Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Puhelimen akun lataaminen 100%:iin pilaa akun, asiantuntija ei koskaan lataisi akkua yli 70%"

Vierailija
09.01.2024 |

Miksi sitten laitevalmistajat tekee akut ja laitteet niin, että ne latautuu 100%? Miksi se 70% lataus ei ole 100%, tajuatteko mitä tarkoitan?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä siksi että on vain valmistajan etu kun se laitteen akku kulahtaa parissa vuodessa ja kuluttaja joutuu hankkimaan uuden laitteen?

Vierailija
2/31 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun ne akut kuluu niin miksiköhän ne on niin vaikea vaihtaa että moni ennemmin ostaa sitten uuden vehkeen? HMMMM

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samsung osaa parhaiten suunnitellun hajoamisen. Laadukkaammat valmistajat osaa jättää akuille varakapasiteettia niin että se "100%" ei ole oikeasti 100%.

Vierailija
4/31 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lukenut, että varaus po. 20-80%. Vanhassa lenovon tabletissa oli mahdollisuus rajata lataus 80:een. Miksei nykyään?

Vierailija
5/31 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kännykkäni on tullut vaihtoikään 3-4-vuoden päästä jostain muusta syystä kuin akkuongelmien takia. Yhteen kannettavaan olen joskus ostanut uudet akut.

Vierailija
6/31 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lukenut, että varaus po. 20-80%. Vanhassa lenovon tabletissa oli mahdollisuus rajata lataus 80:een. Miksei nykyään?

Windows ei vaan osaa.

Vierailija
7/31 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut sama kännykkä vuodesta 2018, aina laitan yöksi lataukseen, kestää edelleen hienosti 3 vrk, kuten uutenakin. 

Vierailija
8/31 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. Vaihdan 1-3 v välein uuteen. Akku toimii sen ajan millä tahansa latailulla.

En ole huomannut akun heikentyneen. Vaihdan koko puhelinen tehokkaampaan tai kun näyttö hajoaa.

Vierailija
9/31 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina puhelimet hajoaa ennen kuin akuu, joten mitä väliä..

Vierailija
10/31 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Median maksamat "asiantuntijat" jälleen väärässä: mulla känny kolme vuotta ollut käytännössä jatkuvasti laturissa ja still goin strong!

Vierailija
11/31 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Median maksamat "asiantuntijat" jälleen väärässä: mulla känny kolme vuotta ollut käytännössä jatkuvasti laturissa ja still goin strong!

On fysiikan lakien vastaista että akkusi olisi edelleen uuden veroinen. Et vaan käytännössä huomaa pienentynyttä kapasiteettia koska heikkeneminen tapahtuu sen verran hitaasti. Esim. accubattery-app androidilla osaa heti sanoa yhden tyhjästä täyteen latauksen jälkeen montako prosenttia on akku huonontunut.

Vierailija
12/31 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akku kestää määrätyn määrän latausta. Viimeisellä kymmenellä prosentilla se määrä kuluu hieman nopeammin.

Vierailija
13/31 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 prosentista en ole kuullut, vaan 20-80, kuten joku jo kirjoittikin. Ainakin Applen uusimmissa laitteissa voi latauksen rajoittaa 80 prosenttiin. Mulla ei kyllä yksikään iPhone ole mennyt rikki eikä akku ole mennyt huonoksi (vaikka en ole välittänyt latauksista), olen vaihtanut sitten kun tekniikka on kehittynyt tietyn rajan yli.

Vierailija
14/31 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on luurissa 85 % rajoitus päällä

Vierailija
15/31 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litiumakut toimivat niin, eikä asialle voi mitään jos ei kehitä täysin uuteen periaatteeseen perustuvaa akkuteknologiaa. 

Vierailija
16/31 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni näyttää accubattery akun kunnoksi 90% nyt about 5 vuoden jälkeen. Olen lataillut aina enintään 80% asti, joskus tietty lipsahtanut ylikin. En toki tiedä mikä kunto olisi jos olisin aina lataillut huolettomasti täpöön mutta olettaisin että hyvä kunto on tämän latauksen rajoituksen ansiota.

Vierailija
17/31 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan yhdentekevää. Siinä vaiheessa, kun sen puhelimen akku alkaa mennä huonoksi, myös se puhelin itsessään on mennyt hitaaksi ja vanhaksi pyörittämään uusia ohjelmia ja se koko puhelin joutaa vaihtoon siinä vaiheessa.

Vierailija
18/31 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On fysiikan lakien vastaista että akkusi olisi edelleen uuden veroinen. Et vaan käytännössä huomaa pienentynyttä kapasiteettia koska heikkeneminen tapahtuu sen verran hitaasti. Esim. accubattery-app androidilla osaa heti sanoa yhden tyhjästä täyteen latauksen jälkeen montako prosenttia on akku huonontunut.

Ei se pysty antamaan kuin summittaisen arvion akun jännitteestä päättelemällä. Jännitteen aleneminen ei ole lineaarinen.

Vierailija
19/31 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan yhdentekevää. Siinä vaiheessa, kun sen puhelimen akku alkaa mennä huonoksi, myös se puhelin itsessään on mennyt hitaaksi ja vanhaksi pyörittämään uusia ohjelmia ja se koko puhelin joutaa vaihtoon siinä vaiheessa.

Puhelimet on jo saavuttaneet sellaisen tason nopeudessa ettei ne enää merkittävästi hidastu. Itsellä pyörii vuosia vanhassa puhelimessa sovellukset ihan hyvin vieläkin.

Vierailija
20/31 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se pysty antamaan kuin summittaisen arvion akun jännitteestä päättelemällä. Jännitteen aleneminen ei ole lineaarinen.

Kyllä se ihan ladatut ja kulutetut milliampeerit laskee vai meinaatko että nekin lukemat kehittää jostain yhdestä jänniteluvusta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi