Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyajan tuoreet vanhemmat leikkii lastensa kanssa? Kyllä lasten kuukuisi keksiä leikkejä itsekseen tai keskenään

Vierailija
09.01.2024 |

ei siihen aikuisia tarvita.

Minäkin olin ainoa lapsi 5 vuotta ennen kuin sain seuraa, ja aina keksin kotonakin itse leikkini, ei äiti tai isä istunut mun kanssa leegoja rakentelemassa päivät pääksytysten, niillä oli omat kotityöt tai sitten vain rentoutuivat työpäivän päätteeksi, äiti myös kävi harrastuksissa arki-iltaisin.

Tietysti tein vanhempien kanssa monia asioita yhdessä, mutta ei ne mun kanssa istuneet lattialle leluilla leikkimään. Isän selässä saatoin ratsastaa, ja vetelivät lakanoita kun kikatin lakaboiden  alla jne, semmosta leikkiä on ollut arjessa, mutta ei ne mun kanssa leluilla leikkineet, kuten nykyvanhemmat.

Synnyin 1972. Muut mun ikäiset voi nyt tulla joukolla kertomaan, kuinka niiden äidit ja isät istui aina niiden kanssa lattialla leluilla leikkimässä, niinhän täkkä palstalla aina käy että ap on aina väärässä. 😂 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sori kirjotusvirheet, jäi korjailematta.

Ap

Vierailija
2/5 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä synnyin 1968. Isäni yritti jonkin verran leikkiä, kun olin pieni, mutta äidiltä tuli aina niin hirmuista kritiikkiä, että kyllähän se lopulta loppui XD

Leikin sitten pihalla naapurin lasten kanssa. Yksin olisi kyllä ollut ankeaa.

Nykyään vanhemmat leikkii, koska muuten niitä katsotaan pahalla ja syytellään ja uhkaillaan ilmoituksilla. 

Itse hoidin lapseni ilman leikkimistä, mutta opetin kyllä heitä jatkuvasti kaikkeen. Ja sehän toimi, oli win-win.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin jotenkin huvittaa semmoiset lattialla leikkivät vanhemmat ja nyös be jotka kyselevät lapsiltaan joka asiasta, että mitä se piltti nyt haluaisi tehdä. Ei oo minusta ihan normaalia, ja nythän tämmöisen kasvatuksen tulokset alkaa jo näkyä yhteiskunnassa ja kouluissa, joissa ei edes opettajilla ole enää auktoriteettia.

Kaikki aikuiset on lapsille vain jotain leikkikavereita nykyään, ei oo normaalia. 

Vierailija
4/5 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu huvittavalta edes ajatella että oisin leikkinyt vaikka äitini kanssa nukkekodilla tai barbeilla. Ei se ole vanhemman tehtävä niillä leikkiä. 

Vierailija
5/5 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruudun iskeminen piltin kouraan on hänen kanssaan leikkimistä? Oon näköjään tullut vanhaksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän