Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Puhelimen akun lataaminen 100%:iin pilaa akun, asiantuntija ei koskaan lataisi akkua yli 70%"

Vierailija
09.01.2024 |

Miksi sitten laitevalmistajat tekee akut ja laitteet niin, että ne latautuu 100%? Miksi se 70% lataus ei ole 100%, tajuatteko mitä tarkoitan?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan yhdentekevää. Siinä vaiheessa, kun sen puhelimen akku alkaa mennä huonoksi, myös se puhelin itsessään on mennyt hitaaksi ja vanhaksi pyörittämään uusia ohjelmia ja se koko puhelin joutaa vaihtoon siinä vaiheessa.

Puhelimet on jo saavuttaneet sellaisen tason nopeudessa ettei ne enää merkittävästi hidastu. Itsellä pyörii vuosia vanhassa puhelimessa sovellukset ihan hyvin vieläkin.

Sinä et siis vain käytännössä käytä mitään sellaisia sovelluksia, siitä, jotka söisivät reilummin sitä tehoa ja tilaakin siitä. Minä käytän.

Vierailija
22/31 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan yhdentekevää. Siinä vaiheessa, kun sen puhelimen akku alkaa mennä huonoksi, myös se puhelin itsessään on mennyt hitaaksi ja vanhaksi pyörittämään uusia ohjelmia ja se koko puhelin joutaa vaihtoon siinä vaiheessa.

Puhelimet on jo saavuttaneet sellaisen tason nopeudessa ettei ne enää merkittävästi hidastu. Itsellä pyörii vuosia vanhassa puhelimessa sovellukset ihan hyvin vieläkin.

Sinä et siis vain käytännössä käytä mitään sellaisia sovelluksia, siitä, jotka söisivät reilummin sitä tehoa ja tilaakin siitä. Minä käytän.

Eli pelaat puhelimellasi paljon? En tiedä mitkä "sovellukset" sitä tehoa niin vaatisi muunlaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä sovelluksia esimerkiksi?

Vierailija
24/31 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippunee täysin puhelimen latausohjaimesta miten se on säädetty. Voi olla ettei oikeasti lataa ihan täyteen asti vaikka näyttääkin 100% ja akku kestää siksi pidempään. Voi sitten olla että valmistaja haluaa tarjoilla mahdollisimman pitkää akkukestoa ja antaa puhelimen pukata akun ihan piripintaan jolloin kuluu nopeammin.

Vierailija
25/31 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun halpa "älytön" peruspuhelimeni ei edes näytä sitä latausprosenttia. Ne pykälät vain vilkuu, kunnes se ilmoittaa ruudulla että nyt olisi täynnä, kiitos.

Vierailija
26/31 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun iPhonessa on muka joku optimoitu lataussysteemi, joka "oppii tottumuksistasi" ja lataa virran yli 80% vasta kun puhelinta on käyttöhistorian perusteella pian tarkoitus käyttää, tms. Kai se tulkitsee, että ihminen on yleensä samoihin aikoihin päivästä aktiivinen. Täyteen se minun mielestäni lataa, tai ainakin palkki näyttää 100% kun on tovin ollut laturissa. En käsitä miten tuo muka toimii. Mielelläni kuulisin selityksen, jos joku tietää tuosta jotakin.

Vierailija
27/31 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun iPhonessa on muka joku optimoitu lataussysteemi, joka "oppii tottumuksistasi" ja lataa virran yli 80% vasta kun puhelinta on käyttöhistorian perusteella pian tarkoitus käyttää, tms. Kai se tulkitsee, että ihminen on yleensä samoihin aikoihin päivästä aktiivinen. Täyteen se minun mielestäni lataa, tai ainakin palkki näyttää 100% kun on tovin ollut laturissa. En käsitä miten tuo muka toimii. Mielelläni kuulisin selityksen, jos joku tietää tuosta jotakin.

Mullakin on Oneplussassa wise charging, jonka pitäisi toimia noin. Aina on kuitenkin aamuisin akku 100%, kun ei se osaa oikeasti ennustaa milloin herään.

Vierailija
28/31 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asiantuntija" istuu toimistolla tai kotona etätöissä. Totta kai siinä on helppo katsoa minkä verran lataa ja koska. Sama vaikka käyttäisi vanhan aikaista kiinteää puhelinta. Tekisi töitä niin, että kehittäisi nykyiset puhelimet toimimaan siinä mihin ne on tarkoitettu. MATKApuhelin sanan pitäisi jo kertoa tarpeeksi. Tai sitten on keksitty "älypuhelin", että voidaan tinkiä akun kestosta selittelemättä asiaa.

Vierailija
29/31 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttääköhän se puhelimen prosenttilukema muutenkaan sinne päinkään, mikä akun varaus oikeasti on. Joskus akkua on jäljellä 53%, lasken puhelimen hetkeksi kädestä ja kun otan sen kohta käteen, jäljellä on 9% ja sitten sammuu koko puhelin. Joo, ei tuo varmasti myöskään toimi ihan oikein, mutta tosiaan mietin että mikä sen näytetyn varauksen suhde on todelllseen. On kai tuossakin jo vika siinä, öh, ohjelmassa joka tulkitsee akun varausta, eikä akussa joka yhtäkkiä lösähtää tyhjäksi?

Vierailija
30/31 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lukenut, että varaus po. 20-80%. Vanhassa lenovon tabletissa oli mahdollisuus rajata lataus 80:een. Miksei nykyään?

Windows ei vaan osaa.

Niin meinaat, että tuossa vanhassa Lenovossa oli Macin käyttis?

Vierailija
31/31 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli pelaat puhelimellasi paljon? En tiedä mitkä "sovellukset" sitä tehoa niin vaatisi muunlaiset.

No ei kovin montaa TEAMS-palaveria tarvi puhelimella istua kun on akku tyhjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi