

Vierailija
62/94 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä on vaikea saada monissa maissa, ei pelkästään Suomessa. Kilpailu työpaikoista on kovaa, ei töitä saa yleisesti ottaen helposti juurikaan missään. 

Osittain pitää paikkansa joidenkin maiden kohdalla mutta on myös maita, joissa on ihan oikeasti työvoimapula (esimerkiksi monet korkean elintason Euroopan maat) ja on monenlaisia ja -tasoisia työpaikkoja saatavilla hyvällä palkalla. Suomen työmarkkinat ovat mielestäni keskivertoa huonommat (kokemusta useammasta maasta).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikat menee niille, joilla on jo vakipaikka. Nähty on, ei työtön saa vakituista työtä. 

Vierailija
64/94 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakijan pitää olla ulkomailta ja huippuosaaja joka ei osaa suomea ja on sen vuoksi helposti gusetettavissa kun ei snaijaa etujaan ja oikeuksiaan. 

Vierailija
65/94 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin keski-ikäisenä ammattitaitoisena koulutettuna miehenä avoimen hakemuksen tunnettuun työvoimavuokrausfirmaan. Eli sellaisen hakemuksen siellä niiden sivulla täytin, mitä niiden tulisi käyttää siellä hakuihin ja ehdottaa mulle jotain silppuuduunia.

Ne ilmoitti avoimeen hakemukseen että valintamme ei kohdistunut sinuun..

Vierailija
66/94 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin keski-ikäisenä ammattitaitoisena koulutettuna miehenä avoimen hakemuksen tunnettuun työvoimavuokrausfirmaan. Eli sellaisen hakemuksen siellä niiden sivulla täytin, mitä niiden tulisi käyttää siellä hakuihin ja ehdottaa mulle jotain silppuuduunia.

Olen pahoillani sinun puolestasi, mutta se naurattaa, miten hölmöä porukkaa vuokraajiksi on palkattu.

Vierailija
67/94 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen. Jos olisin itse nyt 30 vuotta nuorempi eikä olisi lapsia, tekisin ihan saman. Tämä yhteiskunta ei ole enää terve.

70 vuotiaana koittaa kytyeläke, vaikka vähän epäilen kun ei ole maksajia silloin. Ei se iästä kiinni ole se häipyminen.

Vierailija
68/94 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani sinun puolestasi, mutta se naurattaa, miten hölmöä porukkaa vuokraajiksi on palkattu.

Rekrytointia hoitaa yleensä teini-ikäinen feministi bimbo. 

Vierailija
69/94 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työnhakijat eivät mene töihin, heillä on liikaa tukia.

Kun tuet poistetaan, he menevät töihin.

Vierailija
70/94 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä edes yritä 40v jälkeen hakea töitä. Kouluttaudu uudestaan ja uudestaan kunnes pääset eläkkeelle.

Vierailija
71/94 |
30.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä on vaikea saada monissa maissa, ei pelkästään Suomessa. Kilpailu työpaikoista on kovaa, ei töitä saa yleisesti ottaen helposti juurikaan missään. 

No ei kyllä todellaakaan ole näin. Suomea huonompia maita työttömyydessä on Euroopassa vain muutamat balkanin maat ja sotaa käyvä Ukraina. Esim. Tanskassa on lähes täystyöllisyys. Valko-Venäjällä on käytännössä täystyöllisyys. Huono eikä hyvä elintaso ei selitä sitä, miksi Suomessa on niin vaikea päästä töihin.

Vierailija
72/94 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä käsittämätön tämä Suomen tilanne. Itselläni on pari kymmentä vuotta kokemusta kansainvälisestä liiketoiminnasta, muutamassa eri maassa, monesta tehtävästä ja osaaminen sekä saavutukset kohdallaan. Erehdyin palaamaan Suomeen tuttavan houkuttelemana ja olin varma, että saan Suomesta helposti tarvittaessa töitä, onhan täällä se kovasti mainostettu pula kansainvälisistä osaajista. Nyt työllisenä olen hakenut noin sataa viittäkymmentä työpaikkaa ja olen päässyt yhteen haastatteluun. Taidan äänestää jaloilla ja poistun muualle töihin. Keskisessä euroopassa kokemusta arvostetaan ja siellä kompensaatiokin kohdillaan. 

Vierailija
73/94 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, pääsin töihin heti kun pääsin armeijasta 20 vuotta sitten. Vakityö siitä asti. Ei ole ollut vaikeaa... 

taidat olla melkoinen pomon perseennuolija ja työkavereiden selkäänpuukottaja, kun olet noin kauan selvinnyt töissä

Vierailija
74/94 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös suomessa ole valtava työvoimapula? näin kuulin poliitikoilta, jotka haluavat heti 200000 lisää m amuja suomeen paikkaamaan tätä valtavaa työvoimapulaa

Vierailija
75/94 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä on, kun ala on oikea. Olen roskakuski ja työtä on aina ollut, kun huvittaa. Potkutkin olen välillä saanut ja ollut työttömänä. Taas olen vakituisessa työssä. Viidettä kertaa. M39

Vierailija
76/94 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on pieni maa ja kilpailu työpaikoista on kovaa, joten työpaikkoja ei riitä kaikille.

Finland är ett stort land med mycket infra och en gles befolkning. Av befolkningen arbetar endast 1/4 inom den närande sektorn. Som en följd av det blir skatterna och kostnaderna helt orimliga. 

Endast arbeten med en väldigt hög förädlingsmarginal är värda att göra i ett land med enorma uttag ur förtjänsterna. En alldeles för liten andel av befolkningen är kapabel att producera sådana arbetsplatser och inte finns det tillräckligt mycket kvalificerad arbetskraft till dem heller om det skulle lyckas.

Kort och gott, de som kan emigrerar. Varför slå huvudet i den finska furan i flera år? 

Vierailija
77/94 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Undanflykter. Det finns skolor i samtliga länder dit du vill flytta. Barnträdgårdar med. Inget kommer dock serverat på bricka.

Vierailija
78/94 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeata jos on käynyt koulunsa kunnialla, valinnut oikean alan ja ei ole outo tai laiska. Jatkuvasti joutuu kieltäytymään kovapalkkaisista työtarjouksista, joita tulee pyytämättäkin.

Vierailija
79/94 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikat menee niille, joilla on jo vakipaikka. Nähty on, ei työtön saa vakituista työtä. 

Jos on, sanotaan 50 hakijaa ja joukossa on pätevää porukkaa jo vastaavanlaisissa töissä, johon haetaan, niin aika hankala siinä on päätyä näiden sijaan työttömään hakijaan. Työttömänä täytyy lähteä uudelleen pohjilta ja edetä takaisin hyviin hommiin.

Vierailija
80/94 |
20.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palsta kuihtuu.  Ruotsiin ja Norjaan meni täältä jo hoitajat, nyt muille maille loput.  Vaan muutama eläkeläinen jää.