Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vakuutusoikeuden tuleva käsittely. Asiana vakuutusyhtiön päätöksen kumoaminen.

Vierailija
09.01.2024 |

Keväällä tai kesällä tulossa vakuutusoikeuden käsittely. Vein asian vakuutusoikeuteen kun en ollut vakuutusyhtiön päätökseen tyytyväinen. Kyseessä vammaantuminen (työtapaturma). Kenelläkään tietoa tai omakohtaista kokemusta oikeudenkäynnistä ja pituudesta? Sain käsityksen että minut mahdollisesti pyydetään tulemaan oikeudenistuntoon. Lääkärin erilaisia ja muiden lausuntoja satoja sivuja niin B- ja e- lausuntoja. Asia koskee haitta- astetta johon olen tyytymätön. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko että kutsutaan. Käsittääkseni kirjallinen käsittely. Minulla on ollut parikin asiaa eikä kutsuttu. 

Vierailija
2/9 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikin asiaani on käsitelty siellä eikä kutsuttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko pitkä käsittelyaika? Muuttuiko päätös vakuutusoikeudessa? 

Vierailija
4/9 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parikin asiaani on käsitelty siellä eikä kutsuttu.

Muuttuiko päätös vakuutusoikeudessa? En ollut tyytyväinen vakuutusyhtiön haitta- aste päätökseen joten asia etenee nyt vakuutusoikeuteen ratkaistavaksi. 

Vierailija
5/9 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä puoli vuotta tai vuoden, en niin tarkkaan muista. Kyllä kielteinen päätös muuttui, todennäköisyys oli muistaakseni yksi kymmenestä. Yhdessä toisessa jutussa ei muuttunut.

Vierailija
6/9 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vastauksista. Odottelen kesällä sitten aikaisintaan kun vuosi mennyt kun lääkärin ja muiden lausunnot siellä olleet. Tekstejä 900 sivua. 

Vierailija
7/9 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kävi?

Minulla muuttui edukseni. Käsittelyaika vakuutusoikeudessa oli 1,5 vuotta.

Tämän jälkeen Kela ja työeläkeyhtiö hylkäsivät asian jälleen ja uusi valituskierros on meneillään.

Kela siis rikkoi räikeästi lakia uudemman kerran, mutta ei ota vastuuta. Järkyttävää yhteiskunnan rahojen tuhlaamista. 

Vierailija
8/9 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kutsuta. Kun vakuutuslääkärit kirjoittaneet "kävelee ontuen", "melkein kaikki työ onnistuu"... Sit sinne roudataan joku pyörätuolissa happipullojen kanssa... Ei oo kuin kirjalliset käsittelyt niin ei tule kiusallisia tilanteita. 😏

Vierailija
9/9 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittelyaika oli puolitoista vuotta ja päätös oli kielteinen, ei korvata. Valitin päätöksestä. Uusi käsittelyaika vajaa vuosi ja päätös jälleen kielteinen. Kolmatta kertaa en lähde tähän. Minua ei kutsuttu mihinkään, sain kertoa oman versioni asiasta sähköpostilla, molemmilla kerroilla. Nykyään olen irtisanonut kaikki vakuutukset, mitä niillä tekee jos ei koskaan mitään korvata kun vahinko sattuu.