Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viha! Olen sisimissäni koko ajan vihainen. Perkele. Miten vihasta eroon? Tosi kuluttavaa.

Vierailija
10.01.2024 |

Olen tosi vihainen. En ole oikein koskaan osannut sitä kunnolla tuoda esiin ja olen ollut vähän sellainen, että lamaannun silloin kun siinä hetkessä se pitäisi ilmaista. Sitten se jää kytemään. 

Olen pelännyt konflikteja ja olen halunnut olla mielummin sovittelija. Nielen pettymyksen mielummin ja olen vaitonainen tai alistuja silloin kuin oikeasti pitäisi reagoida. Näitähän on sitten kertynyt todella paljon vuosien aikana. 

Niin se on kääntynyt itsevihaksi, masennukseksi ja häpeäksi. Kuitenkin eniten hävettää, että sitten jos juon alkoholia niin silloin saatan laittaa esimerkiksi exille viestiä ja kertoa miten paskasti kohteli (joka on totta) ja tietysti se hävettää aivan helkkaristi jälkeenpäin. 

Niin yritän vain kestää ja olla itseni kanssa jotenkin päin. Yritän oikeasti vain kestää vaikka usein tekisi mieli huutaa. Olen niin pettynyt ja vihainen, että haluisin vain huutaa ja ravistella tämän pois itsestäni.

Sen sijaan olen sitten vain passiivinen, masentunut, ahdistunut ja epätoivoinen. Tällainen helvetin uhriutuja paska. Vihaan itseäni, vihaan ihmisiä, vihaan usein ihan kaikenlaista. Sisälläni. 

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
22/55 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sinun järkeilysi ja analysointisi ei vie sinua mihinkään. Kun et ole valmis tekemään mitään toisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pitäisi toimia ehdottomasti. Toimintaa paljon. Olen ajatellut lähteä vertaistukiryhmiin."

Millaisiin vertaistukiryhmiin?

Tarvitsisin tukea monessakin asiassa. 

Lasisen lapsuuden tukiryhmät, aa-tukiryhmät (en tosin juo enää usein) rahapeliriippuvuus tukiryhmät, ylensyömisen tukiryhmät, lista jatkuu. 

Olen ihan omassa liemessäni yltä ja päältä. Ap 

Ai niin sulla oli se 50donaa ulosotossakin.

Ei sinullakaan kovin hyvin mene kun olet jatkuvasti vuodesta toiseen palstalla ja vinoilet muiden elämäntilanteille. Mitään muuta sisältöä elämässäsi ei ole kuin pään aukominen. 

Kerro vuorostasi jotain itsestäsi kun itse koet tuntevasi jo tarinani niin hyvin ja sitä aina arvostelemassa. Ap 

Vierailija
24/55 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet vegaani, lopeta heti. 

Muuten suosittelen tekemään kiitollisuusharjoituksia ja keskittymään kiitollisuuteen ja niihin asioihin jotka on hyvin. 

Katso youtubesta vaikka Elina Tarpilan videoita. Ja etsi kiitollisuusmeditaatioita ja meditaatioita itsensä rakastamiseen ja hyväksymiseen. 

Vierailija
25/55 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti keksit jotakin pirullista niiden pään menoksi jotka kiukuttavat. Muista suunnitella huolellisesti etukäteen. 

Vierailija
26/55 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pitäisi toimia ehdottomasti. Toimintaa paljon. Olen ajatellut lähteä vertaistukiryhmiin."

Lasisen lapsuuden tukiryhmät, aa-tukiryhmät (en tosin juo enää usein) rahapeliriippuvuus tukiryhmät, ylensyömisen tukiryhmät, lista jatkuu. 

Ei sinullakaan kovin hyvin mene kun olet jatkuvasti vuodesta toiseen palstalla ja vinoilet muiden elämäntilanteille. Mitään muuta sisältöä elämässäsi ei ole kuin pään aukominen. 

Kerro vuorostasi jotain itsestäsi kun itse koet tuntev

Edistystä, tällä kertaa et sentään valehdellut ettet ole aiemmin kirjoitellut tänne! 👍

Vierailija
27/55 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ker

Ei suinkaan kirjoitustyylistäsi voi erehtyä. Mitä haet tuolla jatkuvalla veemäisyydelläsi? Ap

Vierailija
28/55 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Youtubessa Patrick Teahan on sinua varten. 

https://www.youtube.com/@patrickteahanlicswtherapy

Vierailija
29/55 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita self helppisi siitä, että tietoisesti alat pyrkiä vähentämään itseesi kohdistuvaa vihaa niin, että saisit sen laimennettua ja sisäisen puheesi käännettyä myötätuntoiseksi ja sparraavaksi. Sinä olet elämäsi tärkein ihminen ja jos sinä vihaat itseäsi niin ei ole kovin hyvä homma. Sinun kuuluu olla elämäsi ja itsesi suojelija, kannustaja, nostaja jne. 

Vierailija
30/55 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota unilääkettä aina kun olet vihainen

Kehosi oppii ettei kannata

kun heräät olosi on parempi

Vierailija
31/55 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ker

Lisään vielä, että nyt kun tässä haluat tuoda oman äänesi jälleen julki minun aloituksiini ja ilmeisesti siitä saat jotain tyydytystä, niin voit nyt kertoa tässä, että mitähän kaikkea olen tänne kirjoitellut? Saat nyt vinoilla ihan huoletta ja turhautumistasi lietsoa. 

Mikä minussa on mielestäsi ärsyttävää ja mihin kaikkiin aloituksiini olet joutunut osalliseksi kun se "sekopää taas kirjoittelee tänne"? Ap 

Vierailija
32/55 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ohjeet:

- lopetat persujen haukkumis-lankojen tekemisen

- lopetat Purran haukkumislankojen tekemisen

-Poikalapsi-lankasihan jo sensuroidaankin.

Vierailija
33/55 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ja tuntuu että tämä viha/raivo vaan kasvaa kasvamistaan. Joku kehotti ketjussa ap:ta lopettamaan juomisen, mutta ainakin itselläni tämä viha/raivo alkoi kunnolla vasta kasvamaan sitten kun olin ollut jonkun vuoden verran juomatta kokonaan. En siis aiemminkaan ollut alkoholisti eikä juomattomuus itsessään kiristä pinnaa yhtään, koska voisinhan mä juoda vaikka tänään. Ei vaan maistu enää.

Mulla on paljon samanlaista taustaa muuten kuin ap:lla eli olen kiltiksi ja mukautuvaksi miellyttäjäksi kasvatettu ja tullut sitten hyväksikäytetyksi ihmissuhteissani mitä moninaisimmin tavoin. Menen myös herkästi "lukkoon" konfliktin edessä enkä siinä hetkessä osaa sanoa oikein mitään saati pitää puoliani, mutta jälkeen päin sitten raivoan (ainakin sisäisesti) ja saatan jopa ajatella melko väkivaltaisiakin ratkaisuja joilla korjaisin kokemani vääryyden.

Vierailija
34/55 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sille vihalle ole joku syy. Kannattaa hoitaa se syy eikä hävetä sitä tunnetta. Tietysti vihaa pitää hallita eikä se varmaan mitään auta jos haukut exäsi läpi.

Vierailija
35/55 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
36/55 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persu?

Vierailija
37/55 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nyrkkeilykurssi? tai joku muu missä saisi puhista itsensä puhtaaksi? eikä ole kettuilua..kotonakin voi hakata nyrkillä tyynykasaa tms. Padottu viha sairastuttaa.

No jaa. Itse nykyään raivoan lenkillä ja saatan yhtäkkiä huomata hokevani v*ttus##tananperkelettä ihan ääneen mutta ei kyllä auta. Toisekseen ennen lenkillä käymisellä sai nollattua pään aika hyvin, mutta tätä nykyä tuntuu että on vaan pahemmalla päällä lenkin jälkeen kuin sitä ennen.

ei ap

Vierailija
38/55 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä pitää ihan tietoisesti hankkiutua eroon. Ja sen pariksi pitää ihan tietoisesti etsiä ja herätellä vastatunteita: tyyneyttä, positiivisuutta, armollisuutta, ymmärrystä, iloa, vapaudentunnetta jne. 

Reality check:

- miksi olet vihainen?

- voiko sille asialle tehdä jotain? Jos voi, tee se

- johtuuko viha siitä, että joku rikkoo rajojasi - hoida asia kuntoon

- johtuuko viha surusta - etsi vihan kaveriksi muitakin tunteita: kaipaus, ikävä, suru, pelko, yksinäisyys tms. 

- mieti, mitä iloitsemisen tai tyytyväisyyden aihetta elämässäsi on. Listaa ne konkreettisesti paperille. Suositeltavinta on listata kolme kohtaa joka ainoa ilta ennen nukkumaanmenoa. 

- mitä muita tunteita erotat vihan joukosta?

- tarvitsetko vihaa jotain kohtaan pitääksesi itsesi turvassa?

Vierailija
39/55 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nyrkkeilykurssi? tai joku muu missä saisi puhista itsensä puhtaaksi? eikä ole kettuilua..kotonakin voi hakata nyrkillä tyynykasaa tms. Padottu viha sairastuttaa.

No jaa. Itse nykyään raivoan lenkillä ja saatan yhtäkkiä huomata hokevani v*ttus##tananperkelettä ihan ääneen mutta ei kyllä auta. Toisekseen ennen lenkillä käymisellä sai nollattua pään aika hyvin, mutta tätä nykyä tuntuu että on vaan pahemmalla päällä lenkin jälkeen kuin sitä ennen.

ei ap

Oletko sellainen laturaivoaja.

Vierailija
40/55 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama ja tuntuu että tämä viha/raivo vaan kasvaa kasvamistaan. Joku kehotti ketjussa ap:ta lopettamaan juomisen, mutta ainakin itselläni tämä viha/raivo alkoi kunnolla vasta kasvamaan sitten kun olin ollut jonkun vuoden verran juomatta kokonaan. En siis aiemminkaan ollut alkoholisti eikä juomattomuus itsessään kiristä pinnaa yhtään, koska voisinhan mä juoda vaikka tänään. Ei vaan maistu enää.

Mulla on paljon samanlaista taustaa muuten kuin ap:lla eli olen kiltiksi ja mukautuvaksi miellyttäjäksi kasvatettu ja tullut sitten hyväksikäytetyksi ihmissuhteissani mitä moninaisimmin tavoin. Menen myös herkästi "lukkoon" konfliktin edessä enkä siinä hetkessä osaa sanoa oikein mitään saati pitää puoliani, mutta jälkeen päin sitten raivoan (ainakin sisäisesti) ja saatan jopa ajatella melko väkivaltaisiakin ratkaisuja joilla korjaisin kokemani vääryyden.

Ei muuta kuin self help ja resurssien mukaan myös terapia käyntiin, jos muutos kiinnostaa.

t. Traumalapsuudesta itseään hoitava äänettömäksi kynnysmatoksi kasvatettu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän