Mitä tekisit, jos epäilisit työkaverisi olevan päihtynyt?
Olisitte vaikka asiakaspalvelutyössä, tai ihan missä tahansa työssä.
Kommentit (28)
Ilmoita työturvallisuuspäällikölle /valtuutetulle /esimiehelle. työpaikalla voi olla alkometri, jolla asia voidaan varmentaa jos em. tahot toteavat aiheelliseksi. Päihteiden käyttöepäilyihin on omat käytäntönsä.
Jos olisin esimiesvuorossa, soittaisin poliisin puhalluttamaan. Jollen olisi, niin ilmoittaisin esimiehelle. Ei olisi vaihtoehtoa.
Vierailija kirjoitti:
No mun työssä siitä ei aiheutuisi haittaa asiakkaille tai kenellekään muullekaan, ehkä vähän kummastelua. Vaikea tosin kuvitella tuollaista tilannetta, veikkaan että työkaveri jäisi ennemmin saikulle kuin lähtisi hönössä töihin. Varmaan juttelisin työkaverin kanssa ja vinkkaisin lähtemään kotiin.
Saako siitä vai saikkua, jos on nauttinut alkoholia ja pitäisi mennä töihin? Ei tietenkään töihin pidä mennä, mutta menisikö se ennemminkin niin, että pitää palkattoman vapaan? Kai siitä pomolta joku nuhtelu tai huomautus tulisi kuitenkin?
Soitin firman perustaneelle tyypille, mutta eihän siitä mitään seurannut, muuta kuin, että olin itse se hankala tyyppi joka sai sitten muutaman kk jälkeen fudut, kun paikka mene olevinaan konkkaan. Tai menihänse, sillä nimellä. Toisella nimellä kyllä jatkoi toimintaansa.
Tämä lafka sijaitsi Hgissä, kyseessä venäläistaustainen pieni päiväkoti. Juu ja se päihtynyt hlö oli "sijaisena" siellä pyörivä maanmies, tai siis nainen, yksikön "jokapaikanhöylänaisen" lesbokumppani.
Kertoisin esimiehelle. Ärsyttää myös krapulaiset työkaverit, kun niiden työpanos on paska. Sitten joutuu itse tekemään useamman ihmisen työt. Alankin itseasiassa tulevaisuudessa ilmoittamaan myös nämä esimiehelle.
Ihmeellistä hyysäävää asennetta näitä juopottelijoita kohtaan tässä ketjussa. Ei normaali vastuuntuntoinen ihminen tule kännissä tai megadarrassa töihin, ellei sit ole joku Jonne-Petteri 19 vee. Juopotelkoot sellaisina päivinä, että ei tarvi aamulla töihin, niin työkavereiden ei tarvi kärsiä näiden urpojen toiminnan seurauksia.
Riippuu työtoveriusta. Jos on hyvä tyyppi ja meillä synkkaisi, ottaisin sivulle puhutteluun itse ja sanoisin, että jos vielä näen kännissä töissä, ilmoitan esimiehelle. Jos olisi ärsyttävä tyyppi, ilmoittaisin suoraan esimiehelle.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu työtoveriusta. Jos on hyvä tyyppi ja meillä synkkaisi, ottaisin sivulle puhutteluun itse ja sanoisin, että jos vielä näen kännissä töissä, ilmoitan esimiehelle. Jos olisi ärsyttävä tyyppi, ilmoittaisin suoraan esimiehelle.
Näinhän se valitettavasti menee, ja se on väärin. Kaikille sama kohtelu.
Mun entisellä työpaikalla trukkikuski oli humalassa koko ajan. Myös ajaessa trukkia ja tehtaalta autolla. Kukaan ei puuttunut asiaan eikä ketään kiinnostanut. Ajoi myös sitä autoa ilman korttia tehtaan ja kotinsa väliä, kun oli polttanut sen jo varmaan vuosikymmen sitten.