Mistä saa ystäviä, jotka ovat mieleltään avoimia ja kiinnostuneet monista asioista?
Olen varmaan huono-onninen tai aina väärässä paikassa väärien ihmisten kanssa. Sekin vaikuttanee, että olen kasvanut pienellä paikkakunnalla eikä ole ollut varaa matkustella. Olen itse luonteeltani todella avoin uusille asioille ja utelias. Tiedän paljon kaikenlaista (ehkä turhaakin), minulla on paljon kiinnostuksenkohteita.
Lähes kaikki kaverit ja tuttavat mitä on vuosien varrella ollut, ovat makuuni turhankin tylsänpuoleisia ja sellaisia, jotka eivät ole koskaan kuulleetkaan mistään valtavirrasta poikkeavasta. Kaikista ärsyttävintä minusta on näissä se, että ne pyörittelee silmiään kaikelle "oudolle" tai naureskelee että "haha miks tykkäät tollasesta, ihan outoo", vaikka asia ei ole edes erityisen outo. Toinen häiritsevä asia on, että ihminen on keskittynyt täysin vain muutamaan asiaan eikä tiedä tai ole kiinnostunut mistään muusta.
En tarkoita, että näissä ihmisissä olisi itsessään vikaa. Kukin on mitä on. Tuntuu vain vaikelta löytää omanlaisia kavereita.
Kommentit (2)
Asia helpottaa jos löydät isommalta paikkakunnalta vähän avaramielisempää seuraa. Ehkä myös ihan rehellisesti sanottuna fiksumpaa seuraa. Tylsämielisyys voi olla merkki ettei älyllinen kapasiteetti ole ainakaan ihan maksimissa.. ei välttämättä, mutta sanotaan se nyt ääneen kuitenkin. Muita tekijöitä on myös sosiaaliluokka. Joku voi olla ihan fiksu mutta ympäristön vaikutuksesta ei kiinnosta samat asiat. Minulla ei juurikaan ole kavereita nykyään koska kärsin joskus samasta ongelmasta, mutta uusia ei ole löytynyt, enkä oikeastaan enää jaksa etsiä. Mutta ymmärrän mitä tarkoitat, ja olen esim. Töissä nyt samanhenkisten ihmisten kanssa. Kaikki älykkäitä ja uteliaita. Kun mietin nuoruuden pikkupaikkakuntaa, siellä oli paljon ennakkoluuloja, kiusaamista ja naureskelua kaikelle oudolle. Eikä ihmisiä kiinnostanut vaikkapa kouluttautuminen. Osalla lienee ympäristön vaikutusta ja osalla jotain muuta. Muuten ihan sama mutta jos kerran nälvivät minua niin sanotaan suoraan mitä ajattelen.
Netin kautta? Jutellen samoista asioista kiinnostuneiden kanssa.