Hylätäänköhän vaaleissa montakin ääntä kun virkailija ei saa selvää onko numero 1 vai 7
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika tyhmä saa olla jos sekoittaa viivattoman seiskan ykköseen. Varsinkin jos ykkösessä on lippa ja jalka
Mikäs 1 se tuollainen on ?
Sellainen millaisena se näkyy täällä. Katso:
11111111111111111111111111111111111111111
Kirjoittaako joku muka oikeasti tuollaisen käsin?
Siellä kopissa on ohjeet miltä niiden numeroiden pitää näyttää. Ohjeitten mukaan kun piirtää, niin ei seiska ja ykkönen on ihan erilaisia :)
Vierailija kirjoitti:
Siellä kopissa on ohjeet miltä niiden numeroiden pitää näyttää. Ohjeitten mukaan kun piirtää, niin ei seiska ja ykkönen on ihan erilaisia :)
Kyllä, mutta ei haittaa vaikka ne ovat vähän erilaisia, kunhan ovat selkeästi tunnistettavia. Epäselviä tapauksiahan sitten mietitään pitempään, ei kai se ole vain ensimmäisen ääntenlaskijan päätös?
Eduskuntavaaleissa olen ollut pari kertaa vaalivirkailijana ja äänestyksen päätyttyä laskenut ääniä, eikä kertaakaan ole ollut 1:n ja 7:n välinen ero liian epäselvä. Marginaalinen ongelma siis.
Tulevissa vaaleissa on käytössä numerot 2 - 10. Ei oletettavasti tule tuota ongelmaa.
Numeroiden piirtämiseen ohjeistetaan ennen äänestystä. Jos sitä ei silti osaa, niin huolestuisin jostakin aivan muusta, kuin vääristä äänistä.
Vierailija kirjoitti:
Eduskuntavaaleissa olen ollut pari kertaa vaalivirkailijana ja äänestyksen päätyttyä laskenut ääniä, eikä kertaakaan ole ollut 1:n ja 7:n välinen ero liian epäselvä. Marginaalinen ongelma siis.
Niin ja epäselvissä tapauksissa valitaan vihervasemmistolaisen numero.
Vierailija kirjoitti:
Ykköstä ei ole vaaleissa kenelläkään, joten ei varmasti mene sekaisin.
Muissa kuin presidentinvaaleissa on ykkösiä ehdokasluvuissa...
Vierailija kirjoitti:
Ikuisuusongelma.
Ongelma poistuu jos siihen lappuun laitetaan numero ja lisäksi se kirjoitetaan kirjaimin.
Tai numero leimasin
Vierailija kirjoitti:
Piirrän aina piirakan ykkösen ympärille että ymmärtää.
Se on sitten hylätty. Mitään ekstraa ei saa tehdä. Hölmö!
Ääniä menee aina jonkin verran hylkyyn, mutta ei niin paljon kuin monet ajattelee menevän. Ja epäselviä numeroita pohditaan yhdessä muiden ääntenlaskijoiden kanssa, ja vielä vaalilautakunnan kanssa.
Jos missä tahansa vaaleissa haluat protestoida, niin:
Älä kirjoita äänestylippuun mitään.
Hylkyyn menee kaikki tekstit, Aku Ankat, piirustukset sun muut. Niitä ei rekisteröidä tyhjinä ääninä, joka on kannanotto, vaan ainoastaan hylättyinä.
Vierailija kirjoitti:
Taas venäjän trollin yritys sotkea vaaleja. Ilmiantakaa kaikki tällaiset.
Missä trolli? Kenet siis ilmiannan? Puttiinin, vai?
Siellä kopissa on mallinumerot. Piirrä samanlaisia.
Mä oon aina ihmetellyt tätä vaaleissa.Ykköseen piirtää automaattisesti helposti hakasen. Oikeusmurha mun mielestä. Seiskassa pitäis ehdottomasti olla se keskiviiva.
Vierailija kirjoitti:
Ei hylätä ääniä. Älä pelkää.
Todellakin hylätään. Ja paljon.
Useammallakin vanhalla sukulaisella on sellainen käsiala, että luultavasti menee äänet hylkyyn.
Neuvostoliitossa kaikki oli paremmin.
Siellä oli oikean ehdokkaan numero valmiiksi painettu äänestyslippuun.