Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mustamakkara ruuanlaitossa

Vierailija
08.01.2024 |

Sopiiko tuo Tapolan mustamakkara ruuanlaitossa mihinkään? Vai onko se perus puolukkahillon kanssa ainut tapa? Reseptejä tulemaan

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukkahillon kanssa parasta. Mutta perunan, bechamelkastikkeen ja kananmunamurskan kanssa toimii myös. Tai uuniperunan.

Vierailija
2/12 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään paistettuna rapeakuoriseksi sipulin kera, ja pottumuussia kylkeen. 

Sama juttu eri- ja ryynimakkaroilla.

Puolukkahillo käy kyllä hyvin näiden kanssa, samoin sienisalaatti.

Ja jotain tosi tulista sinappia päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolukkahillon kanssa parasta. Mutta perunan, bechamelkastikkeen ja kananmunamurskan kanssa toimii myös. Tai uuniperunan.

Je. Tuo kananmunakastike käy hyvin. Samoin paitetut munat, keltuainen löysänä, tulee tavallaan kastike.

Vierailija
4/12 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisenaan. Jäähtyneestä saa parasta, kun leikkaa viipaleiksi ja paistaa pannulla. Alkoikin heti tekemään mieli, harmi, että Helsingistä on vaikea Tapolaa löytää. 

Vierailija
5/12 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein vieraille mustamakkarapiirakkaa, normaali kermaviili-kananmunakastike, vähän aurajuustoa murusina päälle. Kovasti kyselivät ohjetta.

Vierailija
6/12 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsapohja, puolukkahilloa, sipulia ja mustaa päälle. Joku hyvä juusto.

Vierailija
7/12 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Pirkanmaalla olen nähnyt sitä käytettävän pizzan täytteenä. Esim. Virtain Vaskiveden Rasintuvan mörköpizza: täytteenä mustamakkara, feta, punasipuli, puolukkakastike, valkosipulikastike.

Vierailija
8/12 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkarakeitto. Palsternakkaa, mukulaselleriä, porkkanaa, purjoa, persiljaa ja perunaa. Melkein parempaa kuin rössypottu.

Vierailija
9/12 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verilettuja sekä -palttua syön kyllä, mutta mustamakkara ei putoa. Maitokastiketta ja perunoja tarjoaisin lisänä.

Vierailija
10/12 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neken lerssi pataan vaan ja vähän mausteita mukaan!

Vierailija
11/12 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä Pirkanmaalla olen nähnyt sitä käytettävän pizzan täytteenä. Esim. Virtain Vaskiveden Rasintuvan mörköpizza: täytteenä mustamakkara, feta, punasipuli, puolukkakastike, valkosipulikastike.

Pitääpä käydä joskus testaamassa kun tässä puolentunnin ajomatkan päässä asustelen.

Vierailija
12/12 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzaa olen itsekin tehnyt. Mustamakkarasta voi tehdä myös makaronilaatikon, murskaa mustamakkaran jauhelihan tapaiseksi jne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä