Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelevat sisarukset kimppakämppään, miten asumistuki

Vierailija
08.01.2024 |

tällaisessa tilanteessa lasketaan?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimppakämppiin AINA kullekin oma vuokrasopimus. Ei KOSKAAN päävuokralainen ja alivuokralaiset asetelmaa.

Vierailija
2/10 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan riippuu onko tehty erilliset vuokrasopimukset? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kimppakämppiin AINA kullekin oma vuokrasopimus. Ei KOSKAAN päävuokralainen ja alivuokralaiset asetelmaa.

Eli jos tekee erilliset sopimukset, niin Kela käsittelee heidät eri ruokakuntina? En ottanut tolkkua Kelan sivuilta, kun jotain horinaa oli perheenjäsenistä, mutta ei tämä nyt perinteinen perhe ole, kun on opiskelevat sisarukset.

Vierailija
4/10 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään ongelma. Molemmille omat vuokrasopimukset

Vierailija
5/10 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan sivuilta: samassa asunnossa asuvat sisarukset kuuluvat eri ruokakuntiin, jos heillä on erilliset vuokrasopimukset tai alivuokrasopimus.

Eli kummallekin ruokakunnalle em. tlanteessa oma asumistuki.

Vierailija
6/10 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tyhmä kysymys, että miten se sopimus tehdään? Laitetaanko molemmille puolet vuokrasta vuokraksi vai miten? Onko vuokranantajat yleensä halukkaita tähän? Uuden edessä tässä ollaan, niin kyselen.

Vierailija
7/10 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin aikoinaan alivuokralaisena siskolleni ja sain ihan täyden asumistuen.

Vierailija
8/10 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko minä ja poikakaveri molemmat tehdä oman vuokrasopimuksen? Siis ,että kumpikin saisi erillisen asumistuen. Vuokra on 1000e , eli minun osuus 500e ja miehen 500e. Olemme opiskelijoita.

Vierailija
9/10 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos tekee erilliset sopimukset, niin Kela käsittelee heidät eri ruokakuntina? En ottanut tolkkua Kelan sivuilta, kun jotain horinaa oli perheenjäsenistä, mutta ei tämä nyt perinteinen perhe ole, kun on opiskelevat sisarukset.

Kelasta ei kuule koskaan tiedä. Vanhan lain aikaan yksi sukulainen opiskeli pikkusiskonsa omistamassa asunnossa ihan tavallisella vuokrasopparilla, mutta Kela kieltäytyi maksamasta asumislisää sillä perusteella, että vuokranantaja olisi tämän opiskelijan äiti o_O

Vain Kelan virkailijan päässä on mahdollista, että ihminen synnyttää, ennen kuin hän on edes itse syntynyt.

Toki sen asian sai selvitettyä ja korjattua, mutta ihan turhaa ja raivostuttavaa säätöä, kun kelle tahansa järki-ihmiselle asia olisi päivänselvä.

Vierailija
10/10 |
13.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä tyhmä kysymys, että miten se sopimus tehdään? Laitetaanko molemmille puolet vuokrasta vuokraksi vai miten? Onko vuokranantajat yleensä halukkaita tähän? Uuden edessä tässä ollaan, niin kyselen.

Luulen, että vain harva vuokranantaja suostuu tekemään kummallekin omat sopparit. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi