Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita 7kk. ja siitä isompia, jotka syö yöllä rintaa tai korviketta??!!

04.09.2008 |

Meillä on 7kk:den ikäinen neiti jota imetän. n.6 kuukauden iässä meni 2 yötä ilman yösyöntiä. Nyt sitte alko hampaiden teko ja niitä onki tullu 2 tähän mennessä, koville on ottanu, kitinää ja sylissä oloa.

Tyttö harjottelee kovasti konttaamaan lähtöä ym. Yöllä hän heräilee vähintään kolme kertaa ja imetän hänet koska niin nukahtaa heti ja jatkaa unia sängyssään. Välillä jopa 5 kertaa yössä herää kitisemää.

Mites muut yösyöpöttelijät, kuinka usein teillä heräillään öisin??! Olis kiva kuulla miten muut vaavat "toimii" öisin ;)

Kirjoittelen sitä mukaa lisää kun saan kommentteja!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söi vielä 7-8kk ikäisenä säännöllisesti 3 kertaa yössä, joskus useamminkin, aina meni pullollinen korviketta. Valittelin asiaa 8kk lääkärineuvolassa, johon lääkäri sanoi vaan, että kerrasta vaan pullo pois yöstä. Näin sitten teinkin, vaati omaa päättäväisyyttä ja vähän hermoja. Öisin tarjosin vauvalle sitten vain tuttia ja hyvin nopeasti vauva siihen tottui ja niin jäi yösyömiset. Samalla vähensin myös tuttipullon käyttöä päivisin, annoin mahdollisimman usein nokkamukista maitoa.

Tämä nykyinen vauva on nukkunut yönsä paremmin ja tutti on kelvannut paremmin yöllä. Mutta nytkin kun vauva on ollut flunssassa ja heräilee useammin, niin olen antanut maitoa, kun ei ole tuttiin rauhoittunut. Mutta yleensä muuten yritän saada vauvan ensin muilla keinoilla uudestaan uneen, viimeinen keino on tuttipullo.

Näillä kahdella lapsella on kyllä muutenkin ollut eroja nukahtamisen kanssa; tuo vanhempi nukahti aina iltaisin tuttipullolle, kun taas tämä nykyinen vauva ei nukahda pullolle, vaan vasta sen jälkeen itsekseen.

Vierailija
2/7 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typy, kohta 8kk, syö yleensä kaksi kertaa yössä. Jokunen yö on mennyt heräämättä kertaakaan ja muutama yö niin että tutilla saa nukkumaan mutta yleensä tissitellään se kaksi kertaa.

Tuosta meidän typystä huomaa kyllä heti että kumpaa kannattaa koittaa, on ihan "hereillä" jos ruokaa haluaa mutta välillä vaan valittaa ja sitten tutin kanssa nukahdetaan.

Tuon ikäisen ei ilmeisesti pitäisi enää nälkänsä takia herätä mutta en koe tuota yösyöttämistä niin rasittavana etten sitä jaksaisi joten yösyötöt jatkuvat, eiköhän se jossain vaiheessa itsekseen lopu, ehkä viimeistään siinä kohtaa kun muuttaa omaan kotiin =).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee tissiä. Ei ole vielä tähän mennessä yötään heräämättä nukkunut, luulen kans että siinä vaiheessa syöminen loppuu kun joutuu itse jääkaapille tekemään yöpalansa :p

Neuvolassa kysyin asiasta ja th:n mielestä voi antaa yöllä ruokaa jos vain itse jaksaa sitä. Toistaiseksi olen jaksanut mieluummin yöimetystä kuin sitä toista vaihtoehtoa eli itkevää vauvaa... Toisaalta imee kyllä ihan tehokkaasti ja nälkäisen oloisena silloin yöllä, joten vaikuttaisi tarvettakin syömiselle olevan. En ehkä oikein usko siihen mantraan, että 6 kk täyttänyt pärjää yön syömättä (siis kaikki 6 kk täyttäneet).

Äiti tuntee vauvansa parhaiten, joten kannattaa toimia kuten oma sydän sanoo!

Vierailija
4/7 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 1-vuotiaaksi asti poika söi rintaa kerran yössä ja hampaiden tulon aikaan useamminkin, noin 3-5 kertaa yössä tuli rinnalle rauhoittumaan, se kun oli helpoin ja nopein keino rauhoittaa lapsi. 1-vuoden iässä yösyönti yht'äkkiä vaan jäi pois ilman mitään lopetusyrityksiä eli hän itse lopetti silloin yösyönnit.

Jaksamista vaan, kyllä se siitä ajan kanssa helpottuu!

Vierailija
5/7 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kohta 10kk täyttävät kaksostytöt. Toinen on aina ollut huonompi nukkuja - tällä hetkellä syö kerran yössä n. 100 ml korviketta. Kun minusta tuli äiti, luulin, että lopetan kerrasta yösyötöt heti kun mahdollista. Nyt olen tajunnut, että neiti tarvitsee maidon osittain pienen kokonsakin takia. Käytiin lääkärissä just tuon pienen koon vuoksi ja lääkäri sanoi, että ei ole mitenkään epänormaalia muutenkaan, että vielä yöllä syödään tuossa iässä. Lääkäri antoi vinkin - ruokaan voi lisätä hieman ruokaöljyä päivällä, niin yösyönnin vähenevät. Meillä väheni vinkin ansiosta nyt yhteen syöntiin yöllä. Lisään päivälliseen ja iltapuuroon vähän ruokaöljyä.

Aion jatkaa ainakin vuoden ikään saakka yösyöttämistä, jos neiti sitä vaatii. Sitten ehkä kerrasta pullo pois.

Vierailija
6/7 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika on nyt 9 kk ja menee jo klo 20 nukkumaan. On selvästi nälkäinen jo klo 5 aamulla. Pojalla on ilmeisesti allergioita, eikä suostusyömään puuroa tai hedelmäsoseita. Iltapalana klo 19.30 onkin sitten vain riisikakkua, banaania tms. somiruokaa (vähäsen) ja pullollinen maitoa tai velliä.

Varsinaiset yösyötöt lopetin 6kk iässä kerta laakista ja hyvin meni parin yön jälkeen. Heräilee vieläkin toisinaan vatsavaivoihin ym, mutta rauhoittuu tassuttelemalla. Olen pitänyt kiiinni siitä että en syötä yöllä, koska sitten ei päivällä maistuisi ruoka senkään verran.

ap:llä taitaa olla ihan nukahtamistapana tuo syöminen.Vauvan pitää opetella nukahtamaan ilman rintaa. Eli huolehdi ettet nukuta lasta sen koommin illallakaan tissille, kuin kesken yötä. Vaatii kyllä parina ekana yönä tai viikon ajan pitkää pinnaa ja kärsivällisyyttä, mutta pidemmällä tähtäyksellä panostus kannattaa ja olet itsekin virkeämpi päivällä kun saat nukuttua.

Vierailija
7/7 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 10kk ikäinen tyttönen, joka syö tissiä yöllä 1-3 kertaa, nukkuu omassa sängyssään alkuyön, mutta nostan viereen jossain vaiheessa, jatkaa uniaan kun antaa tissin suuhun. En ole erikoisemmin ajatellut mitään vieroittamista tms, koska minulle tuo yö tissittely ei ole mitenkään iso juttu, jatkan unia kun vauva syö, lopettaa kun lopettaa ja jatkaa unia! Lienenkö hieman laiska, mutta näin olen toiminut myös kahden isomman lapsen kanssa aikoinaan :D

Isommat ovat lopettaneet yö syönnin 1v-1v2kk