Viha! Olen sisimissäni koko ajan vihainen. Perkele. Miten vihasta eroon? Tosi kuluttavaa.
Olen tosi vihainen. En ole oikein koskaan osannut sitä kunnolla tuoda esiin ja olen ollut vähän sellainen, että lamaannun silloin kun siinä hetkessä se pitäisi ilmaista. Sitten se jää kytemään.
Olen pelännyt konflikteja ja olen halunnut olla mielummin sovittelija. Nielen pettymyksen mielummin ja olen vaitonainen tai alistuja silloin kuin oikeasti pitäisi reagoida. Näitähän on sitten kertynyt todella paljon vuosien aikana.
Niin se on kääntynyt itsevihaksi, masennukseksi ja häpeäksi. Kuitenkin eniten hävettää, että sitten jos juon alkoholia niin silloin saatan laittaa esimerkiksi exille viestiä ja kertoa miten paskasti kohteli (joka on totta) ja tietysti se hävettää aivan helkkaristi jälkeenpäin.
Niin yritän vain kestää ja olla itseni kanssa jotenkin päin. Yritän oikeasti vain kestää vaikka usein tekisi mieli huutaa. Olen niin pettynyt ja vihainen, että haluisin vain huutaa ja ravistella tämän pois itsestäni.
Sen sijaan olen sitten vain passiivinen, masentunut, ahdistunut ja epätoivoinen. Tällainen helvetin uhriutuja paska. Vihaan itseäni, vihaan ihmisiä, vihaan usein ihan kaikenlaista. Sisälläni.
Kommentit (55)
Varmaan kantsis lopettaa se dokailu.
Terapiasta voisi olla apua. Et varmaan ole ainoa
Vierailija kirjoitti:
Mee hoitoon!
Olen hoidossa. Syön siis masennuslääkkeitä ja vaikeiden toistuvien masennuskausien aikaansaamaana työkyvytön tällä hetkellä. Ap
nyrkkeilykurssi? tai joku muu missä saisi puhista itsensä puhtaaksi? eikä ole kettuilua..kotonakin voi hakata nyrkillä tyynykasaa tms. Padottu viha sairastuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Luovu vihervasemmistolaisuudesta
Luulen, että kääntyminen vihervassariksi nimeonomaan auttaa. Pikku persulithan ovat jatkuvasti itkupotkukiukussaan vihaisia ties mille.
Älä keskity vihaan, koska se ei edistä mitään. Keskity pieniin asioihin, joilla saat edistettyä omilla toimillasi sinun omaa hyvinvointia. Älä odota että kukaan muu tekisi tai tarjoisi sinulle mitään.
Sitä on liikkeellä. Elä turhia huolestu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee hoitoon!
Olen hoidossa. Syön siis masennuslääkkeitä ja vaikeiden toistuvien masennuskausien aikaansaamaana työkyvytön tällä hetkellä. Ap
Juu tiedetään, jatkuvasti kun kirjoittelet tänne
Vierailija kirjoitti:
Älä keskity vihaan, koska se ei edistä mitään. Keskity pieniin asioihin, joilla saat edistettyä omilla toimillasi sinun omaa hyvinvointia. Älä odota että kukaan muu tekisi tai tarjoisi sinulle mitään.
En minä nyt koko aikaa sentään vihainen, siis niin, että sen tuntisin vihana. Olen itse vain yrittänyt työstää ja pohdiskella mistä sisäinen levottomuus, häpeä ja epävarmuus johtuvat. Olen sitten päätynyt tulokseen, että saatan olla vihainen oikeasti mutta se sitten kanavoituu eri tavoin, ehkä pahimpana sabotaationa itseä kohtaan.
Aidosti olen tosi mukava ja empaattinen tyyppi, ihmiset pitävät minusta ja helposti lähennyn toisten kanssa jos haluan. Kuitenkin olen nykyään aika epävarma ja eristäytynyt, joten tässäkin sen sabotaation itseään kohtaan tunnistaa. On jotenkin pysähtynyt ahdas olo, lamaantunut ja levoton.
Pitäisi toimia ehdottomasti. Toimintaa paljon. Olen ajatellut lähteä vertaistukiryhmiin. Jos siellä olisi jotain samankaltaisia kuin itse. Ap
"Pitäisi toimia ehdottomasti. Toimintaa paljon. Olen ajatellut lähteä vertaistukiryhmiin."
Millaisiin vertaistukiryhmiin?
Mene sotimaan Ukrainaan jommalle kummalle puolelle niin pääset huoletta räiskimään ja räjäyttelemään.
Vierailija kirjoitti:
"Pitäisi toimia ehdottomasti. Toimintaa paljon. Olen ajatellut lähteä vertaistukiryhmiin."
Tarvitsisin tukea monessakin asiassa.
Lasisen lapsuuden tukiryhmät, aa-tukiryhmät (en tosin juo enää usein) rahapeliriippuvuus tukiryhmät, ylensyömisen tukiryhmät, lista jatkuu.
Olen ihan omassa liemessäni yltä ja päältä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä nyt koko aikaa sentään vihainen, siis niin, että sen tuntisin vihana. Olen itse vain yrittänyt työstää ja pohdiskella mistä sisäinen levottomuus, häpeä ja epävarmuus johtuvat. Olen sitten päätynyt tulokseen, että saatan olla vihainen oikeasti mutta se sitten kanavoituu eri tavoin, ehkä pahimpana sabotaationa itseä kohtaan.
Aidosti olen tosi mukava ja empaattinen tyyppi, ihmiset pitävät minusta ja helposti lähennyn toisten kanssa jos haluan. Kuitenkin olen nykyään aika epävarma ja eristäytynyt, joten tässäkin sen sabotaation itseään kohtaan tunnistaa. On jotenkin pysähtynyt ahdas olo, lamaantunut ja levoton.
Pitäi
Mitäs jos jättäisit nuo analyysit vähemmälle ja keskittyisit ihan johonkin muuhun. Aloita vaikka uusi harrastus, tai aloita opiskelemaan uusia asioita. Tuolloin vellominen asioissa, johon ei itse voi vaikuttaa, jää vähemmälle ja elämään tulee muutakin sisältöä.
Mee aluks raivohuoneesern riehumaan. Sitten joku taistelulaji harrastukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsisin tukea monessakin asiassa.
Lasisen lapsuuden tukiryhmät, aa-tukiryhmät (en tosin juo enää usein) rahapeliriippuvuus tukiryhmät, ylensyömisen tukiryhmät, lista jatkuu.
Olen ihan omassa liemessäni yltä ja päältä. Ap
Ai niin sulla oli se 50donaa ulosotossakin.
Mee hoitoon!