Muodin huipulle Suomi 4. kausi
Uusi kausi, uusi keskustelu! Suunnittelijat on julkaistu, mitä mieltä? Esittelyt löytyy täältä:
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/f2fbda81-4912-47eb-9f05-449b8b2…
Muodin huipulle alkaa MTV Katsomossa ja MTV3-kanavalla to 8. helmikuuta klo 20. MTV Katsomo+ -tilaajille seuraava jakso ennakkoon.
Sitten vaan odottelemaan kauden käynnistymistä!
Kommentit (309)
Tykkäsin viime jaksossa eniten siitä Suvin(? se vanhin nainen) suunnittelemasta mustasta asusta, mutta voi johtua siitäkin, että se blondi miesmalli näyttää aina hyvältä. Harmitti, että tämä asu meni keskikastin joukossa suoraan jatkoon, eli sitä asua ei tuotu enää uudelleen lavalle. Näin käy muutenkin usein.
En innostunut voittaja-asusta, ajattelin sen olevan bottom2:ssa. Siinä oli ihan liikaa kerroksia alaosassa. Ainakin ne säärystimet(?) olisi voitu jättää pois, koska asussa oli jo housut ja helma.
Oliko viime kaudella joka jaksossa 1 vieraileva tuomari, joka jotenkin liittyi tehtävänantoon tai oli muuten vaan muotialan ihminen? Vai muistanko väärin? Kaipaisin nytkin vierailevia tuomareita piristämään tunnelmaa. Mert on symppis, muttei oikein anna mitään uutena tuomarina. Tai itse asiassa, mielummin pitäisin Mertin ja jättäisin turhimman, eli Miisan pois. Hänellä on vähiten muodin tuntemusta. Sykkö voisi juontaa (ja tuomaroida), Mert pysyisi vakiotuomarina ja sitten aina kolmas, vieraileva tuomari.
Vierailija kirjoitti:
Oliko viime kaudella joka jaksossa 1 vieraileva tuomari, joka jotenkin liittyi tehtävänantoon tai oli muuten vaan muotialan ihminen? Vai muistanko väärin? Kaipaisin nytkin vierailevia tuomareita piristämään tunnelmaa. Mert on symppis, muttei oikein anna mitään uutena tuomarina. Tai itse asiassa, mielummin pitäisin Mertin ja jättäisin turhimman, eli Miisan pois. Hänellä on vähiten muodin tuntemusta. Sykkö voisi juontaa (ja tuomaroida), Mert pysyisi vakiotuomarina ja sitten aina kolmas, vieraileva tuomari.
Noloa sami, miten puffaat itseäsi täälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Olipa huono malli se Jarrah. Oliko joku Huippumalli-voittaja?
Ilmeisesti joku transudystopia tai dysforia vielä vaivaa.
Katsoin kaikki putkeen Katsomosta. En ymmärrä sitä nillitystä, ettei asut ole kaupallisia tai käytännöllisiä, kun ei niiden ole tarkoituskaan olla. Klassikko-jaksossa nahka-asut oli hyviä, sekä Miron että sen vanhemman naisen sininen asu. Toisesta asuste-jaksosta ei jäänyt oikein mitään mieleen paitsi se Carlan (?) sininen satiiniunelma, sopisi hyvin johonkin gaalaan. Myös hänen muhkea versionsa tuulipuvusta oli näyttävä ja pidin siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noloa sami, miten puffaat itseäsi täälläkin.
Mulle kävisi kyllä kuka tahansa muukin juontajaksi. Kunhan olisi edes jotain muotialan osaamista. Sykkö oli pelkkä heitto. En ole edes mikään fani.
Joka vuosi valitetaan samasta. Että ohjelman asut ovat liian outoja eivätkä sovi käyttövaatteiksi arkeen. Kuten joku ylempänä täsmensikin, ei ole tarkoituskaan. Kaupallisille vaatteille saattaa tulla ohjelmassa vielä myöhemmim oma tehtävä, tai sitten ei. Kaupallisille mallistoille on yleensä omat näytöksensä. Tässä ohjelmassa on taiteellisempi ja kokeilevampi tyyli ja hyvä niin. Itse ainakin haen ohjelmasta nimenomaan estetiikkaa ja inspiraatiota, en käytännöllisiä arkivaatteita.
Denim-jaksossa nähtiin taas nauhoja ja helmoja. Olen jotenkin tykästynyt Reetan ääneen, siinä on jotain syvyyttä, mikä rauhoittaa.
Ja tiedän olevani kamala ihminen, kun sanon näin, mutten ikinä tulisi toimeen niin herkän ihmisen kanssa kuin Jutta on. Jos itku tulee lähes joka tilanteessa, en kestäisi sellaista.
Huomaa, etten itse ole muodin ammattilainen, kun tykkäsin Suvin asusta tosi paljon ja Reetan asu heti sen jälkeen oli mielestäni tylsä. Ja näin "väärässä" sitä ihminen voikaan olla.
Miron asu oli kyllä upea.
Vähän tympeää että pudotetaan sillä perusteella että toistaa itseään. Denimjaksossa se musta itse ilkimys-asu oli mielestäni huonoin. Kaulaan kääräisty vain yhdet mustat farkut. Voittaja oli kyllä voittonsa ansainnut. Toivoisin että edes joihinkin jaksoihin saataisiin kansainvälisen tason nimi tuomariksi.
Miksi ihmeessä lähes kaikissa tekeleissä roikkuu nauhoja,naruja ja ties mitä liehukkeita?
Karlan "tuulipuku" oli aivan järkyttävän ruma. Kankaiden tuhlausta. Sami piti Eliaksen asusta, muut eivät.
Farkkukyhäelmät ovat j ä R k y t t ä v i ä
Ainoa jonka voi sanoa suunnittelevan vaatteita ihmiselle on Miro.
Muiden tekeleet sopivat johonkin kauhukabinettiin nukkejen päälle.
Annetaan tunnustusta muka denimille, ja materiaaliksi kärrätään rullakollinen kirppikselle kelpaamatonsa rääsyä. Ois nyt ollut edes pakkadenimiä, eikä mitään askartelukerhon paikanparsintaa, jos halutaan kunnioittaa materiaalia. Nää romutehtävät sais olla erikseen, mutta ei varmaan sovi budjettiin muu ku puvuston jämät.
Melkein kaikki nuo denimasut näyttää siltä että on leikattu muutamat farkut paloiksi ja sitten ommeltu ne yhteen yhdeksi isoksi kaavuksi.
Itsekin voisin tehdä tuollaisia kamalia farkkupukuja.
Ohjelman nimen voisi vaihtaa --> Muodin Pohjalla.
Ainoat jotka teki jotain mikä ei näyttänyt ilmiselvästi leikellyiltä ja uudelleen yhteenommelluilta farkuilta oli Suvi ja Katariina ja ne on sitten pohjalla.
Keisarin vaatteet, yllätystehtävä vois olla, että asussa pitäisi mennä johonkin tapahtumaan ihan oikeasti.